MamatilJ&M

De utrolige år

4 indlæg i dette emne

Nu har vi sagt farvel til sansemotorik og Marius er afvist fra psykiatrien, hvilket jeg egentlig er rigtig fin tilpas med. Det er for tidligt.

 

Tilgengæld er vi blevet tilbudt at deltage i de utrolige år. Det er børnehaven der kan henvise os til det.

 

Er der nogle herinde der har deltager i et forløb? Og hvad har det givet jer som familie? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring som deltager, men på min sidste arbejdsplads, havde vi tilbuddet de utrolige år, hvor nogle af mine kollegaer kørte disse kurser. Jeg har selv været ude som familiebehandler hos familier som tidligere har deltaget i disse kurser. 

Stort set alle jeg har hørt om har haft stort succes med det, og har fået en masse gode og brugbare redskaber. Hos langt de fleste har det betydet mindre konflikter, mindre skæld ud og andre måder at strukturer deres dag. 

Men det kræver at man som forældre er villig til at arbejde på at ændre sine egne handlemønstre/rutiner.

Det er ikke et kursus hvor man kan nøjes med at kigge på, og høre på hvad de andre deltager siger, man skal engagere sig og investere tid til at være aktiv deltagere, og der er hjemmeopgaver fra gang til gang. 

Jeg har som sagt ikke selv deltaget i undervisningen, men har hørt meget positivt omkring det. 

 

Der findes en bog der hedder "de utrolige år", den blev brugt som undervisningsbog på min tidligere arbejdsplads.

 

det lyder som et godt tilbud til jer, og håber i får en masse gode og brugbare redskaber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort inden jeg skal sove. Så vil jeg klart anbefale jer at sige ja tak til tilbuddet. Jeg har kun gode erfaringer med det ift de familier, jeg kender, som har været tilknyttet DUÅ :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var afsted i foråret 2015 og det har været et rigtig godt forløb! Lauge var afsted i nogen timer om onsdagen, sammen med 5 andre børn fra gruppen, hvor han lærte om det at være en ven, tøjle sit temperament osv. Vi fik en masse redskaber til, hvad vi skulle gøre for at få en hensigtsmæssig tilgang til ungerne..

Vi bruger stadig mange af tingene fra DUÅ, men er selvfølgelig også faldet i med nogen ting.. Men vi snakker utrolig meget om tingene (Brian og jeg) og vi ved godt hvad vi gør forkert, når drengene er umulige osv.

Jeg kan klart anbefale det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER