Sofiee

Kage til 80-100, hjælp

4 indlæg i dette emne

Jeg skal bage kage til et bryllup, og jeg har svært ved at beregne hvor meget der skal laves. De vil gerne have cupcakes, marengskys, macaroons og popcakes. Der kommer 80-100 gæster, men der skal nok ikk være 80-100 af hver ting, da det først er til om aftenen efter maden. Men  hvor meget skal der mon være af hver ting?

Og hvad skal jeg tage for det? Det er jo et ok stort arbejde når det er til så mange mennesker, men jeg vil heller ikk tage for meget for det :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op en "bestilling"! Men jeg ved du vil nyde det ;)

 

Cupcakes er nok det næsten alle vil have. Marengskys og macaroons vil jeg nok lave 50-60 af hver, og så tænker jeg at hver 2.-3. vil have en popcake også, så måske 40-50. Hvor meget ville du selv tage fra sådan et kagebord? En af hver? En cupcake og 2 macaroons? Det man selv kan spise er typisk en god guideline :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg vil så gerne have macaroons og popcakes til mit bryllup. Følger lige lidt med her :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dengang jeg lavede festkager tog jeg 35 kr pr person. Du ligger et kæmpe arbejde i det og den pris er i hvert fald 50-70% billigere end hos en bager.

 

Derudover skal du regne med 2-2,5 dl kage pr person

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER