FruAnd15

Mortens aften

18 indlæg i dette emne

Holder i Mortens Aften???

 

 

Det er jo generalprøven på julemad herhjemme, og jeg glæder mig til at jeg skal lave dejlig and med alt hvad det tilhører :)

Jeg tror vi holder det om fredagen, så vi rigtig kan smovse i brun sovs og rødvin i stedet for at gøre det om torsdagen. 

 

Hvad har i til Mortens Aften?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder normaltvis Mortens aften, dog ikke i år, da vi i stedet skal hente manden i lufthavnen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går aldrig af vejen for en omgang and :lol vi plejer at få det en weekend omkring Mortens aften, synes det passer bedst med weekend. Så planen er næste lørdag står på and med masser af god sovs  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, FruAnd15 said:

Holder i Mortens Aften???

 

 

Det er jo generalprøven på julemad herhjemme, og jeg glæder mig til at jeg skal lave dejlig and med alt hvad det tilhører :)

Jeg tror vi holder det om fredagen, så vi rigtig kan smovse i brun sovs og rødvin i stedet for at gøre det om torsdagen. 

 

Hvad har i til Mortens Aften?

Jaaaaaaaaaaaa :D hvem siger nej, til julemad allerede nu :lol vi skal have and, brune og hvide kartofler, rødkål, sovs, meny chips og franske kartofler :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal fejre Mortens and imorgen til frokost med 5 af mine mands folkeskole kammerater og deres koner og børn - det er først år påhæng er inviteret med. Jeg glæder mig. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder det torsdag på selve Mortens aften. Vi bliver manden, mig selv, Astrid, min mor og min bror :) 

Vi skal have and, hvide og brune kartofler, sovs, surt, tyttebær, rødkål og franske kartofler :mam 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min mors fødselsdag og de sidste mange år har hun inviteret på restaurant til and ad libitum med alt det gode til :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brian plejer at lave and med sovs, kartofler, nogle gange brune kartofler og rødkål, men om det liiige er på Mortens aften eller dagen før eller efter, det plejer vi ikke at hænge os i.

 

I år får vi det ikke, for jeg kaster mig altså ikke ud i at lave and :blush Men mon ikke jeg kan lokke ham til at lave en, når han kommer hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det plejer vi altid. Men i år har jeg udvidet personalemøde fra 13-17, så kan ikke lige se hvordan jeg skal nå hjem at lave det. Måske vi bestiller det færdigt fra slagteren. Eller så tager vi det næste weekend i stedet. And skal der til! :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejer at få and (når vi husker det :blush) og regner også med at vi skal have and i år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejede faktisk altid at fejre det! Hos min søster, i den nærliggende weekend! Uhm og med risalamande til desserten :sandie 

Men siden vi blev gift, Mortens aften, har vi faktisk haft planlagt bryllupsdag hver gang - sådan i god tid uden at tænke på Mortens aften! 

 

I år skal vi til min nevøs fødselsdag (en anden søsters), det kan da være hun laver and, men jeg tvivler godt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så gerne holde Mortens aften, men det passer bare ikke lige med, at jeg har Cirkel alene frem til kl. 18:00, hvor Kasparr kommer hjem fra arbejde.  Det er min morfars fødseslsdag d. 10., så vi plejede altid at få and, når vi kom til fødselsdag, men min mormor orker desværre ikke rigtigt at lave det længere.

Nu har jeg til gengæld skrevet andesteg på madplanen søndag d. 20. november :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os plejer det at være om vi gider/husker det og som regel er svaret nej ;) MEN vi holdt faktisk Mortens aften i går, for der kunne det lige passe, og jeg tror da lige det er en tradition vi skal have pudset lidt op! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har lige spurgt om vi ikke kom ud til dem Mortens aften :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har inviteret mine forældre, godt nok til fredag. 

Vi skal have and, hvide og brune kartofler, rødkål, brun sovs og franske kartofler 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det bare hyggeligt med alle de traditioner! 

Jeg var i den store coop og S''T sådan en andesteg er jo DYR!!! :o Tror måske det må blir to andebryster i stedet for en hel and.... Men hvordan mon så sovsen blir?!?! 

Ej og de små kartofler på glas kan man heller ikke få her.

Må jeg så virkelig stå og skrælle små kartofler og koge dem først. Ej, det her var ikke gennemtænk! :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, FruAnd15 said:

Ej hvor er det bare hyggeligt med alle de traditioner! 

Jeg var i den store coop og S''T sådan en andesteg er jo DYR!!! :o Tror måske det må blir to andebryster i stedet for en hel and.... Men hvordan mon så sovsen blir?!?! 

Ej og de små kartofler på glas kan man heller ikke få her.

Må jeg så virkelig stå og skrælle små kartofler og koge dem først. Ej, det her var ikke gennemtænk! :( 

Rema1000 har tilbud på en and til 39 kroner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Fru.Mor said:

Rema1000 har tilbud på en and til 39 kroner ;)

 

Det håber jeg dælme også de har her i Norge så ;) det ville jo være fantastisk :D

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER