Guest

"Sov igennem uden gråd" virker den?

14 indlæg i dette emne

Ja kort sagt: Signe har problemer med indsovning, nattesøvn og drikker 5-700 ml vand om natten fordelt på 3-5 gange. 

Vi kan ikke bare stoppe med væske da hun drikker meget lidt om dagen og har haft mange problemer med forstoppelse de sidste 2 mdr, så det er en ond cirkel der skal brydes om dagen ikke natten, men hun VIL ikke drikke. Vi har prøvet alt: mælk, saftevand, drikkedunk, tudkop you name it. 

 

 

Tænker at jeg skal hjælpe hendes søvn, frem for at tage kampe og så kom jeg i tanke om "sov igennem uden gråd"? Så hvad er jeres erfaringer? 

 

By the Way så er hun 13 mdr og derfor imellem tigerspring - jeg kan slet ikke overskue at gå i seng, for ved nætterne foregår ved siden af tremmesengen. Synes virkelig det her er røv hårdt lige nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte den som inspiration i perioder med Filippa (og burde måske kigge på den ift Leonora også som er laaaaaang tid om at falde i søvn). Det er jo altid svært at vide om det var det der gjorde forskellen.

 

:kram for det lyder røv-hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Majs said:

Ja kort sagt: Signe har problemer med indsovning, nattesøvn og drikker 5-700 ml vand om natten fordelt på 3-5 gange. 

Vi kan ikke bare stoppe med væske da hun drikker meget lidt om dagen og har haft mange problemer med forstoppelse de sidste 2 mdr, så det er en ond cirkel der skal brydes om dagen ikke natten, men hun VIL ikke drikke. Vi har prøvet alt: mælk, saftevand, drikkedunk, tudkop you name it. 

 

 

Tænker at jeg skal hjælpe hendes søvn, frem for at tage kampe og så kom jeg i tanke om "sov igennem uden gråd"? Så hvad er jeres erfaringer? 

 

By the Way så er hun 13 mdr og derfor imellem tigerspring - jeg kan slet ikke overskue at gå i seng, for ved nætterne foregår ved siden af tremmesengen. Synes virkelig det her er røv hårdt lige nu. 

 

Ingen erfaring med bogen, desværre :( 

 

Jeg kan dog nikke meget genkendende til natte/vand/putte showet :kram2 Har i fået tjekker hendes ører?

 

min Johan blev fuldstændig panisk hvis vi ikke stak sutteflasken i munden på ham ved putning. Han skreg og skreg.

Om natten var det det samme - en til halvanden sutteflaske (de store) strøg gerne ned. Han begyndte faktisk at sku skiftes om natten igen fordi han drak så meget.. 

Jeg lavede faktisk et opslag herinde også, hvor jeg blev rådet til ørelæge. Rigtig nok - han havde MØB. Først her i sidste uge hvor han fik AB er det begyndt og vende - 2. MØB på 14 dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hårdt for jer og Signe :kram 

 

mindes svagt Mie også var meget tørstig og vågnede ofte i den periode. Her var det tiden der på sigt gjorde det bedre. Men om hendes var så slemt som signes er svært at vurdere. 

 

Jeg tænker at prøve noget fra bogen (som jeg ikke personligt har kendskab med) kan vel næppe skade? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger.

Vi skal til forsinket 1 års undersøgelse i dag (hun var syg da hun skulle have været afsted pg så skulle vi jo lige finde en ny dato :rolleyes ), så jeg spørger lige om hun vil se på ørerne. Men umiddelbart tror jeg ikke det er det, hun sover fint om dagen, hun er glad, tilpas og der er ingenting at se med det blotte øje. Men jeg vil slå mig selv i hovedet hvis det så ER det og det ikke bliver tjekket.

Hun har tilgengæld tandfrembrud, er midt i at knække stå selv og gå koder og meget mere udviklings mæssigt. Og det er tydeligt at hendes krop vækker hende. Men det og vand tror jeg er 2 forskellige ting :chin:

det er også derfor at jeg tænker at hun skal hjælpes til søvnen i stedet for at jeg bare fjerner vand, med hård mave og ulykkelig tumling til følge. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørger måske dumt...Men har du en ide om hvorfor hun ikke vil have vand om dagen ?

For det er jo i høj grad et skrå plan hvis hun er tørstig om natten...altså i så store mængder at det er afgørende for hendes fordøjelse....

 

Nu tænker jeg lige lidt angående væske....er det muligt at give hende noget om dagen med en sprøjte måske...eller blande noget i hendes mad...fx mælk på havregeyn/havregrød eller øllebrød hvis hun spiser den slags...

For så ville jeg prøve en kold tyrker en nat uden væske....og se om det har en effekt...

og self sys jeg det er godt i får tjekket ørerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, Majs said:

Tak for svar piger.

Vi skal til forsinket 1 års undersøgelse i dag (hun var syg da hun skulle have været afsted pg så skulle vi jo lige finde en ny dato :rolleyes ), så jeg spørger lige om hun vil se på ørerne. Men umiddelbart tror jeg ikke det er det, hun sover fint om dagen, hun er glad, tilpas og der er ingenting at se med det blotte øje. Men jeg vil slå mig selv i hovedet hvis det så ER det og det ikke bliver tjekket.

Hun har tilgengæld tandfrembrud, er midt i at knække stå selv og gå koder og meget mere udviklings mæssigt. Og det er tydeligt at hendes krop vækker hende. Men det og vand tror jeg er 2 forskellige ting :chin:

det er også derfor at jeg tænker at hun skal hjælpes til søvnen i stedet for at jeg bare fjerner vand, med hård mave og ulykkelig tumling til følge. 

 

 

 

J sov også - stortset altid gode lure om dagen, og var en glad fis med krudt i røven om dagen. Derfor så havde vi heller ikke skænket ørene en tank, før nogle

nævnte det. Godt i lige får dem tjekket :)

(Edit: lille pip, ikke alle læger er skidegode til ører - vi tog direkte til "rigtig" ørelæge) 

 

og helt enig med hjælp istedet for kold tyrker.  Vi har også altid ku mærke på J om natten når han rykker - hvadenten det er fysisk (kravle/gå etc) eller tigerspring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det med kold tyrker om natten med væske vil jeg self kun gøre hvis hun har drukket godt om dagen....

 

Og så lige en bunke :kiss for det der natteroderi er sq hårdt ! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort opdatering 

fik en god snak med lægen, der blev kigget både ører og hals (det kunne jo også være øm hals) men alt så bare så fint ud. Så konklusionen pt er, at det er dårlig vane, tandfrembrud og alm kropslig uro i en pærevælling. 

 

Det er en god ide at snyde væske i hende, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke selv har tænkt den tanke :chin::rolleyes 

nu har jeg købt nogle brik juice og så vil jeg se om det kunne være lidt spændende. 

 

Hun har faktisk drukket ok i dag. Dvs hun selv har efterspurgt væske, hvilket jo altid er positivt. Tilgengæld er appetitten lille, men det er typisk tandfrembrud. Måske er det bare tid der skal til! min tålmodighed er bare ikke til 1-2 mdr mere på den her måde. 

 

Det værste er at hun SOV igennem for halvanden mdr siden, men så blev hun syg af 2 omgange efterfulgt af 2x tandfrembrud. 

 

Jeg låner bogen og ser om vi kan få gode handle redskaber. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid er heller ikke altid god til at få væske i sig men - som du selv er inde på - så er brikjuice (eller alt med sugerør) et hit, og så har vi små sutteflasker stående med vand i. De er nemlig sjove at sutte i ;) Ikke særlig pædagogisk men det virker ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille dreng sov fint hele natten uden (de store) afbrydelser fra han var 8 måneder. Så startede han i vuggestue, da han var 11 måneder og med det fulgte 100 sygdomme og en dreng, der vågnede meget om natten for at blive ammet. Han er nu 15 måneder, og det er langsomt ved at blive bedre. Så vil for det første sige - jeg kender det. Det er så hårdt!! 

 

Og derudover har jeg været kæmpe fan af 'Sov igennem uden gråd' af Elizabeth Pantley. Jeg et ikke nået hele vejen igennem endnu. Men den har givet mig en enorm forståelse og en helt masse redskaber. Jeg kan varmt anbefale den. Held og lykke :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Girl Next Door said:

Astrid er heller ikke altid god til at få væske i sig men - som du selv er inde på - så er brikjuice (eller alt med sugerør) et hit, og så har vi små sutteflasker stående med vand i. De er nemlig sjove at sutte i ;) Ikke særlig pædagogisk men det virker ^_^ 

 

What ever works som man siger ;) måske vi skulle stille en sutteflaske til hende :chin: hmm... om ikke andet så bare i en periode. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37 minutes ago, Sparklinrock said:

Vores lille dreng sov fint hele natten uden (de store) afbrydelser fra han var 8 måneder. Så startede han i vuggestue, da han var 11 måneder og med det fulgte 100 sygdomme og en dreng, der vågnede meget om natten for at blive ammet. Han er nu 15 måneder, og det er langsomt ved at blive bedre. Så vil for det første sige - jeg kender det. Det er så hårdt!! 

 

Og derudover har jeg været kæmpe fan af 'Sov igennem uden gråd' af Elizabeth Pantley. Jeg et ikke nået hele vejen igennem endnu. Men den har givet mig en enorm forståelse og en helt masse redskaber. Jeg kan varmt anbefale den. Held og lykke :goodluck 

Et eller andet sted finder jeg ro i at andre har været igennem noget lignende. 

 

Jeg har fået lov at låne et eksemplar af en veninde :yay får den så godt nok først i hånden på søndag men så ved jeg der er håb forude. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Majs said:

 

What ever works som man siger ;) måske vi skulle stille en sutteflaske til hende :chin: hmm... om ikke andet så bare i en periode. 

 

Det virker i hvert fald her ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER