Ihpets-mortilto

Frost/sutteeksem

11 indlæg i dette emne

Nohr har fået frost/sutteeksem og er helt tør og lidt rød :(

 

Hvilken fedtcreme/olie har i bedst erfaring med? Den skal helst være nem at smøre ud, for han hader sådan noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger Ceridal og den virker rigtig fint for os. Jeg var ellers ude i at prøve noget andet, men holdt mig så alligevel til det kendte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart weleda - Wind and weather. Beskytter super godt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk bare smurt læbepomade ud. Det ved jeg, at der ikke sker noget ved at han slikker af, og det virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle gode bud! Hvor er i goe :kiss 

Jeg må da næsten have læbepomade på lager :chin: De andre to har jeg ikke, men jeg kan da nok nå at få noget hjem inden vinteren slutter :ba

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil nu bare brugt kokosolie. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læbepomade kan jeg anbefale den fra aloe vera, jeg har selv mega tørre læber her i vinteren, og den er bare mega god! 

 

Men kan også bruges lindrende i andre sammenhænge, f.eks blev jeg stukket af en brumbasse (hvorfor så siden den var så aggrevsiv som en hveps) da vi sad og ventede på færgen i sommers. Min mor havde lige en aloe vera læbepomade på sig som det eneste, så smute det løbende over en halv times tid (de gør ikke ondt som et hvepsestik, men hævede op, strammede og kløede helt vildt), hævelsen forsvandt, og i løbet af den halve time så fortog det sig hurtig :) 

 

 

og som forebyggelse kan nam air sutterne anbefales, vi så i hvert fald en ændring da vi skiftede over til air sutterne :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ceridal fedtcreme er rigtig god herhjemme påske drenge. Det virker hurtigt og effektivt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis kokosolie ikke tager det, så fedtcreme fra A-Derma. Og ellers læbepomade. Den fra Meny er god (og "grøn" ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ceridal fedtcreme eller Danatekt Intim Barrierecreme, sidstnævnte holder på fugten men er overhovedet ikke fedtet og nem at smøre ud - du kan bestille en vareprøve på deres hjemmeside :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ren øko shea-butter jeg bruger til formålet . :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER