Alina89

Brug for råd

40 indlæg i dette emne

Jeg er lidt desperat, mega frustreret og alt for træt :rolleyes 

 

sagen er at min lille J på 15 måneder er mega glad for sin sutteflaske. Han er vænnet af med mme, der er kun vand i den.

Problemet ligger ved sengetid og om natten. Indtil for 14 dage siden skulle han bare have 4 mundfulde vand og så var han godt tilfreds, rullede over og sov. Om natten hvis han blev vågen sku sutten som regel til, men ellers så et lille drag vand så var det ok. September var jo mega-varm så jeg har langt hen af vejen tænk det var ok og meget forståeligt. Han har ikke spist om natten siden han har knap 8 mdr.

 

han er begyndt at reagere meget vildsomt til sengetid. Han bliver fuldstændig hysterisk og skriger helt enormt. Sutteflasken stopper det, men jeg har indtrykket af at den også forstærker noget andet, for de putninger han får meget vand er også meget lange. Kan han spises af ned et par mundfulde tager det som regel kun kort tid. Om natten gentager det sig - helt hysterisk til vi henter han ind til os og han får noget vand. 200 ml kan snildt ryge på en nat..

Jeg kan ikke gennemskue hvor snu han er, hvordan og hvor meget man skal tage kampen. Det skærer i mig at lade ham græde - jeg aner ikke mine levende råd :(Prøver jeg at trøste bliver det nogle gange kun endnu værre :boo 

hvordan filan får vi brudt det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, det lyder hårdt! :kram2

Altså, jeg tænker som det første på ørerne. Flasken trykudligner jo, så det kunne godt være sådan noget :chin:

Hvordan har han det om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faar han nok at drikke om dagen?

Faar han nok at spise om dagen?

Hvordan sover han om dagen - for lidt/for mange/korte eller lange lure? 

 

Jeg har haft glaede af thebabysleepsite.com og hendes rytmemodeller efter alder og oevrige raad. 

 

Og ja, faa tjekket oererne. Ikke at jeg ved noget om det, min dreng er ikke oerebarn, men alligevel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Fru.Mor said:

Årh, det lyder hårdt! :kram2

Altså, jeg tænker som det første på ørerne. Flasken trykudligner jo, så det kunne godt være sådan noget :chin:

Hvordan har han det om dagen?

 

12 minutes ago, Camillat said:

Faar han nok at drikke om dagen?

Faar han nok at spise om dagen?

Hvordan sover han om dagen - for lidt/for mange/korte eller lange lure? 

 

Jeg har haft glaede af thebabysleepsite.com og hendes rytmemodeller efter alder og oevrige raad. 

 

Og ja, faa tjekket oererne. Ikke at jeg ved noget om det, min dreng er ikke oerebarn, men alligevel. 

Jeg svarer jer lige samlet - tak for input :kiss 

Han spiser og drikker - langt de fleste dsge - rigtig rigtig godt. 

Han sover en middagslur på mellem 1,5 og 2,5 timer hvilket jeg syntes er super. Generelt er han en glad dreng med krudt i røven. Lidt vel rigelig morsyg endnu, men det er også aftagende ifht tidligere. 

Han har tendens til Astmatisk bronkitis, men det er lidt i ro pt.

 

Jeg har også tænkt ørelæge. Men fordi han ikke ellers har noget der tyder på noget galt har jeg ikke tænk mere.. men det med trykudligning giver lidt mening. Åh lille mand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Alina89 said:

 

Jeg svarer jer lige samlet - tak for input :kiss 

Han spiser og drikker - langt de fleste dsge - rigtig rigtig godt. 

Han sover en middagslur på mellem 1,5 og 2,5 timer hvilket jeg syntes er super. Generelt er han en glad dreng med krudt i røven. Lidt vel rigelig morsyg endnu, men det er også aftagende ifht tidligere. 

Han har tendens til Astmatisk bronkitis, men det er lidt i ro pt.

 

Jeg har også tænkt ørelæge. Men fordi han ikke ellers har noget der tyder på noget galt har jeg ikke tænk mere.. men det med trykudligning giver lidt mening. Åh lille mand :(

 

Du kan jo proeve at faa dig en flaske homøopatiske oeredraaber og give ham dem. De virker - Noahs oereklagen er vaek dagen efter og jeg har endda proevet det paa egen krop!

 

Noah har altid drukket forholdsvist meget baade dag og nat, saa han har haft adgang til en 250 ml kop han selv vill have kunnet styre, hvis ikke det var fordi han kaldte paa min mand ;) Der er kun den maengde til raadighed, medmindre man er syg, jo... 

 

Kan du specificere hans soevntider? Staa op/putte og lur? 

 

Anyway, der er noget med soevn omrking 15, 18 mdr og 2 aar, som traekker taender ud. 

 

Denne her side er virkelig god til det med boern og soevn 

http://www.babysleepsite.com/toddlers/toddler-sleep-regressions-explained/

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Camillat said:

 

Du kan jo proeve at faa dig en flaske homøopatiske oeredraaber og give ham dem. De virker - Noahs oereklagen er vaek dagen efter og jeg har endda proevet det paa egen krop!

 

Noah har altid drukket forholdsvist meget baade dag og nat, saa han har haft adgang til en 250 ml kop han selv vill have kunnet styre, hvis ikke det var fordi han kaldte paa min mand ;) Der er kun den maengde til raadighed, medmindre man er syg, jo... 

 

Kan du specificere hans soevntider? Staa op/putte og lur? 

 

Anyway, der er noget med soevn omrking 15, 18 mdr og 2 aar, som traekker taender ud. 

 

Denne her side er virkelig god til det med boern og soevn 

http://www.babysleepsite.com/toddlers/toddler-sleep-regressions-explained/

 

 

 

Har du et link til sådanne dråber? :) et forsøg værd tænker jeg.. 

 

janen han står oftest op ved kl 7-7:30. Sjældent tidligere. Lur i dp er lidt tidligere end hjemme - hun putter gerne ved 11:30, vi omkring kl 12. Han står op kl 14-14:30 og bliver puttet kl 19:15-19:30. De fleste dage tager putningen så op til en halv time, så han sover et sted mellem kl 19:30 og 20. 

 

Tak for link! Det må jeg lige tjekke ud :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I nat har været den dårligeste jeg kan huske han nogensinde har haft:blink shit han har skreget. Noget trykker ham, det er der ingen tvivl om. Sidder lige nu og venter på kl bliver 8 så jeg (forhåbentlig) kan få en akuttid ved ørelægen. Min lille mand :boo 

 

edit: kl 14:30 har vi en tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt, I har fået en tid ved ørelægen. Det er i hvert fald et sted at starte, og forholdvis nemt og uproblematisk :super

Jeg synes, hans dagrytme lyder rigtig fin, og når du skriver, at han trives, spiser og drikker godt, og virker glad, så tror jeg altså, løsningen skal findes et fysisk sted - som feks ørerne.

Hvordan er putningen? Jeg tænker mest på, om han falder i søvn til en ting og vågner til en anden om natten? Mor er væk/lyset er blevet slukket/døren er lukket/etc?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige kæmpe :kram ! Det er så mega hårdt med det der søvn, når det ikke spiller :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia havde også en kop vand stående i sengen, som hun selv kunne drikke af. Den skulle suges i før vandet kom ud. Hun bliver 2 i næste uge og den står stadig i sengen, den bliver dog brugt mindre. Derudover har hun en masse sutter liggende i sengen, så hun selv kan finde en om natten. Det har hun haft siden 10 mdr. Så behøver vi ikke vågne for at give hende sut eller vand. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Fru.Mor said:

Hvor er det godt, I har fået en tid ved ørelægen. Det er i hvert fald et sted at starte, og forholdvis nemt og uproblematisk :super

Jeg synes, hans dagrytme lyder rigtig fin, og når du skriver, at han trives, spiser og drikker godt, og virker glad, så tror jeg altså, løsningen skal findes et fysisk sted - som feks ørerne.

Hvordan er putningen? Jeg tænker mest på, om han falder i søvn til en ting og vågner til en anden om natten? Mor er væk/lyset er blevet slukket/døren er lukket/etc?

 

Jo mere jeg tænker over hans reaktionsmønster, jo bedre mening giver ørerne faktisk..

 

Jamen putningen plejer at være i hans egen seng, en lille sang, en tår vand og en sut og så har jeg evt hånden let på ham. Lige i de her dage er det noget sværere, som jeg skrev oppe ovenover, men vi er netop meget obs på han ikke skal føle at noget har ændret sig drastisk hvis han vågner op.

 

Tak for kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Alina89 said:

 

Jo mere jeg tænker over hans reaktionsmønster, jo bedre mening giver ørerne faktisk..

 

Jamen putningen plejer at være i hans egen seng, en lille sang, en tår vand og en sut og så har jeg evt hånden let på ham. Lige i de her dage er det noget sværere, som jeg skrev oppe ovenover, men vi er netop meget obs på han ikke skal føle at noget har ændret sig drastisk hvis han vågner op.

 

Tak for kram :kram

Hvor er det bare godt, I kommer afsted til ørelægen så! :kiss

 

Det lyder jo som rigtig fine putteritualer umiddelbart.

Jeg har sådan nogle homøopati-dråber, som du kan få lov at prøve. De virker ved at give mere ro. Giv lige lyd, hvis ørelægen ikke finder noget, så må jeg lige sende dem til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Fru.Mor said:

Hvor er det bare godt, I kommer afsted til ørelægen så! :kiss

 

Det lyder jo som rigtig fine putteritualer umiddelbart.

Jeg har sådan nogle homøopati-dråber, som du kan få lov at prøve. De virker ved at give mere ro. Giv lige lyd, hvis ørelægen ikke finder noget, så må jeg lige sende dem til dig :)

 

Ja præcis. Og for et par uger siden (før en slem forkølelse faktisk) så var putning virkelig gnidningsfri. 

 

Hvor er du sød :kiss

jeg opdaterer lige når vi har været afsted. Det er meget muligt vi gerne vil takke ja :) 

 

Han har lige sovet en time på min mave:wub  

Og ser nu det ene øre er fyldt med snask. Sådan var det ikke igår. Jeg vil faktisk undre mig lidt, hvis der ikke er noget med de ører :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Alina89 said:

 

Ja præcis. Og for et par uger siden (før en slem forkølelse faktisk) så var putning virkelig gnidningsfri. 

 

Hvor er du sød :kiss

jeg opdaterer lige når vi har været afsted. Det er meget muligt vi gerne vil takke ja :) 

 

Han har lige sovet en time på min mave:wub  

Og ser nu det ene øre er fyldt med snask. Sådan var det ikke igår. Jeg vil faktisk undre mig lidt, hvis der ikke er noget med de ører :chin: 

Det er da meget sandsynligt, der er noget med ørerne så. Snot kan jo gå direkte i ørerne i hvert fald. Men det lyder dælme hyggeligt med sådan en lur :biglove

Han har ikke feber, vel?

 

Du siger bare til! Vi bruger dem ikke mere, så I kan lige så godt få glæde af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, Fru.Mor said:

Det er da meget sandsynligt, der er noget med ørerne så. Snot kan jo gå direkte i ørerne i hvert fald. Men det lyder dælme hyggeligt med sådan en lur :biglove

Han har ikke feber, vel?

 

Du siger bare til! Vi bruger dem ikke mere, så I kan lige så godt få glæde af dem :)

 

Jo han har faktisk fået feber henover formiddagen :chin: jeg ved ikke hvad jeg skal tro.. Godt vi har en tid snart..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Alina89 said:

 

Jo han har faktisk fået feber henover formiddagen :chin: jeg ved ikke hvad jeg skal tro.. Godt vi har en tid snart..

Så kunne det jo også godt være en MØB på spil. Det er så godt, I har en tid! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, Fru.Mor said:

Så kunne det jo også godt være en MØB på spil. Det er så godt, I har en tid! :)

 

Det kunne det nemlig :chin: 

Det bliver spændende. Min mor er sød og tage med. Min mand skal på job og det er ikke sådan at tage fri. Plus, jeg vil hellere have ham hjemme, HVIS nu J ender med at sku have dræn eller sådan noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, hans dagsrytme lyder fin og det lyder hensigtmaessigt med tider, timer og putteritual :) 

 

Lille pus, jeg tror, hans trommehinde er sprunget, hvilket er tegn paa, at han heler sig selv. Det har nok gjort pishamrende ondt. Har du givet ham smertestillende? Giv ham ekstra c-vitamin, f.eks. acerola tyggetabletter, og hvis du vil, saa kan du proeve min fremgangsmaade, naar den slags er under opsejling eller opstaar pludseligt. Jeg bruger at give Noah multivitamin, d-pearls, Omega 3 olie og Biostraath dagligt uanset. 

 

1) Saa faar han probiotika nogle dage, men alle dage, naar han er syg. Det kan du faktisk give ham ind i munden, selve pulveret, hvis du kan komme til det og uden at give ham noget at drikke lige efter. Det behover bare vaere halv kapsel foer soevn. Mund, naese, svaelg og oerer haenger jo sammen og det koloniserer omraadet med gode bakterier, uanset virus- eller bakterieinfektion. Jeg bruger Udo's choice Infant Blend eller NDS Panda, men du kan ogsaa bruge Semper draaber eller tyggetabletter. 

 

2) De homøopatiske draaber! De er GULD at have i hjemmet! Vores hedder OTI-DOLO af maerket Pekana. Jeg ved ikke, hvor man kan koebe dem i Danmark, men det maa du kunne finde paa nettet i en af helsebutikkerne eller i Matas. Maaske ligefrem paa et apotek?

 

3) Jeg saetter ind med to homøopatiske midler derudover:

- Arnica Comp. Heel, en tablet oploest i lidt vand hver time indtil han har faaet 5 og saa 3 gange dagligt i en uge. 

- Echinacea Comp(evt versionen forte). En glasampul dagligt, man knaekker toppen af og kommer indholdet i en lille smule vand. Jeg giver ham det indtil det er ovre og to dage mere, for det meste 5 dage... 

 

4) Jeg giver boernepanodil til nat og igen midt om natten, hvis det er noedvendigt. Hvis han sov lur, saa ville jeg maaske ogsaa give til lur. Hvile er vigtigt. 

 

Laegerne er muligvis af gammel skole og udskriver antibiotika, men det heler lige hurtigt, siger adskillige undersoegelser.  Jeg hoppede paa den foerste gang, men anden gang vidste jeg, hvad jeg kunne goere for at undgaa det, for det faar dem jo mere ned end hvad godt er, synes jeg i hvert fald.

 

Faa fat i de draaber og gd bedring med ham. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alina89 said:

 

Det kunne det nemlig :chin: 

Det bliver spændende. Min mor er sød og tage med. Min mand skal på job og det er ikke sådan at tage fri. Plus, jeg vil hellere have ham hjemme, HVIS nu J ender med at sku have dræn eller sådan noget..

Det kan jeg godt forstå. Forhåbentlig er det "bare" en gang MØB, og så går det jo heldigvis væk igen :)

Jeg glæder mig til at læse din opdatering. Vi skal også til ørelægen i dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Camillat said:

Ok, hans dagsrytme lyder fin og det lyder hensigtmaessigt med tider, timer og putteritual :) 

 

Lille pus, jeg tror, hans trommehinde er sprunget, hvilket er tegn paa, at han heler sig selv. Det har nok gjort pishamrende ondt. Har du givet ham smertestillende? Giv ham ekstra c-vitamin, f.eks. acerola tyggetabletter, og hvis du vil, saa kan du proeve min fremgangsmaade, naar den slags er under opsejling eller opstaar pludseligt. Jeg bruger at give Noah multivitamin, d-pearls, Omega 3 olie og Biostraath dagligt uanset. 

 

1) Saa faar han probiotika nogle dage, men alle dage, naar han er syg. Det kan du faktisk give ham ind i munden, selve pulveret, hvis du kan komme til det og uden at give ham noget at drikke lige efter. Det behover bare vaere halv kapsel foer soevn. Mund, naese, svaelg og oerer haenger jo sammen og det koloniserer omraadet med gode bakterier, uanset virus- eller bakterieinfektion. Jeg bruger Udo's choice Infant Blend eller NDS Panda, men du kan ogsaa bruge Semper draaber eller tyggetabletter. 

 

2) De homøopatiske draaber! De er GULD at have i hjemmet! Vores hedder OTI-DOLO af maerket Pekana. Jeg ved ikke, hvor man kan koebe dem i Danmark, men det maa du kunne finde paa nettet i en af helsebutikkerne eller i Matas. Maaske ligefrem paa et apotek?

 

3) Jeg saetter ind med to homøopatiske midler derudover:

- Arnica Comp. Heel, en tablet oploest i lidt vand hver time indtil han har faaet 5 og saa 3 gange dagligt i en uge. 

- Echinacea Comp(evt versionen forte). En glasampul dagligt, man knaekker toppen af og kommer indholdet i en lille smule vand. Jeg giver ham det indtil det er ovre og to dage mere, for det meste 5 dage... 

 

4) Jeg giver boernepanodil til nat og igen midt om natten, hvis det er noedvendigt. Hvis han sov lur, saa ville jeg maaske ogsaa give til lur. Hvile er vigtigt. 

 

Laegerne er muligvis af gammel skole og udskriver antibiotika, men det heler lige hurtigt, siger adskillige undersoegelser.  Jeg hoppede paa den foerste gang, men anden gang vidste jeg, hvad jeg kunne goere for at undgaa det, for det faar dem jo mere ned end hvad godt er, synes jeg i hvert fald.

 

Faa fat i de draaber og gd bedring med ham. :kram

 

TAK for input! :kram2 

i lille Sønderborg kan man ikke få så meget, men jeg har fået homeøpatiske øredråber og biostrath til at starte på

idag. Børnepanodil har vi på lager i forvejen :)

Det er 15 dråber biostrath x 3 dgl ikke?? 

 

Hans trommehinde er ikke sprunget, men har/haft MØB på højre øre. Han vil se ham igen om 2 dage for at vurdere om der står væske derinde - det var svært at se idag og de vil ku lægge drøn torsdag allerede, hvis nu. Så der ER noget med ørerne. 

Ørelægen ordinerede også bare børnepanodil og op op op med hovedet. Ingen AB, det er jeg egentlig ret godt tilfreds med :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Fru.Mor said:

Det kan jeg godt forstå. Forhåbentlig er det "bare" en gang MØB, og så går det jo heldigvis væk igen :)

Jeg glæder mig til at læse din opdatering. Vi skal også til ørelægen i dag ;)

 

Jep - der var/har været MØB. Se også hvad jeg har skrevet til Camilla :) 

 

en lille del af mig er lettet over at der var noget at se, selvom det er pisse synd for han han skal have ondt i ørerne :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutes ago, Alina89 said:

 

TAK for input! :kram2 

i lille Sønderborg kan man ikke få så meget, men jeg har fået homeøpatiske øredråber og biostrath til at starte på

idag. Børnepanodil har vi på lager i forvejen :)

Det er 15 dråber biostrath x 3 dgl ikke?? 

 

Hans trommehinde er ikke sprunget, men har/haft MØB på højre øre. Han vil se ham igen om 2 dage for at vurdere om der står væske derinde - det var svært at se idag og de vil ku lægge drøn torsdag allerede, hvis nu. Så der ER noget med ørerne. 

Ørelægen ordinerede også bare børnepanodil og op op op med hovedet. Ingen AB, det er jeg egentlig ret godt tilfreds med :) 

 

Det er da ikke saa lidt med oeredraaber og Biostraath - skidegodt! De draaber er altsaa pissegode. Vildt underligt, men jeg fik selv ondt i oererne og havde dem jo til Noah, saa jeg brugte dem og vupti, vaek var det morgenen after. 

 

Jo, 15 draaber biostraath 3 x dagligt og ikke forvente mirakler paa no time, men forvent et bedre immunforsvar :) 

 

AB er ret old school i forbindelse med MØB...  Men, bare at vide, hvad der med betten, det er selvfoelgelig en lettelse, for nu kan du hjaelpe ham :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Camillat said:

 

Det er da ikke saa lidt med oeredraaber og Biostraath - skidegodt! De draaber er altsaa pissegode. Vildt underligt, men jeg fik selv ondt i oererne og havde dem jo til Noah, saa jeg brugte dem og vupti, vaek var det morgenen after. 

 

Jo, 15 draaber biostraath 3 x dagligt og ikke forvente mirakler paa no time, men forvent et bedre immunforsvar :) 

 

AB er ret old school i forbindelse med MØB...  Men, bare at vide, hvad der med betten, det er selvfoelgelig en lettelse, for nu kan du hjaelpe ham :) 

 

 

 

Jeg nåede at dryppe ham x 2 inden sengetid. Og så et godt skud Panodil og hovedgærdet fik lige en ekstra bog. Så kan vi sgu ikke gøre mere andet end at krydse fingre for en go nat :) 

 

lige præcis. Nu ved jeg hvad han er ked af og der er lagt en plan. Det gør noget godt for mit hovede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Alina89 said:

 

Jeg nåede at dryppe ham x 2 inden sengetid. Og så et godt skud Panodil og hovedgærdet fik lige en ekstra bog. Så kan vi sgu ikke gøre mere andet end at krydse fingre for en go nat :) 

 

lige præcis. Nu ved jeg hvad han er ked af og der er lagt en plan. Det gør noget godt for mit hovede :)

 

Jeg er ret sikker paa, at det er totalt godt gaaet og at det giver en bedre nat! :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Camillat said:

 

Jeg er ret sikker paa, at det er totalt godt gaaet og at det giver en bedre nat! :) 

 

 

Det gjorde det :yay vi har jo rent faktisk fået lidt søvn i nat ^_^

Den var ikke fantastisk, men en verden til forskel fra sidste nat :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER