JosephinePN

Hvem må kysse dit barn?

22 indlæg i dette emne

I lørdags var vi til fødselsdag hos min mor, hendes mand og min lillesøster. Da Cirkel og jeg skal sige farvel, står vi og taler med et af min mors gamle vennepar, som har kendt mig siden før jeg blev født. Da de siger farvel til Cirkel, giver kvinden Cirkel et kys på kinden, hvorefter manden udbryder: "Ej Bente, du kan da ikke kysse hende" For mig er kys kun lig kærlighed og omsorg og jeg svarer, at man altså gerne må kysse hende, hvorefter manden lyser op og giver Cirkel et kys på den modsatte kind.

 

Det er kun min mand og jeg, der kysser hende på munden. Min mor vil også gerne kysse hende på munden og jeg har sagt, at det må hun gerne, hvis Cirkel synes det er fint, men min mor er stadig en smule tilbageholdende og det synes jeg egentligt er rigtig fint. Kindkys, kys på panden, hænder osv. må alle fra vores familie og venner hjertens gerne byde ind med. Jeg kunne faktisk aldrig drømme om, at nægte dem det.

 

Hvordan har I det med kys til jeres børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, det er passende at alle mulige kysser mit barn, så her er det forbeholdt moster og bedsteforældre. Vi, min mand og jeg, er de eneste, der må kysse på munden.

Jeg er ret firkantet :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi ikke lige taler kys på munden (som jeg synes er forbeholdt forældre, søskende og bedsteforældre) må alle der føler sig fristet til at give mine børn et kys (på kind, pande, hænder, fødder osv)  hjertens gerne det... Medmindre self af børnene ikke har lyst til det ;) I mine øjne er det en kærlig handling på linje med et kram eller søde ord....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, J og D said:

Alle som kender mine børn må kysse dem lige så meget som de og børnene orker :biglove 

Theas pædagoger kysser også hende på kinderne, og hun kysser dem.

Jeg synes det er fantastisk at se andre mennesker have den ømhed, omsorg og kærlighed for mine børn :) 

Men jeg ville ikke bryde mig om at fremmede mennesker gjorde det. Generelt bryder jeg mig ikke om, når totalt fremmede mennesker lige skal hen og ae og røre :chin:

selvom det bestemt er en venlig gestus

Jeg er bestemt heller ikke til, at fremmede mennesker kommer hen og skal ae eller nusse min datter Vi var i netto for et par uger siden, hvor en af opgangens drankere og mindst ligeså alkoholiserede mor begge stod og aede hende, men jeg lige var to meter væk og hente noget, De var søde ved hende, men jeg tvivler virkelig på deres hygiejne og jeg var ved at kaste lidt op, da Cirkel tog sin hånd i munden efterfølgende.... ØV....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej ok, alkoholiserede fremmede og andre tvivlsomme personager må heller ikke kysse på mine børn :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er måske lidt mere sart :blush 

JdJeg er faktisk ikke så vild med, at alle mulige kysser C. Altså dem der er tættest på hende er selvfølgelig ok, sådan den aller nærmeste familie og også DP. Men ellers ikke. Og så har jeg det faktisk lidt underligt med at kysse på munden. Det gør vi ikke engang selv og jeg ville føle det mærkeligt at gøre det :unsure måske når hun bliver lidt ældre og måske selv synes det er sjovt at kysse på munden nogle gange, men ellers ser jeg egentlig ingen grund til det. Ikke at det er forkert! Men kan heller ikke helt se hvorfor? Kysser ellers C konstant, kan slet ikke lade være! Men bare ikke lige på munden 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

37 minutes ago, J og D said:

Alle som kender mine børn må kysse dem lige så meget som de og børnene orker :biglove 

Theas pædagoger kysser også hende på kinderne, og hun kysser dem.

Jeg synes det er fantastisk at se andre mennesker have den ømhed, omsorg og kærlighed for mine børn :) 

Men jeg ville ikke bryde mig om at fremmede mennesker gjorde det. Generelt bryder jeg mig ikke om, når totalt fremmede mennesker lige skal hen og ae og røre :chin:

selvom det bestemt er en venlig gestus

 

Fuldstændig enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns at kys er forbeholdt venner og familie, inklusive udvidet familie. Pædagoger og lærere må vel også, hvis barnet selv syns det er ok. Jeg prøver at lære Lilly ikke at kysse sine søskende på munden, det vil hun ellers gerne, men de bryder sig faktisk ikke om det. Generelt kysser vi tit på kinden og giver krammere i min familie, mens kys på munden mest er kærester eller små børn der bare gør det. 

 

Jeg bryder mig heller ikke om at fremmede rører mine små, men der skal faktisk ikke så meget til før jeg ikke føler de er fremmede. Hvis jeg selv får lyst til at røre en baby ville jeg nok spørge først, men ofte kan man jo have lige så fin kontakt med andres børn med lidt grimasser og smil ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På munden synes jeg egentlig mest er forældre og måske bedsteforældre der må.. Men på kind osv må alle dem, hvor børnene har lyst :biglove Jeg synes det er en skøn handling der viser masser af kærlighed. Elliot gider så overhovedet ikke kysses på af nogen, så jeg kysser løs på Alberte inden hun bliver stor nok til at sige fra :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan lidt sart! Mundkys er forbeholdt forældre og søskende og altså kun hvis modtager vil. Kindkys er for andre nære - altså noget familie. 

 

William kysser også gerne pædagoger på kinden og det er ok fordi han så gerne vil. Men jeg vil foretrække kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, TroldeMor said:

Hvis vi ikke lige taler kys på munden (som jeg synes er forbeholdt forældre, søskende og bedsteforældre) må alle der føler sig fristet til at give mine børn et kys (på kind, pande, hænder, fødder osv)  hjertens gerne det... Medmindre self af børnene ikke har lyst til det ;) I mine øjne er det en kærlig handling på linje med et kram eller søde ord....

:ditto

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Stephi-moren said:

Jeg er sådan lidt sart! Mundkys er forbeholdt forældre og søskende og altså kun hvis modtager vil. Kindkys er for andre nære - altså noget familie. 

 

William kysser også gerne pædagoger på kinden og det er ok fordi han så gerne vil. Men jeg vil foretrække kram.

 

Jeg hopper med her :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid gider ikke at kysse på munden, så det er der ingen der gør ;) Og ellers synes jeg kun det er mor og far der gør det. Folk der kender Astrid godt, må gerne kysse på kind, hånd, pande hvis de og hun synes. Hendes DP giver altid kys og kram og synes det er så skønt at se ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stephi-moren said:

Jeg er sådan lidt sart! Mundkys er forbeholdt forældre og søskende og altså kun hvis modtager vil. Kindkys er for andre nære - altså noget familie. 

 

William kysser også gerne pædagoger på kinden og det er ok fordi han så gerne vil. Men jeg vil foretrække kram.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Lady H said:

Alle, der holder af dem :) 

 

:ditto 

dog, tror jeg at jeg syntes munden er forbeholdt mor og far. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kysser slet ikke min dreng på munden, så det ville jeg meget bestemt frabede mig, at andre gjorde. Hvis han selv tager initiativ til det, når han bliver større, vil jeg dog nok acceptere det - men så kun nærmeste familie. 

 

Til gengæld har jeg intet problem med, at andre kysser ham på kinden eller hovedet. Altså, folk jeg kender - ikke tilfældige mennesker i netto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, TroldeMor said:

Hvis vi ikke lige taler kys på munden (som jeg synes er forbeholdt forældre, søskende og bedsteforældre) må alle der føler sig fristet til at give mine børn et kys (på kind, pande, hænder, fødder osv)  hjertens gerne det... Medmindre self af børnene ikke har lyst til det ;) I mine øjne er det en kærlig handling på linje med et kram eller søde ord....

 

Enig her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Stephi-moren said:

Jeg er sådan lidt sart! Mundkys er forbeholdt forældre og søskende og altså kun hvis modtager vil. Kindkys er for andre nære - altså noget familie. 

 

William kysser også gerne pædagoger på kinden og det er ok fordi han så gerne vil. Men jeg vil foretrække kram.

:ditto - og mundkys praktiseres udelukkende på Mies opfordring og det er sjældent - og mest som at blive snavet af en stiv teenager med åben mund og tunge :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, SDB said:

:ditto - og mundkys praktiseres udelukkende på Mies opfordring og det er sjældent - og mest som at blive snavet af en stiv teenager med åben mund og tunge :lol 

 

Haha ja det er også temmelig vådt at blive kysset af Nohr :lol:wub  Han kysser til gengæld meget! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, det har jeg faktisk aldrig lige tænkt over.... en hurtig gennemgang tror jeg giver at det vist kun er os selv, bedstemødrene og moster og faster der kysser på munden....

På kinden er det en broget flok af familie, venner og så de store piger i vuggestuen, som jeg af rent smitterisikomæssigt ikke er ellevild med, men samtidig ikke kan få mig selv til at forbyde fordi det bare er så sødt at de bare er helt væk i Leonora og hun nyder absolut at være prinsesse Leonora som de alle pusler om (man er vel diva) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER