Solskin83

andre der har prøvet lignende?

5 indlæg i dette emne

Jeg testede positiv, den 20/10... en meget svag positiv test som så blev mere og mere positiv som dagene gik. Jeg var lidt i tvivl om første dag i sidste mens men sjussede mig frem til at det måtte være ca. d 18/9. Så langt så godt. Da jeg tidligere har prøvet at gå helt til uge 11 før jeg opdagede at udviklingen var gået i stå i uge 5, valgte jeg denne gang at købe mig til en tidlig scaning for at se hjerteblink. Den var jeg så til d. 13/11 hvor jeg tænkte at jeg var 7+2... Men... Hun kunne ikke finde noget. Altså hun var ikke i tvivl om at jeg var gravid da min livmoder var forstørret svarende til at jeg var i uge 5/6...  Hun mente at jeg simpelthen bare ikke var så langt henne som jeg troede... I realiteten kan hun jo have ret i og med jeg ikke er helt sikker på datoen for sidste mens og i forhold til at min mens har meget svingende.

Men hvis jeg forholder mig til at jeg stod med en (omend meget svag) positiv test d. 20/ 9 og kun skulle være så kort henne, svarer det til at jeg har testet positivt 3+0? Kan det overhovedet lade sig gøre.

Har talt med min læge og fik taget et en blodprøve der viste at Hcg i mandags var 12000. Min læge mener at så passer det hele jo meget fint. Og at jeg bare skal ringe når jeg har været til genscanning næste torsdag d. 24/11. Men jeg driver mig selv til vanvid over ikke at have svar og at skulle vente yderligere næsten en uge.

 

Er der andre der har prøvet lignende? Både historierne med positivt og negativt udfald hører jeg gerne. Vil ikke sætte mine forventninger for højt, for jeg har jo som sagt aborteret før,

 

Vh Solskin83

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med så flot et hcg tal så tror jeg scannings damen har ret. 

 

Jeg fik taget en blodprøve i 4+4 og den var 360 og det roste lægen og sagde det var flot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har testet positiv med en ret tydelig streg nr 2 3+2, altså der var ingen tvivl om, at der var en streg mere, så det tænker jeg godt man kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede min søn var jeg også til en tidlig scanning og fik at vide jeg ikke var så langt henne som jeg troede, ca 1 uge kortere. Jeg var dog helt sikker på ægløsnings tidspunktet og hvis scanningen skulle være rigtig kunne jeg teste positivt nærmest da jeg skulle være blevet gravid ifølge scanningen( jeg testede tidligt positivt) , det hænger næppe sammen. Terminen blev dog ved med at passe med den tidlige scanning. Jeg fik at vide, at nogen bare er tidlige startere, aner ikke om det passer.

 

Med min datter var jeg også helt sikker på ægløsningstidspunktet og da jeg blev scannet passede det heller ikke, dog denne gang til den anden side og de vurderede mig 1 uges tid længere henne end jeg vidste jeg var. Skulle det passe, så skulle jeg have haft en cyklus på 21 dage og være testet positv 2+4 eller nogen i den retning.

 

Så min erfaring er, at scanningerne ikke nødvendigvis er 100 % rigtige, det er et gennemsnitsskøn som nogen falder ved siden af.

 

Jeg håber den lille bliver hvor den er :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, det har givet mere håb.:) Nu er der kun tre dage til endeligt svar 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER