Barbamama

Dukker :-)

30 indlæg i dette emne

E er blevet helt vild med (baby)dukker og skal selvfølgelig have sin egen :wub Men hvilken???

 

Jeg har meget kig på Corolle som virker lækkert og charmerende, men findes i 1700 forskellige størrelser/udformninger osv. :chin:

 

Hvad har jeres børn, hvad er smart, hvorfor, hvorfor ikke?

 

Selv tænker jeg umiddelbart:

- Skal have et sødt ansigt!

- Nok blød krop frem for hård?

- Skal kunne bruge sut

- Skal være forholdsvis nem at købe tilbehør til, hvor det passer i størrelsen. Ideelt set skal der kunne findes tilbehør i BR / toysrus /Bilka så hun kan ønske sig tilbehør i julegave (webshopping er ikke så udbredt i min familie :D )

 

Erfaringer, please? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

begge mine piger har Corolle 30cm.

De har en blød krop og fordi den er lidt mindre end andre dukker kan de nemt bærer dem. Og så er det super kvalitet.

Ulempen er tilbehør næsten kun findes i netbutikker og at det er svært at købe dukkemøbler, da det er mere normalt med dukker på 36-42cm.

 

Hvis du køber en dukke med "standard" mål er det jo egentlig lige meget om tøjet er lavet specifikt til det mærke du nu vælger. Så det giver det familien lidt mere at arbejde med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamen I beskriver egentlig fint min dilemma :D

 

Jeg har faktisk allerede købt Bebellino dukken og tænkte, at den var god og nem at købe tøj osv til (pga str), men når jeg står med den i hænderne, synes jeg den er stor og jeg kan ikke gennemskue om den reelt kan bruge den sut, der er med (og jeg synes dens tøj er grimt :blush ) ...

 

Corolle dukkerne ser så fine ud :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kawon, er det bløde Corolle dukker, dine piger har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså vi har lært at leve med ulemperne ved Corolle, 95% af tiden har dukkerne alligevel ikke tøj på her i huset :D

 

Vi var jo absolut ikke i tvivl om at lillesøster skulle have en magen til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lurer lidt på denne:

http://www.borneneskartel.dk/produkter/50-corolle/8526-corolle-babydukke-mon-classique-rose-36-cm/

 

Den er da trods alt 4 cm mindre end Bebellino men måske stor nok til tingene? Hmm...

 

Kawon du skulle vel aldrig have et link til præcis de dukker, dine har? Jeg synes der er mange forskellige :unsure Eller er det kun tøjet, der er forskelligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Barbamama said:

Kawon, er det bløde Corolle dukker, dine piger har?

 

jep bløde dukker, ser lige om jeg kan finde et link.

Men ved de fleste af 30 cm corolle dukkerne er den eneste forskel hvilket sæt tøj de har på når du køber dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storsøster har den her: https://www.lirumlarumleg.dk/collections/corolle/products/corolle-babydukke-baby-calin-mon-premier-30-cm

 

Den lillesøster fik er magen til, den havde bare andet tøj. Vi ville egentlig have haft en med brune øjne (så de kunne kende forskel) men den var udsolgt.

 

Altså hvis jeg skal sige fordelen ved den du har valgt, så er der et større tøj udvalg til 36cm dukkerne (mon classique).

Hvis vi først havde købt dukker til dem i den alder E har, så havde vi nok taget 36cm dukkerne.

 

Synes Olisan har et godt overblik over dem: http://olisan.dk/corolle (uden du dog skal se på alders bestemmelsen ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

14 minutes ago, Kawon said:

 

Den er rigtig fin.

Den virker som en større udgave af dem vi har, så den kunne jeg bestemt godt have købt.

 

Den er ikke for stor til en på 18 mdr tænker du?

 

Åhr men så så jeg jo denne:

http://olisan.dk/corolle-rygsaet-med-baeresele

 

Så nu har jeg lyst til at købe en Premier. :D

 

Løsningen bliver jo nok mere end en dukke ;) Er bare også i tvivl, om jeg "gider" at have en masse udstyr i 2 str eller om man så skal springe direkte i 36-42 :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

50 minutes ago, Barbamama said:

 

Den er ikke for stor til en på 18 mdr tænker du?

 

Åhr men så så jeg jo denne:

http://olisan.dk/corolle-rygsaet-med-baeresele

 

Så nu har jeg lyst til at købe en Premier. :D

 

Løsningen bliver jo nok mere end en dukke ;) Er bare også i tvivl, om jeg "gider" at have en masse udstyr i 2 str eller om man så skal springe direkte i 36-42 :chin:

hehe... Den fik storesøster i fødselsdagsgave til hendes dukke.

 

Jeg tror det er utopi, at tror at hun kun kommer til at have en dukke. Den store her i huset har 3. Men hun startede med Corolle og det er stadig den hun bedst kan lide.

Det er jo ikke noget problem at købe "for store" dukkemøbler, dukke kan jo godt være i møblerne:D

 

Jeg vil ikke synes 36cm bliver for stor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

1 hour ago, Kawon said:

 

Jeg ser ikke noget problem i det, men det ville min mand ikke. Jeg kiggede nemlig på den her til lillesøster: http://olisan.dk/corolle-calin-maria-30-cm

 

Den er også fin :wub Gad vide hvad min mand vil sige til det? Det havde jeg slet ikke overvejet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, saa er hippemamma paa banen og synes, at du skal taenke i Waldorf dukke. Der er tankegangen at koebe en, der ligner ens eget barn. Boern kan bedre identificere sig med en dukke, der ligner dem selv. Saa hvis du soeger en hjertebabydukke til E...

 

Dukker boer vaere bloede og nærende for deres smaa sjæle. Med til Waldorf tankegangen hoerer, at dukkerne skal have neutralt ansigtsudtryk, saa dukken ikke paa forhaand er tillagt en sindsstemning.

 

Men med en Waldorf dukke kan du ikke bruge sut. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. Noah faar en Waldorf dukke, men jeg skal lige bestemme mig for, om det skal vaere den tunge baby eller en barnedukke.

 

Han har selv udtrykt, at han gerne vil have en dukke.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Camilla det er nok klogt nok med en dukke, der ligner hende selv :chin:

 

Det med Waldorf forstår jeg ikke helt, jeg synes umiddelbart at Corolle dukkerne er lige så neutrale i ansigtsudtrykket? :chin:

 

Jeg tror ikke, jeg ender med Waldorf (denne gang), men hvis du har et link kunne jeg godt tænke mig at tjekke det ud :) (Jeg synes, jeg får en masse hjemmegjort og andet forvirrende når jeg googler)

 

(Og super at Noah vil have en. V har haft 2, han har været meget glade for, de er dog gået lidt i glemmebogen pt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Waldorfdukker har ikke "oejne", men blot angivelse af oejne, ikke naese(selvom nogle har en angivelse af en naese) Munden er neutral og kinderne let roede. 

 

Kroppen er lavet af naturmaterialer, bloedt og varmt, naerende for sanserne. En paen og vellabet Waldorfdukke er ikke billig, men den kan til gengaeld nemt blive barnets bedste eje... Siges det. Jeg har jo ikke foerstehaandserfaringer ;) 

 

Det er saadan en, jeg gerne vil have til Noah(med blaat outfit), og det er en tung baby - eller en drenge-Waldorf med lyst haar og brune oejne

2fe4ff227878799090ad47cfaf1da721.jpg

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Waldorfdukkerne er søde, men ikke helt det, jeg søger :)

 

Jeg har bestilt en Calin 30 cm, en mini calin, den der rygsæk, en lift, sutter og spisesæt, alt sammen fra Corolle.

 

Jeg er helt forelsket i mini calin og calin er også sød. Min jeg synes liften og tasken virker lidt tynde? :unsure Og kan det passe at rygsækken ikke kan strammes ind? (Og er det et problem, når den bare er til at lege med?) Åhr er stadig i tvivl om jeg skulle have valgt en classique :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min datter var 1,5 år fik hun en dukke, af mærket " baby so Real" (seriøst man kan se dens blodårer..)

den er meget sød og hun har været utrolig glad for den.. Hun valgte dengang at den skulle hedde wilmam( hun kunne ik sige William) og den dag idag kalder hun den stadig Wilmam..selvom hun ikke leger med den mere og den bare står til pynt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt en corolle calin til Sigrid og glæder mig meget til, at den kommer ☺️☺️☺️ :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Lady H said:

Jeg har bestilt en corolle calin til Sigrid og glæder mig meget til, at den kommer ☺️☺️☺️ :) 

 

Det kan jeg godt forstå ^_^ Hvilken Calin bestilte du? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Barbamama said:

 

Det kan jeg godt forstå ^_^ Hvilken Calin bestilte du? :)

'Corolle babydukke Mon Premier 30 cm, Calin mint' står der på min ordrebekræftelse ^_^ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Lady H said:

'Corolle babydukke Mon Premier 30 cm, Calin mint' står der på min ordrebekræftelse ^_^ 

 

Det er den, vi har købt i rosa (hindbær?). Jeg synes, den er så sød ^_^ Men den mangler tøj! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER