januar2017

Graviditetsgener

243 indlæg i dette emne

Så er vi vidst så langt henne i graviditeten at vi begynder at få gener.... 

 

jeg kæmper med VOLDSOM halsbrand. Det er som om maden sidder i halsen og det brænder like hell. Måtte sidde op i en halv time i nat og var hvert sekund meget tæt på at kaste op. Puha. Men var også ude og spise indisk og bagefter hjemmebagt brunsviger. Fed mad dur bare ikke. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også crazy halsbrand. Stærk og fed mad gør det meget værre. Et glas mælk hjælper utrolig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja fed mad er NO GO!!! Totalt. Og kaffe :-( mælk hjælper overhovedet ikke. Har købt nogle tyggetabletter som til dels hjælper men tager kun lige toppen. Det er som om at der ikke er plads i mavesækken til mad og ligeså snart jeg spiser bare lidt så kommer det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jep, halsbranden er også kommet her :( Jeg har indtil nu erfaret, som jer andre, at fed og krydret mad hvert fald ikke hjælper, og også hvis jeg spiser større portioner, løg, en enkelt kop kaffe sætter det også i gang. Tager også nogle tyggetabletter når det er rigtig slemt.

Udover det er jeg også forstoppet, men det var har jeg egentlig været siden graviditeten med den første, så jeg er vant til det.

Ellers er det vist intet andet pt. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandler skulle også være godt mod halsbranden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver hurtigt stakåndet :-/

 

er gået meget tidligt i seng idag pga en mega træls dag. Ligger bare og kan mærke min puls dunke.. 107 er min hvilepuls på og har lagt i sengen i 30 min...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm

 

de sidste to dage har jeg haft ondt ved venusbjerget eller hvad kalder man det sted. Altså ikke ydre men sådan inden i, så når jeg går gør det ondt. 

Jeg føler mig træt og øm forneden (det lyder Wierd i know)

 

nogen det kender til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, BabyFebuar said:

Hmm

 

de sidste to dage har jeg haft ondt ved venusbjerget eller hvad kalder man det sted. Altså ikke ydre men sådan inden i, så når jeg går gør det ondt. 

Jeg føler mig træt og øm forneden (det lyder Wierd i know)

 

nogen det kender til det?

Måske babyen er på vej ned i bækkenet? Det gjorde super nas, da Amilia gjorde det i sin tid og de kan godt begynde ret tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vejrtrækning er så påvirket, det føles tit som om, at jeg næsten bliver kvalt, derudover er det begyndt, at gøre ondt i bækkenet og det føles som om min mave bliver revet i stykker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med de smerter med nr 3 og det var en bækkenløsning. Heldigvis blev den ikke så slem som nogen beskriver deres bækkenløsninger. Det var faktisk også startet her ret tidligt i graviditeten men det er meget lidt og det har virkelig hjulpet at komme hjem og gå. Jeg brugte dog svømning og faktisk også cykelture sidste gang men denne gang har jeg fået at vide at jeg skal holde igen med fysisk aktivitet pga det med min moderkage.. men jeg går med hunden og han nyder de mange gåture :) halsbrand kan holdes nede med mælk. Drikker rigtig meget mælk og har virkelig trang til kærnemælk.. kunne drikke flere liter kærnemælk om dagen. Var ved læge til 2. Undersøgelse og han fylder godt. Lå tæt på mine ribben så mælk må få ham til at gro 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der småtisser lidt efter toiletbesøg?? :blink:blink laver knibeøvelser men det hjælper ikke. Det er altså pænt nederen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tisser kun en smule, hvis jeg sidder på gulvet med spredte ben og nyser uden at få spændt op, ellers gør jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har store problemer med at få plads til blæren og nogle gange hamrer hun ben eller arme ned i blæren og så er det lige før jeg tisser i bukserne. Det er Mega belastende. 

Jeg har ikke åndenød. Heldigvis! Det må da være skrækkeligt. Men kan dog godt mærke de ekstra kg. Indtil videre er det +7 kg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har store problemer med at trække vejret! Når jeg rejser mig op spænder det sådan til, at jeg nærmest ikke kan trække vejret. Jeg kan kun ligge på højre side og kan ikke sidde i bestemte stillinger, det er virkelig ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej ja det må være virkelig ubehageligt :( jeg har efterhånden også problemer med at ligge på ryggen og sove for synes maven tynger nedad på en ubehagelig måde. Men kan KUN sove på ryggen. Ikke på siderne så er lidt presset. 

Puha synes godt nok terminen nærmer sig!!! Kun lidt over to måneder for mit vedkommende. Har 8 vagter tilbage inden barsel. Crazy

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, januar2017 said:

Ej ja det må være virkelig ubehageligt :( jeg har efterhånden også problemer med at ligge på ryggen og sove for synes maven tynger nedad på en ubehagelig måde. Men kan KUN sove på ryggen. Ikke på siderne så er lidt presset. 

Puha synes godt nok terminen nærmer sig!!! Kun lidt over to måneder for mit vedkommende. Har 8 vagter tilbage inden barsel. Crazy

Det er forfærdeligt. Jeg kan ikke en gang gå tur, fordi jeg ikke kan trække vejret. Det kommer så tæt på nu! Jeg håber hun kommer om 9 uger, det er jo lige om lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 21/11/2016 at 0:36 PM, Maj 2014 said:

Det er forfærdeligt. Jeg kan ikke en gang gå tur, fordi jeg ikke kan trække vejret. Det kommer så tæt på nu! Jeg håber hun kommer om 9 uger, det er jo lige om lidt.

 

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Kia... said:

 

Du lyder noget mere ramt end jeg, for jeg går stadig til hundetræning, og vi gik en tur i skoven i lørdags uden problemer. 

 

Men jeg kan også kun ligge på højre side, det er bare mega hårdt for ryggen at være så låst til en soveposition. 

 

Og at sidde på en kontorstol gør heller ikke noget godt for pladsen til lungerne! Og slet ikke at skulle vade op af trapperne til kantinen :D 

 

Jeg har 11 uger endnu, og synes der er lææænge til :D og gør hun som Laura så skal vi vente 13 uger endnu :) 

 

men skal bestemt ikke brokke mig, hvis jeg kan holde mig ude af en bækkenløsning nok en gang så jeg happy :) selv om underlivet knager og brager når jeg vender mig i sengen! 

 

22 arbejdsdage tilbage, lige nu synes jeg det er frygtelig mange! 

Jeg er virkelig hårdt ramt med vejrtrækningen, den gør mig faktisk handicappet. En dag da jeg var i praktik hvor jeg følte det strammede så meget til så jeg ikke kunne få luft målte jeg min sat til 86%, så det var jo ikke så mærkeligt, at jeg følte jeg ikke kunne trække vejret. Det er alligevel 6 uger siden nu og det er kun blevet værre. Jeg fik konstateret astma da jeg fik i 9 kl. Og tog medicin hver dag i et par år, men har siden været medicinfri, så havde egentlig glemt det lidt, men jeg tænker det nok et det der spiller ind. Astma forsvinder jo ikke når man først får det som 15-årig, så jeg tænker lidt at få snakket med lægen her i uge 32. Amilia manglede også ilt under presseveerne, så jeg skulle trække vejret i en iltmaske mellem veerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre problemer med bækkenet?

 

omg det gør så ondt dernede når jeg går.. jeg går som en tegning.. svinger meget i min gå gang da det mindsker smerterne.. men set knap så flot ud.. 

 

og nu er jeg på skolebænken igen og kan ik holde ud at sidde hele tiden..

 

omg lad det blive 6 feb så jeg kan gå på barsel.... squ ikke nemt det her gravide halløj :D glæder mig til at få min krop tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 21/11/2016 at 11:23 PM, BabyFebuar said:

Har i andre problemer med bækkenet?

 

omg det gør så ondt dernede når jeg går.. jeg går som en tegning.. svinger meget i min gå gang da det mindsker smerterne.. men set knap så flot ud.. 

 

og nu er jeg på skolebænken igen og kan ik holde ud at sidde hele tiden..

 

omg lad det blive 6 feb så jeg kan gå på barsel.... squ ikke nemt det her gravide halløj :D glæder mig til at få min krop tilbage..

 

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvordan bækkenløsning føles men har ondt :dance:

 

lægen ringede til mig idag.. fik taget blodprøve i sidste uge da jeg jo har rehsus negativ blod.. og han fortalte så at bebs har rehsus positiv som faderen.. ihhh... nå men skidt pyt.. en tur på Skejby om 1-2 ugers tid og så en indsprøjtning rigere :-D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER