Guest

Autostol

12 indlæg i dette emne

Lige et hej inde fra februargruppen :) 

 

jeg tænker I måske er lidt længere med shoppen af udstyr, jeg er krise denne gang hvad jeg skal vælge af autostol da jeg har solgt den gamle "cybex aton 2" grundet at den står for højt i vores bil så laura faldt frem over når vi kørte! 

 

Nu jeg i vildrede med hvad jeg skal vælge, så lidt inputs :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor skørt. Vi overvejer netop den stol! 

Men absolut ikke anbefalelsesværdig kan jeg læse.,

 

Synes det er en jungle! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Stella Nutella said:

Hvor skørt. Vi overvejer netop den stol! 

Men absolut ikke anbefalelsesværdig kan jeg læse.,

 

Synes det er en jungle! 

 

Det kommer helt an på jeres bil :) 

vi har meget skrå bagsæder og derfor blev den et problem (vi havde base til), ellers var jeg faktisk rigtig glad for stolen, nem at klikke op og i base, let stol der vsr nem at have med på armen :) 

 

men nej en jungle, og nu jeg i syv sind med hvad jg skal vælge og håber derfor på lidt inputs her fra gruppen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores krav er bare i-size og isofix :)

 

Vi har overvejet at tage forbi babysam og leje en - såfremt de har en der imødekommer vores krav. Har en kollega der benyttede sig af den mulighed og som var rigtig glad for det. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

44 minutes ago, Stella Nutella said:

Vores krav er bare i-size og isofix :)

 

Vi har overvejet at tage forbi babysam og leje en - såfremt de har en der imødekommer vores krav. Har en kollega der benyttede sig af den mulighed og som var rigtig glad for det. 

 

 

Aton 2 fra cybex er okke i-size stol :) 

 

jeg har luret på en besafe izi go - men for pokker 3500 kr for 6-9 mdr... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke fra nogen terminsgruppe, men hvorfor kigger I ikke paa i-Size stole, saa barnet sidder bagudvendt laengere? Det ville jeg goere og saa er man ogsaa ude over at det er dyrt, idet stolen kan bruges laenge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Camillat said:

Jeg er ikke fra nogen terminsgruppe, men hvorfor kigger I ikke paa i-Size stole, saa barnet sidder bagudvendt laengere? Det ville jeg goere og saa er man ogsaa ude over at det er dyrt, idet stolen kan bruges laenge. 

 

Jeg har en cybex sirona fra storesøster som baby kan komme over i når jeg er færdig med babyautostolen, så der er vi dækket ind :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Camillat said:

Jeg er ikke fra nogen terminsgruppe, men hvorfor kigger I ikke paa i-Size stole, saa barnet sidder bagudvendt laengere? Det ville jeg goere og saa er man ogsaa ude over at det er dyrt, idet stolen kan bruges laenge. 

 

Det er netop et af vores krav jeg skrev :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og saa er det her jo et glimrende eksempel paa at ikke alle stole og biler passer lige godt sammen. 

 

Vi har f.eks. en Britax Max Way(naeste efter babystolen), som passede saa fint i vores Fiat Punto, men i vores nye Ford C-Max er den ret svaer at fitte. Den staar lige nu i midten... 

 

Isofix er irrelevant i forhold til sikkerhed, forudsat at stolen er godkendt, monteret korrekt(ikke altid sagen trods isofix) og at stolen er bagudvendt. Saa er der selvfoelgelig den ekstra gode test, nemlig den svenske Plus-test, som jeg personligt stoler mere paa end alle andre tests. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Flensburg i weekenden, hvor vi bl.a. købte autostol.

Det blev til en Besafe iZi Go Modular med tilhørende base, som er en i-size.

 

Vi har også været rigtig meget i tvivl om, hvad vi skulle købe. Hver gang vi fik vejledning i en butik, gik vi næsten mere forvirrede derfra, end da vi kom, fordi de lige kom med en ny ting at overveje. Vi blev hurtigt enige om, at vi gerne ville have i-size, men økonomien skal jo også være med. Da manden så fik nyt arbejde, var beslutningen ikke så svær - så kunne vi købe den, vi gerne ville :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Camillat said:

Og saa er det her jo et glimrende eksempel paa at ikke alle stole og biler passer lige godt sammen. 

 

Vi har f.eks. en Britax Max Way(naeste efter babystolen), som passede saa fint i vores Fiat Punto, men i vores nye Ford C-Max er den ret svaer at fitte. Den staar lige nu i midten... 

 

Isofix er irrelevant i forhold til sikkerhed, forudsat at stolen er godkendt, monteret korrekt(ikke altid sagen trods isofix) og at stolen er bagudvendt. Saa er der selvfoelgelig den ekstra gode test, nemlig den svenske Plus-test, som jeg personligt stoler mere paa end alle andre tests. 

 

 

 

 

Hvad er det for en svensk plus test?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER