Dorthe

Legesager i haven?

15 indlæg i dette emne

Hvad har i af legesager ude i haven til jeres børn?

Vi har gynger, sandkasse, legehus og en lille rutchebane, men synes bare mine egen unger er ved at vokse fra det hele. De bruger mest kun gyngerne, resten bruger dagplejebørnene. Så mangler noget nyt ude til haven til mine egen unger. Vi har snakket om en trampolin, men som dagplejer må jeg ikke bare lige sætte sådan en op i min have ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et fodboldmål - det er et kæmpe hit! Nok det legetøj vi har købt der er blevet brugt mest!

Derudover er små 3-hjulede cykler/traktorer også godt. Cecilie tager stadig en tur på en mini-cykel, selvom hun har rundet de 12 ;)

Af de lidt mindre ting er catch-ball (velcro-plader til at gribe tennisbold)ofte populært, ligesom sjippe-bue-torvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et fodboldmål - det er et kæmpe hit! Nok det legetøj vi har købt der er blevet brugt mest!

Derudover er små 3-hjulede cykler/traktorer også godt. Cecilie tager stadig en tur på en mini-cykel, selvom hun har rundet de 12 ;)

Af de lidt mindre ting er catch-ball (velcro-plader til at gribe tennisbold)ofte populært, ligesom sjippe-bue-torvet.

Åhh ja et fodboldmål, det skal vi da have :) Vi har hele legehuset fuld af forskellige køretøjet, vi have en masse i forvejen og så kom kommunen med en del da jeg blev dagplejer :D Så vi har nok af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har trampolin, sandkasse, legehus, gynger og rutchebane.

Derudover div. former for scootere, løbehjul, cykler og den slags køretøjer.

Sandkassen er stadig et hit hos alle drengene. I dag brugte de næsten 3 timer derude :)

Legehuset er helt nyt så nyhedsværdien er stor i øjeblikket. Linus elsker at invitere på kaffe, flytte om på møblerne, sætte blomster i vase og lægge fin dug på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn er 2 og 5 år.

Vi har løbehjul, scootere, cykler og diverse andre køretøjer. Ellers er der hulahopringe, legehus, sandkasse, gynger, klatrevæg, sjippetov, frisbees, junior skovle og koste. Vi har et lille bord/bænkesæt hvor der ivrigt bliver serveret sandkage og luftfrikadeller på legetallerkener.

Vi har også en lille trampolin på 1 meters brede - den bliver pakket væk når mine dagplejebørn er her. Den er det største hit.

Min ældste datter får en STOR trampolin til hendes fødselsdag og det ene hjørne af haven bliver indhegnet med grønt hønsetrådshegn, så dagplejebørnene ikke kommer i nærheden af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en lille have, så har ikke så meget :) Men der er da alligevel kommet en trampolin med sikkerhedsnet, sandkasse, løbecykel og en almindelig cykel.. Desuden har hun en stor kurv med diverse legesager til sandkassen...Hun har også en lille rutchebane, men den bruger hun som stige til at komme ind i trampolinen :) Jeg synes næsten ikke vi kan stue mere ind i vores lille have, hvis der også skal være lidt havemøbler og en parasol, så jeg ved ikke hvordan vi kan udvide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har sandkasse,gynger kæmpe trampolin og et bålsted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er Jeres holdning med et traktordæk som sandkasse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har i af legesager ude i haven til jeres børn?

Vi har gynger, sandkasse, legehus og en lille rutchebane, men synes bare mine egen unger er ved at vokse fra det hele. De bruger mest kun gyngerne, resten bruger dagplejebørnene. Så mangler noget nyt ude til haven til mine egen unger. Vi har snakket om en trampolin, men som dagplejer må jeg ikke bare lige sætte sådan en op i min have ;)

Kan ikke hjælpe med hvad du skal putte i haven til dine egne unger.

Men kan da lige tiføje at min egen DP har en stor trampolin stående til sine egne unger.

Du kan jo evt vælge og få net omkring den, så DP ungerne ikke selv kan kravle ind i den.

Hvis du ikke graver den ned i jorden, kan du også få en stige til den der kan pilles af i din arbejdstid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke hjælpe med hvad du skal putte i haven til dine egne unger.

Men kan da lige tiføje at min egen DP har en stor trampolin stående til sine egne unger.

Du kan jo evt vælge og få net omkring den, så DP ungerne ikke selv kan kravle ind i den.

Hvis du ikke graver den ned i jorden, kan du også få en stige til den der kan pilles af i din arbejdstid

Selvom man piller stige af og sætter net på, så er det ikke bare lige sådan at sætte en trampolin op i sin have som dagplejer. Den skal være hegnet helt ind, så dagplejebørnene slet ikke kan røre den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er Jeres holdning med et traktordæk som sandkasse?

Det havde jeg da jeg var barn og det fungerede fint :) Jeg har ikke nogen negativ holdning til det.. Og i dag fungerer det som blomsterkumme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom man piller stige af og sætter net på, så er det ikke bare lige sådan at sætte en trampolin op i sin have som dagplejer. Den skal være hegnet helt ind, så dagplejebørnene slet ikke kan røre den.

Okay det lyder bare mærkeligt, for min DP har den bare til at stå frit ude i haven.

Men hvis det er sådan i din kommune, så er det jo en større opgave og lave noget sjovt for sine egne unger i haven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lyder bare mærkeligt, for min DP har den bare til at stå frit ude i haven.

Men hvis det er sådan i din kommune, så er det jo en større opgave og lave noget sjovt for sine egne unger i haven

Sådan er det også i min kommune. Jeg skal ha den total indhegnet.

Det samme med rutchebaner over 90 cm højde, som skal afspærres og den må end ikke benyttes under 100% opsyn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lyder bare mærkeligt, for min DP har den bare til at stå frit ude i haven.

Men hvis det er sådan i din kommune, så er det jo en større opgave og lave noget sjovt for sine egne unger i haven

Nej det kan nemlig være meget svært, når reglerne er sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine store drenge har meget fornøjelse af et basketboldnet, stangtennis, sandkassen, legehuset og deres klatretræ hvor lillesøster ikke kan komme op hihi

hvad med en af de små trampoliner på ca 1,5 m i dia?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER