k87fyn

Ammeindlæg??

8 indlæg i dette emne

Hvad er jeres erfaringer med ammeindlæg??

 

Nogle er jo engangs, mens andre kan genbruges. Som førstegangsgravid har jeg ikke den store anelse om, hvad der er fordele og ulemper ved de forskellige slags, så håber på nogle gode inputs :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I starten brugte jeg engangs inderst mod brystet og så med uldindlæg udenpå. Senere, da jeg ikke lækkede helt så meget mælk mere gik jeg over til kun at bruge uldindlæggene. De var dejligt behagelige, store, varme og kan nemt lige skyldes op og bruges igen :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Aja said:

I starten brugte jeg engangs inderst mod brystet og så med uldindlæg udenpå. Senere, da jeg ikke lækkede helt så meget mælk mere gik jeg over til kun at bruge uldindlæggene. De var dejligt behagelige, store, varme og kan nemt lige skyldes op og bruges igen :)  

 

Fuldstændig enig her - bortset fra at jeg de fleste dage glemmer indlæg nu, fordi jeg slet ikke lækker mere.. Men uldindlæggene er rare når der bliver endnu koldere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun brugt 1-gangsindlæg - synes at de uldindlæg jeg havde fyldte for meget (men det kan bare være den slags jeg havde). Brugte dem kun i starten, så holdt jeg op med at lække.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige stofammeindlæg. MEN hvis jeg var dig ville jeg købe en enkelt pakke engangs indtil du ved om du får brug for dem. jeg var helt overbevist om at ALLE havde brug for indlæg, så jeg brændte inde med et kæmpe lager :lol jeg har aldrig haft behov for at bruge indlæg  .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for inputs  :)

 

Lyder som om, at jeg skal starte med et lille lager, og så supplere hvis det bliver nødvendigt. Det er ikke det eneste, hvor jeg ikke køber på forhånd - eller ihvert fald ikke ret meget - og så supplerer jeg efter fødslen, når jeg ved, hvad jeg skal bruge (gælder bl.a. ammepude, ammebh'er).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været nogle stykker igennem.

Jeg er glad for imsevimse's stay-dry indlæg. Man får 6 styk for ca 100 kr og de kan vaskes på 60 grader. De er bløde og jeg føler ikke at brystet bliver klamt (som i løbetur i regntøj klamt). De er i bomuld, hvilket jeg var skeptisk ved i starten, men det fungerer (for mig i hvert fald). Sugeevnen er fin for mig i dagstimerne (lækker ikke så meget mere, det er primært at nedløbsrefleksen bliver aktiveret på det andet bryst end det der bliver ammet fra), men de suger ikke helt nok om natten (jeg er velsignet med en baby der gerne sover 6-8 i træk om natten). De er dog ikke så store, så jeg ved ikke om de er optimale hvis man har meget store bryster. 

Jeg har også fra lovemilk i bambus, jeg synes de er for tykke og de bliver kolde når de er våde. De er absolut nederst i bunken herhjemme og bliver kun brugt hvis jeg ikke har fået vasket de andre. 

Af engangsindlæg har jeg været gladest for dem fra apoteket.

Dem far babysam (eller noget med Nor(r/h)) synes jeg var direkte ubehagelige, jeg syntes de kradsede i kanten når de blev fugtige og brystet kunne ikke ånde. Men de er faconformede og jeg tror ikke på de slipper noget igennem dem. 

Dem fra natrusan er meget tykke og ikke så store? Så de er nemme at se igennem tøjet. Til gengæld er de behagelige synes jeg. Det er min favorit til natten. De kan også klistres fast på bluse/bh så de bliver hvor de skal. 

Jeg har også dem fra levevis, de er dejligt tynde og suger også fint. De er dog lidt svære at få til at ligge på plads, men de er billige og fås i netto. 

Jeg har også uldindlæg i forskellig størrelse, de er guld værd hvis der er risiko og brystbeændelse. Jeg bruger altid et andet indlæg under ulden. 

Det blev frygtelig langt, men håber du kan bruge mine erfaringer til noget :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må vist hellere prøve mig frem - det kommer jo også an på, hvor meget jeg lækker, hvilket jo ikke er til at vide på forhånd.

 

Men takker for inputs - også rart at vide, hvilke mærker er gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER