FruKirslev

Babyværelset

20 indlæg i dette emne

Hvordan ser jeres babyværelser ud efterhånden? 

 

Her mangler jeg stadigvæk at få et skab op på væggen og plade til kommoden så der er plads til puslepladsen :D

Og så mangler vi stadigvæk nogle småting, men det er jo snart jul ;)

received_10211439161923606.jpeg

received_10211439162643624.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor ser det godt ud! 

Vi har kun lige fået samlet møblerne - så skal lige have et par uger til at pakke ting ud, vaske etc :D 

jeg er ret langsom ( imod min egen vilje ) - men GLÆDER mig til at få det færdigt !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi har fået lagt nyt gulvtæppe og næsten fået tømt værelset for møbler, der stod der. Så indtil videre er vores ret tomt.

 

Men hun kommer jo heller ikke rigtig til at bruge værelset det første stykke tid. Puslepladsen er klar på badeværelset, og vuggen, som min far er ved at bygge, skal være i vores soveværelse. Dog har vi fået skabet fyldt med tøj, som vi har arvet.

IMG_20161125_125548.jpg

IMG_20161125_125558.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver pusleplads samt tøjopb. inde på hendes værelse. Det er også der tremmesengen står da hun skal i vugge i soveværelset. Jeg gad virkelig godt at have plads til pusleplads på badeværelset så vi havde vand i nærheden!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg har fået gjort vuggen klar med uro og babynest. Nu skal vi bare have den hængt op i sovevær. 

Vi havde egentlig købt stativ til den men da den tager ualmindelig meget plads så tænker vi at hænge den op i krog i loftet i stedet. Så kan stativet stå i stuen hvor vi evt kan flytte vuggen efter behov i løbet af dagen :) 

15215879_10154148515525998_1632986179_o.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok blive et godt værelse k87fyn! 

Vores kommer også ind i soveværelset den første tid, men stadigvæk rart at have gjort det andet klar.

Ligesom Stella Nutella har vi fået puslepladsen ind i værelset da der ikke er mulighed for det på badeværelset.

 

Super sød vugge Stella Nutella :kuller 

Her hænger vi liften op i stedet for vugge, så må vi jo se om han ligger i den eller i vores seng ;)

Jeg har været heldig med meget hjælp, tøjet er arvet og nyvasket, så det skulle bare lægges i skuffer. svigerforældre hjulpet med maling og rengøring af værelset og en dejlig mand der slæber på tunge ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes begge jeres ser rigtig godt ud :glad

 

Tremmesengen arver vi også, men vi har dog ikke fået den med hjem endnu - der har ikke været plads i bilen, de gange vi har været ved min søster. Men min søster og familien kommer imorgen, så mon ikke de har fyldt bilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fint! Er vild med jeres vægge Fru Kirslev!

Her går det noget langsomt. Vi er netop gået igang med at sortere det hele og vaske tøj, dyner osv. 

Puslebordet kom op på badeværelset igår aftes og skal rengøres og hygges op om. Hold da op hvor det fylder!

Vi får hentet en sovesofa fra babyværelset i næste weekend, så vi kan tømme det for min mands instrumenter og få det rengjort og indrettet. 

Desværre trænger det til en kærlig hånd med nyt tapet, maling osv hvilket vi vælger at springe over da vi har huset til salg, så det føles lidt halvt,  men så gør jeg mig bare det mere umage med at vælge de rigtige lamper, ting og sager. Og hygger op med lidt billeder, wallstickers fra Ebay og ponponer ned fra loftet.

Nu må vi se hvor meget jeg selv får lov til at gøre afhængig af hvordan scanningen imorgen går.

Så henter vi barnevogn, vugge og en rumdeler d.10 december. Det bliver godt at få hjem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 26/11/2016 at 8:33 AM, k87fyn said:

Jeg synes begge jeres ser rigtig godt ud :glad

 

Tremmesengen arver vi også, men vi har dog ikke fået den med hjem endnu - der har ikke været plads i bilen, de gange vi har været ved min søster. Men min søster og familien kommer imorgen, så mon ikke de har fyldt bilen :)

Det er altid rart med tremmesengen hjemme, som om det hele bliver mere virkeligt :D

 

21 hours ago, Finemor said:

Så fint! Er vild med jeres vægge Fru Kirslev!

Her går det noget langsomt. Vi er netop gået igang med at sortere det hele og vaske tøj, dyner osv. 

Puslebordet kom op på badeværelset igår aftes og skal rengøres og hygges op om. Hold da op hvor det fylder!

Vi får hentet en sovesofa fra babyværelset i næste weekend, så vi kan tømme det for min mands instrumenter og få det rengjort og indrettet. 

Desværre trænger det til en kærlig hånd med nyt tapet, maling osv hvilket vi vælger at springe over da vi har huset til salg, så det føles lidt halvt,  men så gør jeg mig bare det mere umage med at vælge de rigtige lamper, ting og sager. Og hygger op med lidt billeder, wallstickers fra Ebay og ponponer ned fra loftet.

Nu må vi se hvor meget jeg selv får lov til at gøre afhængig af hvordan scanningen imorgen går.

Så henter vi barnevogn, vugge og en rumdeler d.10 december. Det bliver godt at få hjem. 

Tak, selv glad for dem. synes det blev et rigtig godt resultat :D

 

Lige pludseligt går det stærkt og så har du et lækkert værelse! synes selv det gik stærkt lige pludselig, nu er det kun småting der mangler, men det er manden der står for dem, og det er ikke altid han er så god til at tage sig sammen til det :P

Jeg får først min barnevogn hjem når han er kommet ud, svigermor der insistere :rolleyes

 

hvad er det for en scanning du skal til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Monday, November 28, 2016 at 0:55 PM, FruKirslev said:

Det er altid rart med tremmesengen hjemme, som om det hele bliver mere virkeligt :D

 

Tak, selv glad for dem. synes det blev et rigtig godt resultat :D

 

Lige pludseligt går det stærkt og så har du et lækkert værelse! synes selv det gik stærkt lige pludselig, nu er det kun småting der mangler, men det er manden der står for dem, og det er ikke altid han er så god til at tage sig sammen til det :P

Jeg får først min barnevogn hjem når han er kommet ud, svigermor der insistere :rolleyes

 

hvad er det for en scanning du skal til?

Havde egentlig skrevet et langt indlæg om det i smalltalk,  men noget må være gået galt for efterfølgende var det der ikke.

Men ved sidste jmbesøg var jeg jo blevet sygemeldt med plukveer der ikke ville lægge sig igen, hvor lillemand jo allerede var lidt lille i det. Da jeg så var til læge d.25 november kunne jeg fortælle at jeg ikke havde taget på i en 6 ugers tid, at maven ikke var vokset i uendelige tider og at plukveerne havde været voldsomme igen de sidste 3 dages tid. Derudover var symfysemålet så kun steget med 1 cm siden sidst, så hvor jeg plejer at ligge pænt midt på kurven lå jeg pludselig nederst. Så sygeplejersken valgte at ringe til sygehuset og rådføre sig, som heldigvis gerne ville se mig til vækstscanning mandag morgen. I mellemtiden blev jeg beordret hvile på sofaen weekenden over så jeg bl.a. måtte blive hjemme fra svigerfars fødselsdag. Og tankerne kørte på højtryk om hvad det hele skulle ende med. 

Ved scanningen blev lillemand vurderet til 1840g (32+5) 13% for lille men med fint flow i navlestrengen, og han lå og øvede sig på at trække vejret, hvilket ville være det første han ville stoppe med hvis han manglede energi. 

Så jeg måtte tage hjem og gøre hvad jeg kunne/ville uden begrænsninger derfra,  andet end de tegn min krop selv giver mig. Men der ligger min grænse desværre lavt. Men FEDT selv at få lov til at styre det og økonomisere mine kræfter, eller hvad man kalder det når det er plukveer der er på spil. 

Og mest af alt er jeg selvfølgelig VILDT lettet over at lillemand har det godt og ganske vist er lille, men indenfor normalen. Vi skal til ny vækstscanning d. 19 december, så de sikrer sig at han også bliver ved med at vokse. 

Maven har endelig lige taget et ryk og vægten er måske også steget en anelse. Og så skal det siges at jeg spiser væsentligt mindre nu når jeg går hjemme, og at lillemand har været dejlig aktiv hele vejen igennem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hører der ikke er større grund til bekymring! 

men fortæller også lidt om hvor vigtigt der er at lytte til kroppen

 

Men mon ikke han stadigvæk kan nå at tage en masse på til den 19. dec så han kun vil være få % for lille ;)

krydser ihvertfald alt hvad jeg har til den tid :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke noget babyværelse men er ved at have tingene klar. Det er jo brugt før så alt sku vaskes og tørres af osv :) IMG_2081.JPGIMG_2080.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Saga74 said:

Vi har ikke noget babyværelse men er ved at have tingene klar. Det er jo brugt før så alt sku vaskes og tørres af osv :) IMG_2081.JPGIMG_2080.JPG

Ej hvor ser det hyggeligt ud :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det godt ud saga ! 

 

 

Vi er virkelig langt fra mål. Tvivler på at alle detaljer kommer på plads inden. 

Der skal hænges billeder op, spejl ved puslepladsen, de to kurve skal hænges op på knager på væggen, vi mangler at få Sengerand og puslesæt hjem. 

Vuggen har bare fået et tæppe over så katten ikke ligger direkte i babynesten og den kommer så op når vi modtager vores nye seng ( soveværelset er ved at blive frisket op ), en masse billeder og rammer står til opbevaring herinde og der skal findes plads andetsteds til dem .... Og har virkelig ingen anelse hvor (!)... 

 

Min kæreste er samler og det gør det ekstremt udfordrende at finde plads til alle hans ting :D 

IMG_4938.PNG

IMG_4937.PNG

IMG_4936.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mangler virkelig noget farve derinde! 

Vi overvejer at male den ene væg. Men bliver tidligst i foråret. vi ved heller ikke om det kan betale sig når vi alligevel skal flytte om et par år...  

 

men skal igang med at sy farverige puder og en madras til opb.bænken så snart jeg kan holde ud at sidde ( og har tid :)) ) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/12/2016 at 2:20 PM, Stella Nutella said:

Vi mangler virkelig noget farve derinde! 

Vi overvejer at male den ene væg. Men bliver tidligst i foråret. vi ved heller ikke om det kan betale sig når vi alligevel skal flytte om et par år...  

 

men skal igang med at sy farverige puder og en madras til opb.bænken så snart jeg kan holde ud at sidde ( og har tid :)) ) 

Hvor ser det godt ud!

farver kan man man altid få med klistermærker på væggen eller farverigt legetøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/12/2016 at 2:20 PM, Stella Nutella said:

Vi mangler virkelig noget farve derinde! 

Vi overvejer at male den ene væg. Men bliver tidligst i foråret. vi ved heller ikke om det kan betale sig når vi alligevel skal flytte om et par år...  

 

men skal igang med at sy farverige puder og en madras til opb.bænken så snart jeg kan holde ud at sidde ( og har tid :)) ) 

Jeg syns det ser ud til at blive et hyggeligt børneværelse. Den er så sød den uro med regnvejr :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, FruKirslev said:

Hvor ser det godt ud!

farver kan man man altid få med klistermærker på væggen eller farverigt legetøj ;)

 

Har I fundet pæne holdbare wallstickers?  

 

Har kigget på nogle fra fabelab men aner ikke om de hænger godt ved. Det er så ærgerligt når de falder ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Saga74 said:

Jeg syns det ser ud til at blive et hyggeligt børneværelse. Den er så sød den uro med regnvejr :) 

 

Ja hun får det jo nok ikke rigtig brug for det før om langtid, og der er vi jo muligvis flyttet... - men der skal pusles derinde så lidt har også ret :D 

 

Jeg er også helt vild med den og fik den til halv pris ved ophørsudsalg. Så gjorde lige et kup :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stella Nutella said:

 

Har I fundet pæne holdbare wallstickers?  

 

Har kigget på nogle fra fabelab men aner ikke om de hænger godt ved. Det er så ærgerligt når de falder ned :)

Har kun brugt fra IKEA og de holder nu meget godt 

 

Ellers har jeg set nogle søde i Bauhause, der kan vel altid spørge til råds? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER