NSEllekilde

Ellekildes rodehjem

45 indlæg i dette emne

Jeg er gået i total redebygger herhjemme og jeg har fundet ud af at jeg har brug for en 100% udskiftning af alt! 

Jeg har med tiden lært at jeg nok er en smule minimalist og jeg bliver faktisk stresset af at komme hjem til os selv fordi vi har 100 ting på et sted hvor der er plads til 10 ting :rolleyes

 

Jeg har længe spekuleret på om jeg skulle oprette denne tråd for jeg bliver jo nødt til at komme med nogle billeder af hvordan har så ud før - og helt ærligt så har jeg været flov. For vi rooooder - har forfærdelig meget vasketøj som vi aldrig kommer til bunds i fordi jeg ikke aner hvor jeg skal starte. Og så har jeg altid været lidt flov over teenagermøbler og halvhjertet forsøg på indretning som aldrig bliver til noget fordi "vi kan ikke finde ud af at hænge en hylde op". 

 

Men jeg har besluttet at i må tage mig som jeg er/bor. Forhåbentlig dømmer i ikke alt for meget og i kan måske nok læse at jeg er i gang med at få styr på det :)

 

Det største dilemma er at jeg bor med en samler og jeg selv smider konstant ud. Det andet dilemma er at det er en lejebolig og derfor er det begrænset hvor mange penge vi vil bruge på det, men vi skal alligevel bo her i nok omkring 8 år. Det tredje dilemma er at vi bor et godt stykke fra en genbrugsstation og vi har ingen bil så vi kan nærmest ikke rydde ud jævnligt fordi det skal koordineres med svigerforældre så vi kan låne en bil til at komme af med det som skal ud :rolleyes

 

Jeg håber at i vil følge med og kigge lidt tilbage på den første side (hvis der kommer flere) for jeg prøver at samle alle billeder og idéer i samme indlæg :)

 

Og p. S tak fordi I ikke kommentere på mit rod :lol  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Plantegning 

valurunopubejiga.png

Vores lejlighed er omvendt :forstået på den måde at entré, badeværelse og lille værelse er ved siden af køkkenet og det store værelse på den anden side. 

 

Jeg har prøvet at tegne hvordan vi har indrettet os so far men jeg kunne ikke lave det omvendt så jeg har tegnet det som hvis vi boede i den lejlighed som på plantegningen. Det passer overhovedet ikke i målene fordi jeg er meget dårlig til at tegne, men så har i en idé :lol

xihezubogojoxika.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køkken 

 

Åh ja.. Vores super moderne lækre køkken :lol

Det ser sådan ud lige nu :

wurebirucinocohe.jpg

dabayepipokanexo.jpg

 

Drømmekøkkenet :

Tema :sort og hvid og grå 

 

Jeg tænker at skifte grebene ud med disse fra ikea på alle skabe og skuffer zapalefecutalayi.png

 

Lave hjørnehylder mellem vinduerne 

 

Kommoden der står ved siden af komfuret ryger på børneværelset og jeg vil have et sort rullebord fra ikea til te, kaffe og elkedel hiwutuvisedisexu.png

 

Ved siden af rullebordet skal der stå en grå skraldespand til tomme flasker som vi altid har millioner af. womuxotadawilupe.png

 

Lamperne skal hænges lidt længere ned, vindueskarmen ryddet og så vil jeg gerne have et eller andet smart system til opvaskebørsten og sæben. 

Jeg kan ikke finde ud af hvad vi skal gøre med alt det rod fra bordene... Jeg må lige se hvad der bliver plads til når skabene bliver ryddet op :)

 

Jeg drømte egentlig også om et backsplash med noget sort i, men vores bordplade er grå med mange prikker i så det ville blive enormt rodet.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stue 

 

Vores meget kompakte stue/spisestue/kontor 

 

nemomarikinuxafa.jpg

 

xivicarobayefuju.jpg

 

Jeg starter fra hvert hjørne tror jeg :

Tv-stue :

Hullet ved sofaen ind mod vores reoler med tv er vi meget glad for omend vi sidder ret tæt på fjernsynet. 

Men med den sofa vi kunne tænke os kommer vi lige præcis nok tilbage at det ikke er ubehageligt men bare hyggeligt. Vi vil gerne have en sovesofa fordi vi engang imellem har overnattene og så synes vi at vi bedre kan lave hyggeaften hvor vi alle tre (fire) kan være i sofaen. 

Vi har prøvet denne billige fra Biva og den er bedre end den sofa vi har nu så jeg tror det bliver den - men vi skal lige prøve nogle andre også : pitudayifulonuca.png

 

Foran sofaen skulle vi have et lille sofabord og jeg har fundet denne hos ikea og jeg elsker at vores tæppe kan ligge i : riselafadarozora.png

 

Vores tv står jo nu på 4 små rumdelere, 20 cm udfra væggen fordi de ikke helt kunne være der. Denne  hvide reol passer helt perfekt med målet ved væggen og den rykker også fjernsynet længere væk så den er helt perfekt! 

jitovibipawicamo.png

 

Spisestue :

Vi har et sort bord fra ikea med 6 stole med sorte ben og samme betræk som den "nye" sofa. Vi har tænkt os at beholde dette men komme en lys dug på. 

Jeg drømmer om en lysekrone over spisebordet og Nichlas har sagt ja (:blink) på den betingelse af at den koster under 500 KR :rolleyes

Jeg har fundet en på ikeas hjemmeside, men jeg synes at pærerne er for store... nafugemodiwonuno.png

 

Jeg kunne godt tænke mig at få et billede af os op og hænge på lærred i sort og hvid, men jeg føler at vi bliver nødt til at vente til at baby er født :unsure

 

Jeg skal også have fundet en farve som går igen og jeg overvejer om det måske skulle være planter (grøn).. 

 

Kontor:

Nichlas har jo selvfølgelig stadig sin computer og jeg vil gerne have at den fylder lidt mindre. Jeg har fundet et hvidt skrivebord som jeg synes passer ind fra ikea. 

På den modsatte væg har vi en Billyreol i hvid fra ikea som jeg elsker.. Her står vores Willow tree figurer, vinglas, rammer og vaser vi har fået i bryllupsgave og den skal bare blive hvor den er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Badeværelset 

 

Åh tænk at jeg ligger billeder af vasketøj på nettet :blush

cuserakefokakipu.jpg

vojoridatevicihe.jpg

cujisayuxaxibuvi.jpg

hezedifobehamago.jpg

 

Drømme badeværelse :

Tema : sort, hvid og blå 

 

Væggen ved vasken kan man ikke bore i, så spejlet er hængt op med dobbelt klistermærker. 

Skabet og vasketøjskurven skal bare ud for det er rod! 

 

Jeg tænker at vi skal have sat et underskab ved vasken og så har jeg fundet en stige med plads til planter på ikea hjemmeside som kunne hænge istedet for skabet 

gozewizubarejije.png

http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/10258155/

 

På vasken skal der kun stå sæbedispenser og tandkrus i matchende farver (er dog i tvivl om det skal være sort hvid eller blå som gulvet - jeg hælder selv til samme blå farve som gulvet, men så kan skraldespanden og toiletskrubberen ikke matche fordi de jo står på gulvet :unsure) 

 

Badeforhænget elsker jeg! Vi skal have en teleskopstang med hylder i grå fra Silvan til vores shampoo og lignende som skal stå i hjørnet hvor der allerede er en hylde. 

Jeg er på jagt efter et lille plastik badekar som er rundt på 90 liter.  I sort. Det er nemt at få i hvid, men jeg ønsker sort :rolleyes

 

Vi skifter toiletbrættet ud med et sort bræt for at få lidt rød tråd. 

 

Ovenover vaskemaskinen vil jeg have sat hvide dybe hylder op hvor der er plads til et par blå håndklæder, kurve med vaskemiddel og stearinlys osv.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nova + baby værelse 

 

Jeg har ingen billeder men de skal have dette værelse :

zucoyeyawuhimeye.jpg

 

Jeg tror ikke at jeg helt kan finde ud af hvordan det skal være herinde og jeg tror at det bliver lettere når vi kender kønnet på den lille baby :)

Men der skal hvertfald være to tremmesenge, den store pusleplads og så tænker jeg en rumdeler.. Men masser af tid 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores værelse 

lujutevuzofutuwu.jpg

 

Drømmeværelset :

 

Tema : hvid og grå 

 

Vores værelse skal udelukkende bruges som opbevaring og til at sove i.  

Vi har besluttet at lave en "høj"  seng med trapper (ikke stige!)  hvor der er plads til vores ting herunder håndklæder, sengetøj, værktøj og alt sådan noget som fylder hvor man ikke har behov for hver dag. Hullet under sengen skal dækkes af et gardin (måske lysegråt?)  så vi kan trække fra og få luftet ud indenunder og for når vi har gæster. 

Overfor sengen (på tegningen er det væggen mod badeværelset) kan vores tøjskabe stå. Det er helt almindelige "almen boligselskab" 's skabe og kan ikke smides ud eller byttes. Lågerne er lysegrå.  Vi rykker dem langt ind mod vinduet (så de selvfølgelig stadig kan åbnes) så vores nye vasketøjssystem kan være der. 

 

Jeg har tænkt mig at købe Ikeas affaldssystem "SORTERA" til vasketøjet så det kan komme væk fra badeværelset.  

60 liter  I bunden til håndklæder og så 3x 37 liter til hvid, sort og farvet. Hvis jeg tør overvejer jeg at købe en mere af de små til Novas uld - men jeg er lidt betænkelig ift vægten allerede ved 3 :chin: i så fald skal min svigerfar måske sætte dem fast til skabet på en eller anden smart måde. Vi må se. 

 

Jeg vil gerne have at soveværelset er så simpelt som muligt, så ryddeligt som muligt så jeg nemt kan slappe af. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Entré 

 

Lige nu er der intet specielt. 

Bag ved døren når man kommer ind gemmer sig en el-måler/grim tingest og et irriterende lille "skab" som ikke er til os. Heldigvis i hvid. Også en radiator.  

På den anden side hænger der et spejl som fylder hele væggen. 

 

Drømmen :

 

Tema : grøn, lilla, rosa og brun 

 

Jeg drømmer om at lave vores hjem børnevenligt og derfor har jeg besluttet at vores lille entré skal have nogle striber. Jeg har fået idéen fra ikeas hjemmeside og lavet det lidt til min egen. 

Konceptet er at vi finder fire farver (en til far, til mor, til Nova og til baby) og maler nogle forholdsvis brede striber som går lodret.  Så skal der hænge knager og hattehylder i voksenhøjde og i børnehøjde. Jeg glæder mig til at få det lavet så det giver mening :D

 

Og så så jeg at nogle havde valgt at bruge kurve til sko - og den idé hapser jeg også ;)  dejlig nemt at smide sin sko og så kan man nemt gøre rent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, JustMe said:

Glæder mig til at se mere af jeres hjem :)

 

Og vil lige sige, jeg kan GODT forstå hvis du føler det roder... Altså , vi (Læs: jeg) roder bestemt mindst lige så meget her i huset! Men jeg vil bare udtrykke forståelse! Måske det kunne hjælpe på rod-følelsen hvis I kunne få nogle kasser / kurve til de steder hvor der står mange ting fremme, ex. i køkkenet / på skabet eller hvad det er... Som I har gjort på vaskemaskinen, men måske med låg? det synes jeg hjælper rigtig meget på følelsen af hvor rodet der er :)

Jeg er så glad for at du forstår mig! :D

Planen er også at meget skal rykkes væk og gemmes og så skal møblerne udskiftes til lyse møbler fordi det tror jeg åbner mere op i hjemmet i stedet for at tynge det :) håber bare at det går nogenlunde hurtigt med at få skiftet tingene ud.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forhåbentlig kommer tidsplanen til at se sådan her ud :

 

Januar : Vores soveværelse og entré 

 

Februar : stuen (spisestue/Tv-stue og jeg håber vi har råd til et nyt lille lyst skrivebord til Nichlas) 

 

Marts- badeværelse 

 

April- køkken 

 

Maj - børneværelset 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne I måske have vasketøj i et skab? Det har vi haft i mange år og det er så rart ikke, at skulle se på det.

 

Og så måske nogle skabe til vaskemiddel?

 

Mht Nichlas skrivebord, så kan I lave en pæn, billig og stilren løsning med en bordplade og et par ophæng. Kan ikke lige se om det er det han har...

 

I køkkenet ville jeg sætte et par smalle hylder op, der hvor I har en masse forskelligt stående på bordet. Så kan I sætte ting pænt på og noget kan komme i pæne opbevaringsglas

 

Og så kan jeg ikke umiddelbart se, at at I har nogen billeder på væggen? Jeg synes billeder er med til at skabe hygge og personlighed.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, JosephinePN said:

Kunne I måske have vasketøj i et skab? Det har vi haft i mange år og det er så rart ikke, at skulle se på det.

 

Og så måske nogle skabe til vaskemiddel?

 

Mht Nichlas skrivebord, så kan I lave en pæn, billig og stilren løsning med en bordplade og et par ophæng. Kan ikke lige se om det er det han har...

 

I køkkenet ville jeg sætte et par smalle hylder op, der hvor I har en masse forskelligt stående på bordet. Så kan I sætte ting pænt på og noget kan komme i pæne opbevaringsglas

 

Og så kan jeg ikke umiddelbart se, at at I har nogen billeder på væggen? Jeg synes billeder er med til at skabe hygge og personlighed.

 

 

Det er bare et helt almindeligt skrivebord fra ikea - men mørkt og bredt :rolleyes

Jeg har en idé til vasketøj et - nogenlunde samme princip som du nævner for det er så kedeligt at glo på vasketøj :D

 

Det er nogle super idéer du kommer med ellers -jeg suger dem til mig :) tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, JustMe said:

Hvad ellers med at male jeres mørke møbler? Bare fordi du tidligere har luftet at jeres økonomi indimellem er stram, så kan det måske spare jer lidt?

Heldigvis er vores økonomi ret god og stabil i øjeblikket nu når Nichlas har snuppet barslen og jeg arbejder - så længe det varer og vores opsparing bliver ret god :kram

Men jeg synes ikke at det virker som en billigere løsning at male sorte møbler pga de mange lag de skal have :unsure og uanset så bliver det stadig ikea møbler som passer bedre ind i målene i lejligheden så jeg føler at pengene er givet godt ud :) men ellers et super godt råd som jeg måske godt kunne bruge nogle få steder:) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må sige, jeg kan overhovedet ikke se at det roder nogen af stederne, lige med undtagelse af badeværelset som jeg ikke ville kalde rod, bare tæt pakket ;)

 

Men kan godt forstå du gerne vil have lysere møbler, det kan da alting til at se mere rummeligt ud :) held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores skrivebord ser sådan ud.

 

Der er selvfølgelig en smagssag, hvad man er til, men når man slet ikke er til skrivebord og nægtede som mand det tio at starte med, så kan jeg godt leve med det her.

tmp_30377-received_10155482879529447-226683126.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

28 minutes ago, PernilleMaj said:

Jeg må sige, jeg kan overhovedet ikke se at det roder nogen af stederne, lige med undtagelse af badeværelset som jeg ikke ville kalde rod, bare tæt pakket ;)

 

Men kan godt forstå du gerne vil have lysere møbler, det kan da alting til at se mere rummeligt ud :) held og lykke med det :)

Du har egentlig nok ret - kompakt er et ret beskrivende ord synes jeg :)

 

Tak søde 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 minutes ago, PernilleMaj said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, JosephinePN said:

Vores skrivebord ser sådan ud.

 

Der er selvfølgelig en smagssag, hvad man er til, men når man slet ikke er til skrivebord og nægtede som mand det tio at starte med, så kan jeg godt leve med det her.

tmp_30377-received_10155482879529447-226683126.jpeg

Jeg synes at det er meget pænt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende tråd her skal jeg lige lure lidt med....skal også selv så småt igang med seriøs oprydning og indretning herhjemme så vores rod begrænses ihvertfald...

Hvor stor er jeres lejlighed ?

Synes du har mange gode ideer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville sløjfe alt det der rumdelere noget og finde nogle antikke møbler med personlighed fremfor ikea finèr. I mangler noget personlighed, tror jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor hyggeligt :) glæder mig til at kigge med :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, girly1988 said:

Spændende tråd her skal jeg lige lure lidt med....skal også selv så småt igang med seriøs oprydning og indretning herhjemme så vores rod begrænses ihvertfald...

Hvor stor er jeres lejlighed ?

Synes du har mange gode ideer :)

Vores lejlighed er på 84 kvm mener jeg :) tak fordi at du følger med :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Lille_My said:

hvor hyggeligt :) glæder mig til at kigge med :) 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Nirev said:

Jeg tror jeg ville sløjfe alt det der rumdelere noget og finde nogle antikke møbler med personlighed fremfor ikea finèr. I mangler noget personlighed, tror jeg. 

Jeg bryder mig ikke om antikke møbler. 

 

Jeg synes at det er en lidt spøjs kommentar at skrive om at vi mangler lidt personlighed udfra min forklaring om møbler. 

Jeg kan personligt godt lide det lyse, plain og simpelt som findes i ikea og så vil vi jo pifte det op med billeder og lignende som vi kan lide. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, NSEllekilde said:

Jeg bryder mig ikke om antikke møbler. 

 

Jeg synes at det er en lidt spøjs kommentar at skrive om at vi mangler lidt personlighed udfra min forklaring om møbler. 

Jeg kan personligt godt lide det lyse, plain og simpelt som findes i ikea og så vil vi jo pifte det op med billeder og lignende som vi kan lide. 

I'm with you! Vores hjem er proppet med Ikea-finer og på ingen måde upersonligt - jeg synes faktisk det emmer af os!

 

Jeg tror det bliver så fint med nogle lysere møbler Ellekilde. Det gør bare meget ved rum, at få noget lys ind :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER