Guest Smilla

Hun HOSTER så vildt :(

16 indlæg i dette emne

For ca 4 uger siden havde vi nogle nætter hvor Emilie var så forkølet og hostede og græd, at vi tog hende til læge. Det var så ikke egen læge da han havde ferie, og lægevikaren sagde så at hun havde Mellemøresbetændelse (MØB) på begge øre?!?!

Vi troede hun havde halsbetændelse for hun græd mest når hun skulle spise...Nå men hun fik så en omgang Primcillin penicillin...så gik det lidt i sig selv men hosten stoppede aldrig...så kom det tilbage det med at græde om natten...så vi ringede til egen læge,

som ikke ville se hende, men var 100% sikker på det var MØB igen og at hun ikke sku ha haft Primcillin, for det var ikke stærkt nok til at tage det, men en helt anden penicillin-kur, som hun så fik....

Så gik der en uge mere og hun er nu færdig med sin penicillin men hun HOSTER hoster H O S T E R noget så kraftigt stadigvæk....Det er HELT vildt! Hun er så én af dem som helst ikke vil hoste så hun kvæler ofte sit host i et RRRRRRRRRRRRRRRR-lyd, hvis i kan følge mig...

Det lyder som om hun er ved at brække sig :(

Så er det jeg tænker...kan der være noget andet helt galt med Emilie siden hun hoster så kraftigt, som vi overser?

Jeg tænker lidt på astmatisk bronkitis....hun ligger jo også og hoster om natten! :( Jeg har ingen erfaringer med hverken MØB eller AB: Nogen der kan hjælpe mig? What to do??? :( :help :unsure :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stakkel lille barn! Det er ikke sjovt med sådan en hoste!

Min Mikkel har haft MØB x flere, dette har dog aldrig vist sig ved hoste, men ved høj feber, gråd og at han tager sig til ørene..

Lyttede den lægevikar på hendes lunger? Jeg synes det lyder mærkeligt at egen læge ikke ville se hende!!! :gal Jeg synes du skal ringe til lægen igen og sig at du SKAL ha´ en tid, eller tage en tur til lægevagten, for det kan da ikke være rigtig at hun skal hoste så voldsomt og nu efter 2 penicillin kurer!

Håber i finder ud af det og at hun snart bliver rask igen!

:kram Sanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kunne godt lyde som lidt bronkitis og det kan man ikke gøre meget ved, andet end at vente det ud. Jeg ville give hende lidt varmt timian the (tørret timian) med lidt honning i. Bare lad det køle lidt af og så må hun drikke det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var jo det samme Isabella gjorde! Altså, og jeg havde hende til læge flere gange og foreslog selv astmatisk bronkitis da vi begge har haft det som små. Neeeej, det var det sikkert ikke. Det var det altså bare så, og da hun fik medicinen, holdt hun også op med at hoste, brække sig og være vågen halvdelen af natten :loveshower

Jeg tror jeg ville INSISTERE på at lægemanden/damen skulle lytte godt og grundigt på hende. For når pencillinen ikke hjælper, er det jo nok ikke en infektion ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også bronkitis.... Herhjemme får Nora og Balder Salbuvent som lægen udskriver, når de får sådan en hoste.....

Rigtig god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mette

Jeg er ski også meget i tvivl med Josefine pigen.. hun hoster og hoster også, også om natten og hun raller hele tiden fra lungerne.. jeg hørte godt Emilies hoste igår, og ja den er godt nok vild, jeg ville også tage til lægen, ligesom jeg har tænkt mig at gøre med trunten her en af dagene.

Raller Emilie også imellem hostene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svarene piger! Vi prøvede at ringe til egen læge i morges, men han er sygemeldt indtil 24.11, så alternativet var lagevikar. Om eftermiddagen ringede vi dog til lagevagten, og ganske rigtigt, hun har astmatisk bronkitis, så nu har vi været på apoteket og købe en nesspacer. til hende. lille stakkel...men bare hun holder op med den hoste.

Nej hun raller ikke, lægen ku heller ikke høre noget på hendes lunger...

Ja hellere til lægen en gang for meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåhr det stakkels lille pus :( Men godt I fik det tjekket, så der kan gøres noget :) Håber ikke det er noget hun kommer til at bøvle meget med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh bette pus :(

Håber spaceren hjælper, god bedring med hende :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er jeg ked af at høre.. stakkels lille skat da.. :(

men godt at i har fundet ud af det, så hun kan få den rette behandling

\Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger! Ja, spaceren er faktisk rigtig god! Hun har haft en super god nat, sammenlignet med de mange forrige! Det var helt vildt de andre nætter :(

Hun fik maske lige inden hun blev puttet 19:30, ja lidt sent at komme i seng for frøkenen, men det tog lidt tid at være til lægevagt. Så vågnede jeg ved hun hostede kl 02:45 hvor hun fik en ny maske og så sov hun så fint til kl 07! :)

Nu har hun lige fået en ny mundfuld og så er den kommet med i dp, så må vi se hvordan dagen går.

Åhhhh hvor har jeg dog ondt af hende, for vi er nødt til at holde hende fast! HADER DET!!! :( Piv...

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels hende :kram2 og jer for det er lige så hårdt for forældrene, at se den lille have det sådan..

Vi har lige oplevet noget lign. Det kom bare ud af den blå luft. Men min lille pige, den yngste har så fået konstateret Astma.. :( Det var noget af et slag..

Men er glad for at høre, at din datter har god brug af spaceren.. Den virker os rigtig godt her. Zia skal lige nu have hver 2 time, et pust, 10 indåndinger og hver aften og morgen 2 pust og 10 indåndinger. Hun var sååå ked af det til, at starte med, men nu ved hun den virker, så nu er hun blevet rigtig god..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels hende :kram2 og jer for det er lige så hårdt for forældrene, at se den lille have det sådan..

Vi har lige oplevet noget lign. Det kom bare ud af den blå luft. Men min lille pige, den yngste har så fået konstateret Astma.. :( Det var noget af et slag..

Men er glad for at høre, at din datter har god brug af spaceren.. Den virker os rigtig godt her. Zia skal lige nu have hver 2 time, et pust, 10 indåndinger og hver aften og morgen 2 pust og 10 indåndinger. Hun var sååå ked af det til, at starte med, men nu ved hun den virker, så nu er hun blevet rigtig god..

Åhh...nej altså! :( Hvor er jeg ked af at høre det :( Det er rigtig meget spacer på en dag....og ja det at man skal holde dem fast, jeg hader det. I sidste uge skulle vi dryppe øjne på hende og hun skreg bare....er så bange for at skræmme livet af hende. :(

Hvor er det godt at Zia har vænnet sig til det! Stor dygtig pige! :loveshower: Kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nårh- lille pusling :kram

Så kan de 2 tøsepiger og deres ens dukker tage medicin sammen næste gang :biglove

Til gengæld har spaceren været guld værd herhjemme for nattesøvnen- for os allesammen. Isabella får en blå og en brun spray i spaceren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER