FruAnd15

At søge nyt job

8 indlæg i dette emne

Hallo ladies :)

 

 

VI har snakket herhjemme om ikke det var på tide at se hvad Danmark kan tilbyde af jobs. Vi bor jo i Norge og jeg vil såååå gerne hjem til venner og familie igen. 

 

Min mand vil gerne sige det til hans chef, at han søger job i Danmark igen, hvor jeg er mere til at sige det når man står med en kontrakt i hånden. 

 

Hvad mener I? 

Syns I at man er forpligtiget til at sige til ens leder/chef at nu søger man job i hjemlandet eller er det bedre at vente til man rent faktisk har fået jobbet og så sige op? 

Jeg syns måske bare det er dumt at fortælle noget før det rent faktisk er noget at fortælle. For hvad vil chefen ikke tænke? Men på den anden side - så kan man jo heller ikke få en anbefaling?! 

 

ihh det er svært. 

 

Og vi arbejder begge i samme virksomhed, så vi er jo ligsom nødt til at gøre det samme begge to, selvom vi har forskellige chefer/ledere.... De snakker jo sammen for pokker.....

 

Hjælp!!!.......

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke sige noget før I står med nyt arbejde. Af dem simple grund jeg ikke ville sætte mig selv i så sårbar En position at de alligevel vil tænke "når han/hun vil alligevel væk, så de overflødige nu". 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, SDB said:

Jeg ville ikke sige noget før I står med nyt arbejde. Af dem simple grund jeg ikke ville sætte mig selv i så sårbar En position at de alligevel vil tænke "når han/hun vil alligevel væk, så de overflødige nu". 

Fuldstændig :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også det jeg tænker. At man bliver nedprioriteret. 

Men min mand mener at man skal være ærlig overfor sin leder/chef. Det syns jeg så bare ikke lige i det her tilfælde :) 

 

Men så kan man jo heller ikke skrive referansen på CV'et så. 

 

Skriver man så bare "i uopsagt stilling så shhhh" eller hvordan gøres det?

Jeg har aldrig søgt et job mens jeg havde et andet.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tidligere skrevet "sakes sidder i uopsagt stilling, ønskes diskretion/fortrolighed" noget i den dur ihvertfald. 

 

Undskyld men ledere og virksomheder tænker primært på en ting og det er deres overskud, hvorfor poste tid og penge i en medarbejder der er på vej væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ikke sige noget og ville som ovenstående  formulere noget om at der selvfølgelig  ønskes udvist diskretion overfor nuværende  arbejdsgiver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville absolut heller ikke sige noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nu sendt 4 ansøgninger til Danmark og ikke sagt noget til nogen :)  

Kryds fingre for at vi bliver fuldtids-danskere i 2017 :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER