Aja

Lang menstruation

5 indlæg i dette emne

Vil lige høre om der er andre der har haft langvarige menstruationer? Og hvornår I evt tænker man skal reagere på det?  

 

Jeg har blødt i 14 dage nu. De første 4 dage var det det kraftigt og derefter blev det mindre i nogle dage, som normal mens. Men så fortsatte det bare med gammelt / mere brunligt blod i nogle dage, ikke vildt meget men nok til at jeg skulle  have trusseindlæg i og der var  altid noget ved toiletbesøg. De sidste 3 dage er det så blevet kraftigere igen og også frisk blod igen. Her til morgen var der faktisk ret meget, synes jeg :unsure 

Det er i øvrigt min første mens efter fødslen. 

 

Altså det er ikke fordi jeg decideret tænker det er fagligt, men synes heller ikke det er helt normalt? Og er ikke helt glad for at det bliver kraftigt igen nu.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det havde jeg i juni måned. Blødte, blødte og blødte og til sidst tog det så voldsomt til, at jeg blev sendt på Herlev. Der fik jeg at vide at det var HEEELT normalt og jeg skulle regne med at det ville ske igen, fordi ens hormonbalance er heeelt ude er balance.

I juli fik jeg en helt normal mens og jeg var lettet, men det var for tidligt for jeg fik først min næste menstruation i fredags. Jeg STYRTbløder og skal skifte natbind ca. hveranden time og alligevel bløder jeg igennem eller fylder et bind.

Jeg synes egentligt heller ikke rart og kan godt være lidt betænkelig ved det, men jeg ser det som om der bliver renset godt og grundigt ud, fordi det er så længe siden sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første menstruationer efter en fødsel kan godt være ret så kraftige og langtrukne, er min erfaring. Håber snart det slipper sit tag :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hele mit liv lidt af kraftige og lange menstruationer! :numse,. Den varer ikke 14 dage hver gang, men til tider gør den, inden jeg fik børn fik jeg 3-trins-p-piller. Hormonspiral efter min første fødsel hjalp lidt, dog ikke markant, da jeg fik fjernet spiralen havde jeg blødt i 15 dage., altid hvor jeg måtte bruge store bind og skifte ofte :( 

 

Mit har ikke været farligt, men ikke normalt. Synes du skal tale med lægen. :kram2 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! 

Godt at høre andre med lignende erfaringer. Jeg tænker også selv, at det måske ikke er helt unormalt ved første mens efter fødslen, men synes ikke det er så rart efterhånden, så håber godt nok det snart stopper :unsure det er som sagt ikke mega meget, men der er på den anden side heller ikke noget der tyder på, at det lige stopper nu.. 

Hvis ikke det stopper i løbet af i morgen, tror jeg måske lige jeg ringer og hører lægen. 

Og så håber jeg virkelig at det er et enkelt tilfælde og ikke skal være sådan her fremover! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER