Dorthe

Hvornår termo/regntøj?

15 indlæg i dette emne

Hvornår skifter i over til termo/regntøj i børnehaven og tager flyverdragterne med hjem?

Synes det er svært at finde ud af, hvad de skal have med lige nu. Synes snart ved er ved at være for varmt med flyverdragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine har haft begge dele med et stykke tid. Men det er stadig flyverdragten de bruger. Men her hvor der har været meget vådt har de haft regntøjet på over flyverdragten (hvor besværligt det end har været at få det bakset over ;) ) Men kan godt se på det meget mudrede regntøj at det sikkert har været meget godt ;)

Men søn er bestemt ikke noget varmt barn så han har, de rigtig kolde dage i vinter, haft termojakken (og nogen gange bukserne) på under flyverdragten.

Jeg har også et par gange de sidste par uger oplevet at de har haft regntøj med termotøj under på. Meen har godt nok tænkt om ikke det var liiige tidligt nok. Men børnene siger de ikke har frosset :)

Så jeg vil da bare give dem det med - men også flyverdragten ;) Hellere for meget tøj end for lidt, så de har hvad de skal bruge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lader jeg de voksne i BH om at bestemme :)

Linus har flyverdragt, termotøj, fleecetrøje, regntøj, overtræksbukser, hue, fingervanter og luffer dernede.

Selvom der er 10 grader udenfor kan det jo være møgkoldt at sidde på jorden i sandkassen i flere timer (hvad Linus gør) eller som i går hvor det blæste helt vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænk meget over det, men hvad så men en dag som i dag hvor er der 15 grader uden for.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har sådan en flyver-regndragt som hun får over sin uldfleece lige nu. Det virker til at være ok. Hvis hun sidder i sandkassen, har hun også uld-fleece bukserne indenunder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille har et todelt skisæt og jeg har i sidste uge givet hende regntøj med også :) Den anden dag da min mand hentede hende havde hun vinterjakken på med regnbukserne på og sommetider omvendt.. Men i går havde hun hele skisættet på, så det vurderer de nede i børnehaven, hvad hun skal have på..

Men nu er begge dele der, så er vi helgarderet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg hentede Linus i dag var han iført fleecetrøje, vanter, hue, flyverdragt og overtræksbukser.

Han havde en fin temperatur men har dog haft vanterne af et par gange i løbet af dagen.

Han har så også været ude fra kl. 9 til jeg hentede ham kl. 16, så han er nok lidt mere polstret end dem der kun er ude en time eller to ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter lige præcis nu :)

Så Leo leger i fleece eller jakke + regnbukser udover på kolde/våde dage.

Nu er foråret jo kommet for at blive ;) ...tror jeg nok

MVH

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter lige præcis nu :)

Så Leo leger i fleece eller jakke + regnbukser udover på kolde/våde dage.

Nu er foråret jo kommet for at blive ;) ...tror jeg nok

MVH

Martin

..det bliver frostvejr i weekenden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den ældste har lige i mandags fået fleece + regntøj med i børnehaventasken, så vurderer de selv i børnehaven.

Jeg har også lige bedt mine dagplejebørns forældre om at tage regntøj og en tyk trøje med til i næste uge og selvfølgelig stadig flyverdragten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter lige præcis nu :)

Så Leo leger i fleece eller jakke + regnbukser udover på kolde/våde dage.

Nu er foråret jo kommet for at blive ;) ...tror jeg nok

MVH

Martin

Tror desværre du bliver slemt skuffet i weekenden desværre :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida og Alma har både flecetrøjer, flyverdragt og termotøj dernede, så bestemmer pædagogerne hvad de skal have på, syntes der er stor forskel på hvor varmt det er disse dage også alt efter om det er formiddag eller eftermiddag de er ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt har Lucas både vintertøj, termotøj og regntøj med - men tror ikke der vare længe inden vintertøjet bliver hjemme, da han faktisk kun bruger sit termotøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror ikke Simon får sin flyverdragt med i næste uge. Har lige købt nyt termo tøj til ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har både termotøj og flyverdragt med.

En dag i starten af uge havde den store fået afvide at det var nok med jakke, men hun tog flyverdragt på. Jeg har så forklaret at indtil videre er det IKKE nok med jakke, der skal som minimum også termobukser på. Vinden og jorden er stadig kold og børnene tænker jo ikke over at søge læ for vinden og lege i sol istedet for skygge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER