girly1988

Menstruation....

16 indlæg i dette emne

Lige et spørgsmål piger...Når i har det hygger i så stadig med jeres mand eller er det No go ?

 

En anden ting mere rent praktisk spørgsmål...bruger i bind eller tampon ?

Hvad er jeres erfaringer ? 

Spørger fordi mens altid har fyldt meget i mit hoved de dage det står på fordi jeg bløder en del og Sys det er ubehageligt...

Har altid brugt bind fordi jeg som teenager ikke kunne få en tampon til at sidde rigtig og det har bare ikke tiltalt mig efterfølgende...

Men nu mange år senere uden p piller og efter to fødsler har jeg taget mod til mig og forsøgt med tampon da jeg Sys min mens har været meget slem...og det ser ud til at kunne fungere godt for mig nu...

Men føler mig lidt dum at sidde som mor til 2 og 28 år gammel og først nu prøve at føle mig lidt fri med mens igen...

Og hvad med svømmehal, badeferie og den slags er det måske muligt nu med tampon ? 

 

Nå men håber i vil dele jeres tanker og erfaringer med mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi dyrker ikke sex når jeg har menstruation. Godt nok er jeg mere tændt der :prik men jeg kan bare ikke. Jeg er virkelig heller ikke god til blod. 

Jeg bruger helst bind, men har tamponer til f.eks badetur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bløder for kraftigt til at sex er sjovt, selv om lysten tit er der. Jeg bruger både tampon og bind, ellers bløder jeg igennem for ofte. Bruger som regel OB eller dem som ligner, jeg kan ikke med indføringshylstre, pga jeg bløder så kraftigt glider fingrene på dem. Jeg kan ikke gå i svømmehal ol. de ca 3 dage jeg bløder kraftigst, men derefter kunne jeg godt med en tampon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi dyrker næsten aldrig sex :badgirl  men jeg bruger organic cup i stedet for tampon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen sex under mens. (Hvis vi havde et større badeværelse og der var plads til sex i badet, så kunne det godt ske ;) )

 

Før graviditetn brugte jeg også menstruationskop - det er fantastisk! Og også sundere for kroppen end tamponer.

 

Desværre gør det ondt her efter fødslen (tror jeg er for tør?), så lige nu hedder det bind - og så kommer koppen i brug igen på sigt :)

 

I øvrigt: med tampon (og menstruationskop) kan du svømme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har aldrig hørt om sådan en cup...men det lyder nu egentlig også ret smart....

 

Ved godt tampon ikke er det sundeste for kroppen...men tænker jeg bruger bind et par timer om morgen og aftenen og ellers tampon resten af tiden de slemme dage....

I nat sov jeg med tampon for første gang...og var oppe og skifte den...Det var længe siden jeg har sovet så godt samtidig med at have mens...og herhjemme vågner en af drengene hver nat så skal nok komme op og skifte den ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen sex under mens her. Bruger mooncup 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en gang i mellem ja :) med håndklæde under, hvis nu. (jeg bløder ikke så meget) men kan ikke give mig helt hen, så det bliver aldrig til en orgasme under mens. 

 

jeg bruger tamponer, men på det sidste bløder jeg ikke så meget så overvejer koppen. men natbind. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig sex under mens. Jeg har altid mega meget lyst, men jeg synes, jeg lugter og jeg kan ikke abstrahere fra hverken det eller blodet :unsure

Før jeg var gravid brugte jeg ALTID tampon, men nu er det vist en kombi - 50/50. 

Du kan sagtens tage i svømmehallen med tampon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke set,  mens jeg har menstruation. Der er ingen af os, der kan abstrahere fra blodet.

 

Jeg bruger bind, men hvis jeg ikke havde spiral, ville jeg nok bruge en cup i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke sex under mens. Det ville jeg slet ikke bryde mig om! 

 

Før jeg blev gravid brugte jeg altid tampon. Dog ikke om natten, der var det altid bind / trusseindlæg (bløder aldrig rigtigt om natten). Efter fødslen har jeg dog kun brugt bind. Men han også først rigtigt fået mens lihe nu,  et år efter. Min søster har kraftigt anbefalet sådan en organicup, så overvejer om jeg skal prøve det i stedet for tampon :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens vores børn har været så små at man skal kunne komme til dem hurtigt hvis de vågner, så har vi som regel valgt sex under mens fra, fordi det er lidt for besværligt at rydde op efter hurtigt ;) Men ellers sker det da indimellem.

 

Jeg bruger Lady Cup/menstruationskop og det fungerer fint - tilsyneladende også med spiralen. Så vidt jeg har forstået skal man bare sørge for ikke at hive koppen udad før man har løsnet vakuumet. Men jeg skal ikke udelukke at jeg har misforstået noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sex i badet når jeg har mens . Oftest så stiger lysten når vi ikke "må " :badgirl

Jeg bruger bind her efter fødslen fordi jeg ikke kan finde ud af at sætte tampon rigtigt -jeg brugte altid tampon før jeg fødte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ogsaa haft baade lange menstruationer, smertefulde menstruationer og klumpede menstruationer. Men ogsa ahelt almindelige mens. 

 

Jeg har i mange aar brugt oekotrusseindlaeg og tamponer(uden infoeringshylster), for jeg kan ikke have fornemmelsen af blod, der siver. Siden 2010 har jeg brugt mens-kop, jeg er gladest for LadyCup(Har proevet Divacup, Gaiacup og Si-bell derudover). De  staerkeste bloedningsdage bruger jeg stofbind til nat og stoftrusseindlaeg til dag som backup og vasker dem hver anden dag. Jeg kan ogsaa finde paa at bruge stofbind uden kop, de er knap saa klamme som engangs. Jeg har foroevrigt ikke problemer med daarlig lugt, etc siden jeg er gaaet over til menskop og stofbind. Det synes jeg er ret fedt og bemaerkelsesvaerdigt. Ved stranden bruger jeg et tyndt oekotrusseindlaeg som backup til menscup.

 

Som teenager svoemmede jeg 6-7 dage ugentligt og brugte tampon. Nu gaar jeg ikke i vandet/svoemmehallen, foer mens er aftaget meget.  Vi har ikke overvejet sex under mens... Jeg tror slet ikke, jeg vil kunne nyde det og mens lugter saadan lidt af blod, maven er oppustet - og jeg er generelt ret introvert under mens. Min mand virker ikke til at stille spoergmaalstegn herved...  

 

Mine mens startede ud med at vaere vildt smertefulde som teenager og jeg fik smertestillende paa recept og p-piller for det. Det er jeg helt ude over siden jeg var i behandling hos min naturopath i 2010(Caroline Fibaek). Jeg ville gerne have styr paa hormonerne efter mange aars (mis)brug af p-piller, som jeg taaler daarligt. Efter foedsel af Noah i 2012 havde jeg virkelig kraftige mens, som jeg fik styr paa ved at tage jern! Jernmangel kan give kraftig mens og kraftig mens kan give jernmangel... 

 

Nu har jeg lige mistet i uge 9 for en maaneds tid siden og min foerste mens herefter kom hurtigt og var ok, men der var klumper. Saa der er noget, der skal reguleres. Jeg retter gerne ind med kost og bevaegelse, samt kosttilskud, saa plejer det at finde balancen. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Camillat said:

Jeg har ogsaa haft baade lange menstruationer, smertefulde menstruationer og klumpede menstruationer. Men ogsa ahelt almindelige mens. 

 

Jeg har i mange aar brugt oekotrusseindlaeg og tamponer(uden infoeringshylster), for jeg kan ikke have fornemmelsen af blod, der siver. Siden 2010 har jeg brugt mens-kop, jeg er gladest for LadyCup(Har proevet Divacup, Gaiacup og Si-bell derudover). De  staerkeste bloedningsdage bruger jeg stofbind til nat og stoftrusseindlaeg til dag som backup og vasker dem hver anden dag. Jeg kan ogsaa finde paa at bruge stofbind uden kop, de er knap saa klamme som engangs. Jeg har foroevrigt ikke problemer med daarlig lugt, etc siden jeg er gaaet over til menskop og stofbind. Det synes jeg er ret fedt og bemaerkelsesvaerdigt. Ved stranden bruger jeg et tyndt oekotrusseindlaeg som backup til menscup.

 

Som teenager svoemmede jeg 6-7 dage ugentligt og brugte tampon. Nu gaar jeg ikke i vandet/svoemmehallen, foer mens er aftaget meget.  Vi har ikke overvejet sex under mens... Jeg tror slet ikke, jeg vil kunne nyde det og mens lugter saadan lidt af blod, maven er oppustet - og jeg er generelt ret introvert under mens. Min mand virker ikke til at stille spoergmaalstegn herved...  

 

Mine mens startede ud med at vaere vildt smertefulde som teenager og jeg fik smertestillende paa recept og p-piller for det. Det er jeg helt ude over siden jeg var i behandling hos min naturopath i 2010(Caroline Fibaek). Jeg ville gerne have styr paa hormonerne efter mange aars (mis)brug af p-piller, som jeg taaler daarligt. Efter foedsel af Noah i 2012 havde jeg virkelig kraftige mens, som jeg fik styr paa ved at tage jern! Jernmangel kan give kraftig mens og kraftig mens kan give jernmangel... 

 

Nu har jeg lige mistet i uge 9 for en maaneds tid siden og min foerste mens herefter kom hurtigt og var ok, men der var klumper. Saa der er noget, der skal reguleres. Jeg retter gerne ind med kost og bevaegelse, samt kosttilskud, saa plejer det at finde balancen. 

 

 

 

 

Jeg vil lige give et kram, jeg er ked af at høre at du har mistet <3 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, Capall said:

 

Jeg vil lige give et kram, jeg er ked af at høre at du har mistet <3 :kram

 

Tak, det er soedt af dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER