MrsMom

Barn i svømmehallen

13 indlæg i dette emne

Nå men Sigrid er jo blevet 2 år og har aldrig været i svømmehallen, det har ikke lige været så nemt med det...

... men nu må det være på tide og jeg er fuldstændig på bar bund...

 

Hvad skal hun have på?

Badeble, badebukser og badetøj eller hvordan gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis hun stadig bruger ble, så vil jeg bruge en badeble og så en heldragt (uv-dragt hedder det på google) eller en badedragt. 

Vær meget obs på om hun bliver kold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både en heldragt og badedragt, det var bare lettere i badebassinet i sommers da var det ikke nødvendigt med så meget andet end det ;)

 

Jeg må ud efter badebleer, tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Mie på 23 måneder med ude og bade/svømme 1 gang ugentlig ca. Vi startede for et par måneder siden. 

 

Der hvor vi bader er der kun varme (som i dejlig varme til babyer/børn) bassiner. 

 

Hun har badeble og badedragt på. Så låner hun skum badevinger og bælte på stedet. 

 

Idag svømmede hun for første gang selv mellem sin far og mig :boo <-- lykke og stolt mor :wub

 

vi harer badelagen med hætte hun får omkring sig fra omklædningsrum og hen til poolen så hun ikke bliver kold (og retur igen) - og så endnu et håndklæde/poncho med hætte hun får på efter endt badekar/bruse tur efter vi har svømmet. 

 

Vi er gerne i vandet 30-60 minutter afhængig af hvor længe hun orker. 

 

Jeg har altid frugt, rugbrøds hapser og mælk klar til bagefter fordi hun er vildt sulten. Men vi har også ca 30 minutters kørsel. 

 

Vi tilpasser så vi svømmer/leger i badeland formiddag og kommer hjem så hun bliver puttet ud til lur ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det lyder som jeg havde tænkt.

Og vi har også ca 20-25 min kørsel.

 

Jeg glæder mig helt vildt, hun elsker bad og badebassinet i sommers, så håber dette også bliver en succes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kig evt på svømmehallens hjemmeside hvad de kræver ift børn der bruger ble. Det står sikkert ifm babysvømning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak det vil jeg se om jeg kan finde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, SDB said:

Vi har Mie på 23 måneder med ude og bade/svømme 1 gang ugentlig ca. Vi startede for et par måneder siden. 

 

Der hvor vi bader er der kun varme (som i dejlig varme til babyer/børn) bassiner. 

 

Hun har badeble og badedragt på. Så låner hun skum badevinger og bælte på stedet. 

 

Idag svømmede hun for første gang selv mellem sin far og mig :boo <-- lykke og stolt mor :wub

 

vi harer badelagen med hætte hun får omkring sig fra omklædningsrum og hen til poolen så hun ikke bliver kold (og retur igen) - og så endnu et håndklæde/poncho med hætte hun får på efter endt badekar/bruse tur efter vi har svømmet. 

 

Vi er gerne i vandet 30-60 minutter afhængig af hvor længe hun orker. 

 

Jeg har altid frugt, rugbrøds hapser og mælk klar til bagefter fordi hun er vildt sulten. Men vi har også ca 30 minutters kørsel. 

 

Vi tilpasser så vi svømmer/leger i badeland formiddag og kommer hjem så hun bliver puttet ud til lur ;) 

 

Hvor svømmer I henne? Vi overvejer nemlig også at tage af sted et par gange om måneden. Vi savner det lidt efter vi gik til babysvømning fra januar til juni.

 

Vi har overvejet Lystrup Svømmehal, men det vil jo næsten være lige så nemt f.eks. at tage ind til byen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Camils said:

 

Hvor svømmer I henne? Vi overvejer nemlig også at tage af sted et par gange om måneden. Vi savner det lidt efter vi gik til babysvømning fra januar til juni.

 

Vi har overvejet Lystrup Svømmehal, men det vil jo næsten være lige så nemt f.eks. at tage ind til byen :)

Vi kører faktisk hent ud til Lübker spa da de har det varmeste vand. Lystrup babybassin er ret koldt kun lige knap 29 grader. Spanien er også ok - men vi kan godt lide Lübker fordi det virkelig er baby/børnevenligt og deromkring er fx motionist svømmere mv. :) 

 

Har dog hørt at Aunings også skulle være ganske fint. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, SDB said:

Vi kører faktisk hent ud til Lübker spa da de har det varmeste vand. Lystrup babybassin er ret koldt kun lige knap 29 grader. Spanien er også ok - men vi kan godt lide Lübker fordi det virkelig er baby/børnevenligt og deromkring er fx motionist svømmere mv. :) 

 

Har dog hørt at Aunings også skulle være ganske fint. 

Hvad med Hinnerup badet? Jeg går godt nok ikke meget i svømmehal men de har da både lavt børnebassin og et stort varmtvandsbassin :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Saga74 said:

Hvad med Hinnerup badet? Jeg går godt nok ikke meget i svømmehal men de har da både lavt børnebassin og et stort varmtvandsbassin :) 

Har aldrig været der ;) og kan ikke huske hvad jeg har hørt fra andre. Hvorfor jeg ikke nævner den. Måske vi besøger den en dag. Tak for at minde mig om den. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for input. Vi havde en skøn formiddag i svømmehallen i går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 5/11/2016 at 8:35 PM, SDB said:

Vi kører faktisk hent ud til Lübker spa da de har det varmeste vand. Lystrup babybassin er ret koldt kun lige knap 29 grader. Spanien er også ok - men vi kan godt lide Lübker fordi det virkelig er baby/børnevenligt og deromkring er fx motionist svømmere mv. :) 

 

Har dog hørt at Aunings også skulle være ganske fint. 

 

Uh, Lübker er måske lige langt nok, nu vi ikke har bil. Godt at vide det om Lystrup! Vi må lige finde ud af det :)

 

On 5/11/2016 at 9:55 PM, Saga74 said:

Hvad med Hinnerup badet? Jeg går godt nok ikke meget i svømmehal men de har da både lavt børnebassin og et stort varmtvandsbassin :) 

 

Jeg har selv været i Hinnerup, da jeg var barn, og dengang syntes jeg i hvert fald, at det var fantastisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER