Denlillegravide

Gravid og bløder med ingen abort

15 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg er både ny herinde og ny i forhold til graviditet. 

Jeg var gravid i foråret, men til scanning omkring uge 9/10 var fostret desværre gået til grunde omkring uge 6/7.

Nu er jeg så heldigvis gravid igen (8+5) men desværre er det ikke under så rare omstændigheder, da jeg har blødt 3 gange. Første gang var 6+6 hvor jeg blødte lidt frisk blod og senere på aftenen brunt. Blev scannet dagen efter, og alt var dog godt og der var hjerteblink. Omkring 7+4 bløder jeg igen, denne gang meget voldsomt med store klumper, og jeg var sikker på, at jeg havde mistet det. Bliver scannet samme aften akut, men der er stadigvæk liv og fostret sidder som det skal og er vokset som det skal. IGEN bløder jeg så her i uge 8+5 meget kraftigt og igen med store klumper. Bliver scannet samme dag, og igen har barnet det godt, der er hjerteblink og det sidder højt i livmoderen som det skal - vi kunne endda se det bevæge sig lidt.

Men! Alt det her har simpelthen ødelagt forløbet for mig, og jeg er konstant urolig. Er der nogen herinde, der har oplevet noget lign., hvor graviditeten endte godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Denlillegravide said:

Hej!

Jeg er både ny herinde og ny i forhold til graviditet. 

Jeg var gravid i foråret, men til scanning omkring uge 9/10 var fostret desværre gået til grunde omkring uge 6/7.

Nu er jeg så heldigvis gravid igen (8+5) men desværre er det ikke under så rare omstændigheder, da jeg har blødt 3 gange. Første gang var 6+6 hvor jeg blødte lidt frisk blod og senere på aftenen brunt. Blev scannet dagen efter, og alt var dog godt og der var hjerteblink. Omkring 7+4 bløder jeg igen, denne gang meget voldsomt med store klumper, og jeg var sikker på, at jeg havde mistet det. Bliver scannet samme aften akut, men der er stadigvæk liv og fostret sidder som det skal og er vokset som det skal. IGEN bløder jeg så her i uge 8+5 meget kraftigt og igen med store klumper. Bliver scannet samme dag, og igen har barnet det godt, der er hjerteblink og det sidder højt i livmoderen som det skal - vi kunne endda se det bevæge sig lidt.

Men! Alt det her har simpelthen ødelagt forløbet for mig, og jeg er konstant urolig. Er der nogen herinde, der har oplevet noget lign., hvor graviditeten endte godt?

Åh hvor må det være skræmmende og hårdt at opleve, jeg har ikke selv prøvet det men vil bare sende kram til dig :kram 

 

Jeg har fulgt adskillige piger her på siden som har haft blødninger under graviditeten, og der er heldigvis mange eksempler jeg mindes som er endt med en dejlig baby. Håber det går godt med din lille spire, hvis scanningen viser den har det fint og vokser er der jo grund til optimisme. Så er det "bare" din krop der driller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Saga74 said:

Åh hvor må det være skræmmende og hårdt at opleve, jeg har ikke selv prøvet det men vil bare sende kram til dig :kram 

 

Jeg har fulgt adskillige piger her på siden som har haft blødninger under graviditeten, og der er heldigvis mange eksempler jeg mindes som er endt med en dejlig baby. Håber det går godt med din lille spire, hvis scanningen viser den har det fint og vokser er der jo grund til optimisme. Så er det "bare" din krop der driller.

Tak for din tanke. Håbet også på det bedste:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte også i starten af min graviditet med Markus :kram 

Skide frusterende men godt at der kan tjekkes og alt er som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pletblødte brunligt udflåd i hele starten af den her graviditet. 5+6 blødte jeg pludselig en del friskt blod og var sikker på det var slut. Vi købte en privat scanningen og babyen havde det fint. De kunne ikke se hvor blodet kom fra. Blødningen stoppede og jeg var helt lettet. 6+4 blødte jeg igen. Denne gang kraftigere og med større klumper. Jeg gik i bad og græd helt vildt. Jeg var sikker på, at det var det slut med vores baby. Jeg ringede til lægevagten og fik en akut scanning samme dag. Igen havde babyen det fint og lå helt hvor den skulle. Efterfølgende har jeg kun haft lidt brunligt udflåd, men det stoppede hurtigt. Ingen ved hvorfor jeg blødte sådan eller hvor blødningen stammede fra, men i dag er jeg 25+2 med en lille pige i maven der giver sig til kende flere gange om dagen. Hun har det helt perfekt, det er kun mor der var i stykker i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for st høre, at du er nået så langt i din graviditet. Og lettet over at høre næsten samme historie som min - tak fordi du ville dele:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Denlillegravide said:

Jeg er glad for st høre, at du er nået så langt i din graviditet. Og lettet over at høre næsten samme historie som min - tak fordi du ville dele:-)

Det var så lidt. Jeg håber du gentager historien :D der har intet været siden. Min krop skulle åbenbart bare skabe sig. Min læge sagde at de små virkelig sætter sig godt fast, så der skal meget til, før graviditeten slutter. Udover blodet er der jo kun gode tegn i din graviditet, så selvom det er svært ville jeg trække vejret godt ned i maven og tro på, at alt er godt. Babyen har det jo godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det sagde de også til mig - at den sidder godt beskytter derinde. Trøster mig ved, at det må være sej lille en, der ikke sådan lige lader sig kue:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også oplevet at bløde gennem min graviditet. Jeg har også været til akut scanning og tilkøbt andre scanninger fordi jeg var bekymret. I dag er jeg 16+1 og blødte så sent som i går. Jeg er blevet tjekket for alverdens ting og af mange forskellige, men de kan ikke sige hvor det kommer fra. Jeg har åbenbart bare en sart livmoder/livmoderhals. 

 

Jeg er begyndt at bekymre mig mindre end i starten, men det er klart at det aldrig er rart. 

 

Jeg håber, dit løser sig og du kan slippe bekymringerne lidt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej DOFR! Tak fordi du ville dele, og jeg er  glad for at din graviditet forsat går som den skal. Tak for tanken :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også blødt i graviditeten. 

En uges tid med pletblødninger ( frisk blod ) som efter 5 dages tid endte med en større blødning med klumper. 

Kom til scanning dagen efter og alt så fint ud. Var også til scanningen ugen efter og igen så alt fint ud. Det var vel omkring uge 7-8 stykker vil jeg skyde på. 

Har efterfølgende blødt flere gange siden da, friske blødninger ( og nogle dage endt med lidt brunligt )  - men alt er fint. Er i dag 29+1 og hun har det fortsat godt og trives :)


Det er ved mig formentlig blodkar og det klumpende... ja det er et mysterium :) 

 

Dejligt at du er kommet til scanning alle gange. Jeg kan forestille mig at angsten for at miste er ekstra slem hvis man tidligere har oplevet det!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Stella! Også tak til dig, fordi du deler:-)

jeg er glad for at din lille pige forsat har det godt - det trøster:-)

 

men ja, man bliver lidt bims af at gå og frygte hele tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blødte også en del i min første graviditet og fik tryghedsscanninger i det private.  Det hjalp meget på utrygheden. 

 

Min søn er 5 år nu og for mig var blødningerne sarte slimhinder 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for at din graviditet gik godt, trods blødning. Tak for dit svar:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blødte de første mange måneder med den første.. var så bange og nervøs og tjekkede konstant.. de kunne ikke fortælle hvorfor ud over at der var en skygge ved siden af min nu 11 årige dreng. Måske en tvilling eller bare fordi at jeg var en af dem der blødte den første tid, med nr 2 blødte jeg pludselig meget voldsomt og var sikker på at jeg havde aborteret... hun er nu 9 år og trods blødningen gik alt godt, blev også scannet med nr 2. Der var ingen forklaring..!! Ingen blødning overhovedet med nr 3. Og kun meget lidt omkring testdag med nr 4. Men jeg kan godt huske hvor nervøs jeg var især med den første.. turde næsten ikke bevæge mig og kunne først slappe af efter scanninger. Men der er rigtig mange der bløder de første måneder, uden at der er noget alvorligt og at det hele går godt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER