tsecret

Bogen 'Spis dig gravid'

20 indlæg i dette emne

Er der nogen der har prøvet at leve efter bogen? Og har det givet resultater?

Og jeg forstår ikke helt om man skal leve 100% efter den, eller om man godt kan tage en enkelt dag en gang imellem, hvor man ikke følger det helt?

Vi overvejer om vi skal give det en chance, men må indrømme at jeg er meget i tvivl... Synes det er meget at ofre, uden at man ved om det giver resultater. Indtil videre prøver jeg at tage rådene til mig og leve sådan halvt efter den, men ved ikke om det hele er ligemeget så...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

følger lige med på sidelinen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har forsøgt at leve fuldt ud efter den bog, og fik bl.a vægttab ud af det. Men jeg synes det er svært at leve 100% efter den, så jeg tager det delvist med at leve efter bogen. Forstået på den måde, at jeg forsøger at mindske indtaget af kulhydrater og tænker meget over hvad for noget frugt jeg spiser, og Tilbereder ALDRIG mine gulerødder mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har forsøgt at leve fuldt ud efter den bog, og fik bl.a vægttab ud af det. Men jeg synes det er svært at leve 100% efter den, så jeg tager det delvist med at leve efter bogen. Forstået på den måde, at jeg forsøger at mindske indtaget af kulhydrater og tænker meget over hvad for noget frugt jeg spiser, og Tilbereder ALDRIG mine gulerødder mere...

Hvorfor må man ikke koge gulerødder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må man ikke koge gulerødder?

fordi at gulerødder er i ikke tilberedt tilstand langsomme kulhydrater, og derfor får de ens blodsukker til at være stabilt.

Når du tilbereder gulerødder, så går de fra at være langsomme kulhydrater til at være hurtige. Det er bla. også derfor de bliver sødere når de bliver tilberedt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har forsøgt at leve fuldt ud efter den bog, og fik bl.a vægttab ud af det. Men jeg synes det er svært at leve 100% efter den, så jeg tager det delvist med at leve efter bogen. Forstået på den måde, at jeg forsøger at mindske indtaget af kulhydrater og tænker meget over hvad for noget frugt jeg spiser, og Tilbereder ALDRIG mine gulerødder mere...

Jeg er enig med Gitte. Jeg har også lånt bogen og har læst i den med stor interesse - synes virkelig det er spændende læsning.

Vi lever ikke helt så strikst efter den som vi gjorde til at starte med i januar, men vi spiser ALDRIG bagte rodfrugter/gulerødder, sukker (ej heller de tusind produkter det er tilsat), bulgur, brune ris, hvid pasta, kartofler eller hvidt brød mere. Vi spiser sådan fordi jeg har PCO Og jeg synes det går fint :)

Det er jo svært at sige om det hjælper, men jeg kan da sige, at min ægmodning i januar var over al forventning - selv gynækologen var overrasket. Og jeg har en fornemmelse af, at en stor del af fortjenesten tilfalder kosten.

Men hvis det er for stor en mundfuld, så tag de ting til dig du kan overskue - det kan i hvert fald ikke skade :) Og selvom det ikke er videnskabeligt bevist, så mener man, at insulin-niveauet også har en betydning for sædkvaliteten ;)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Gitte. Jeg har også lånt bogen og har læst i den med stor interesse - synes virkelig det er spændende læsning.

Vi lever ikke helt så strikst efter den som vi gjorde til at starte med i januar, men vi spiser ALDRIG bagte rodfrugter/gulerødder, sukker (ej heller de tusind produkter det er tilsat), bulgur, brune ris, hvid pasta, kartofler eller hvidt brød mere. Vi spiser sådan fordi jeg har PCO Og jeg synes det går fint :)

Det er jo svært at sige om det hjælper, men jeg kan da sige, at min ægmodning i januar var over al forventning - selv gynækologen var overrasket. Og jeg har en fornemmelse af, at en stor del af fortjenesten tilfalder kosten.

Men hvis det er for stor en mundfuld, så tag de ting til dig du kan overskue - det kan i hvert fald ikke skade :) Og selvom det ikke er videnskabeligt bevist, så mener man, at insulin-niveauet også har en betydning for sædkvaliteten ;)

:goodluck

Ej HELT ÆRLIGT!!! Nu troede jeg lige, at det var sundt med bagte rodfrugter, bulgur og brune ris! Og jeg eeeeeelsker bagte rodfrugter. Det kan de (hvem det så end er, der beslutter hvad der er sundt og ikke-sundt) ikke være bekendt. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej HELT ÆRLIGT!!! Nu troede jeg lige, at det var sundt med bagte rodfrugter, bulgur og brune ris! Og jeg eeeeeelsker bagte rodfrugter. Det kan de (hvem det så end er, der beslutter hvad der er sundt og ikke-sundt) ikke være bekendt. <_<

Jeg er ganske enig! Jeg har også i flere år spist brune ris, pudset glorien og troet den hellige grav var velforvaret selvom det i virkeligheden er totalt no-go og hvide basmati-ris faktisk er bedre, hvis man absolut vil spise ris - vildt ulogisk! <_<

Og jeg elsker også bagte rodfrugter og bulgur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej HELT ÆRLIGT!!! Nu troede jeg lige, at det var sundt med bagte rodfrugter, bulgur og brune ris! Og jeg eeeeeelsker bagte rodfrugter. Det kan de (hvem det så end er, der beslutter hvad der er sundt og ikke-sundt) ikke være bekendt. <_<

så må du jo bare håbe på, at du ikke har svært ved at blive gravid, så det evt. ikke er nødvendig, at skulle leve efter bogen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frugt

Har lige et spørgsmål omkring hvilke frugter der er go og hvilke der er no-go... Håber i kan hjælpe mig!

Go:

Æble

No go:

Banan

Pære

Vindruer

Men hvad med:

appelsin?

jordbær? andre bær?

kiwi?

clementiner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frugt

Har lige et spørgsmål omkring hvilke frugter der er go og hvilke der er no-go... Håber i kan hjælpe mig!

Go:

Æble

No go:

Banan

Pære

Vindruer

Men hvad med:

appelsin?

jordbær? andre bær?

kiwi?

clementiner?

appelsin er i kategori gul, hvilket er noget man må spise moderat

Bær er go

kiwi er også kategori gul altså moderat

clementiner er ikke beskrevet deri, men kunne forstille mig, at det er det samme som appelsiner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pærer er da ikke et no-go?! Måske skal man ikke spise dem der er helt overmodne hvor saften løber ned af hånden, men jeg kan da ikke tro en stenhård pære (som jeg bedst kan lide dem) er 'farlige' ?

Til no-go-frugterne hører også melon, mango og ananas :(

EDIT: jeg har lige tjekket bogen og pære er altså okay. Og vindruer og bananer er kun gule, så de er okay i moderate mængder. Fersken er også gul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja pærer er go, så længe det ikke er koncerves :-D så hedder det kun moderat brug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yieeeppi! Det så jo meget bedre ud end jeg troede!

Hvad vil kategori gul så sige? Kan man tillade sig at spise én om dagen? Mere? Mindre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yieeeppi! Det så jo meget bedre ud end jeg troede!

Hvad vil kategori gul så sige? Kan man tillade sig at spise én om dagen? Mere? Mindre?

jeg vil mere sige 1-2 gange om ugen, og rød, som man skal holde sig fra, vil jeg sige højst hver anden månede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Gitte. Jeg har også lånt bogen og har læst i den med stor interesse - synes virkelig det er spændende læsning.

Vi lever ikke helt så strikst efter den som vi gjorde til at starte med i januar, men vi spiser ALDRIG bagte rodfrugter/gulerødder, sukker (ej heller de tusind produkter det er tilsat), bulgur, brune ris, hvid pasta, kartofler eller hvidt brød mere. Vi spiser sådan fordi jeg har PCO Og jeg synes det går fint :)

Det er jo svært at sige om det hjælper, men jeg kan da sige, at min ægmodning i januar var over al forventning - selv gynækologen var overrasket. Og jeg har en fornemmelse af, at en stor del af fortjenesten tilfalder kosten.

Men hvis det er for stor en mundfuld, så tag de ting til dig du kan overskue - det kan i hvert fald ikke skade :) Og selvom det ikke er videnskabeligt bevist, så mener man, at insulin-niveauet også har en betydning for sædkvaliteten ;) :goodluck

Nu er det sådan at min kæreste er diabetikker, og tager insulin. Hvad er der så og gøre for hans sædkvalitet? Jeg har ikke læst bogen, så er lidt lost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det sådan at min kæreste er diabetikker, og tager insulin. Hvad er der så og gøre for hans sædkvalitet? Jeg har ikke læst bogen, så er lidt lost.

altså spis dig gravid bogen, handler om at man ved for mange kulhydrater producerer for meeget insulin. Ogi for meget insulin i kroppen har en negativ virkning på fertiliteten - især for kvinder, som derved producere for meget testoron (staves)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yieeeppi! Det så jo meget bedre ud end jeg troede!

Hvad vil kategori gul så sige? Kan man tillade sig at spise én om dagen? Mere? Mindre?

Jeg tror ikke jeg ville sætte tidsintervaller på, men mere mængdebegrænsninger. Der er jo ingen der tager skade af en enkelt appelsin, men det skal nok ikke være din primære frugtkilde ;)

Jeg har f.eks. også lige spist to After Eight - men jeg kunne aldrig drømme om at spise 10 i rap...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det sådan at min kæreste er diabetikker, og tager insulin. Hvad er der så og gøre for hans sædkvalitet? Jeg har ikke læst bogen, så er lidt lost.

Jeg mente bare, at når man ikke er diabetiker, så kan det også være usundt at spise ting der har stor pludselig effekt på blodsukkeret, da det øger insulin-produktionen og forøget insulin-niveau antages at være skadeligt for mænds sædkvalitet, ligeså vel som det er skidt for kvinders fertilitet, fordi det ødelægger hormonbalancerne.

Men hvis din mand er diabetiker, så KAN han jo netop ikke producere insulin og så er det næppe et issue for ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mente bare, at når man ikke er diabetiker, så kan det også være usundt at spise ting der har stor pludselig effekt på blodsukkeret, da det øger insulin-produktionen og forøget insulin-niveau antages at være skadeligt for mænds sædkvalitet, ligeså vel som det er skidt for kvinders fertilitet, fordi det ødelægger hormonbalancerne.

Men hvis din mand er diabetiker, så KAN han jo netop ikke producere insulin og så er det næppe et issue for ham ;)

Så er jeg lidt mere med. Tak for det.

Selvom han ikke producere insulin, kan han stadig have for meget insulin i kroppen. Et normalt blodsukker for en diabetikker ligger mellem 6 og 8 og 4-6 for en ikke diabetikker. Når hans blodsukker ligger under 6, betyder det at han har for meget insulin i kroppen, og må spise sukker. Men når det er over 8 skal han tage et skud insulin. Beskrævet i store træk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER