Barbamama

Verdens nemmeste madplan?

23 indlæg i dette emne

Jeg skal snart være græsenke i 16 dage og jeg hader at lave mad :rolleyes

 

Vil I ikke hjælpe mig med ultra nemme løsninger til aftensmad, både i forhold til indkøb, madlavning, spise, og oprydning? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Fru.Mor said:

Kokkens hverdagsmad ;)

 

Ditto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risengrød og rugbrød med omelet (altså, som 2 retter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du nå at få lavet en læsfuld frikadeller og kødsovs eller lignende til fryseren? Så er der til nogle dage der. Ellers lav til 2 dage af gangen. 

 

Hotdogs og burgere synes jeg også er hurtig lavet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min spidskompetence for tiden er netop at gøre alt nemmere, lidt mindre hjemmelavet og alligevel ikke alt for trist. (da jeg vitterligt ikke kan holde til at stå op i køkkenet pt) Her et par eksempler:

 

Fiskefrikadeller (Pernilles fiskefars eller færdigkøbte) kartoffelbåde/pomfritter fra frost, flødestuvet spinat fra frost, den okø fra Føtex er fx god, mild og børnevenlig. Voila sund mad der næsten har lavet sig selv.

 

Pasta kødsovs på den nemme måde: Friskpasta fx dem med grøntsagspasta, hakket kød og et glas sovs ala Dolmio eller en billigere variant. Den skal lige smages til med lidt ketchup/chilipasta efter min mening men så er den også fin. Så ½ agurk i skiver eller evt lidt peberfrugtstrimler til dem der kan li det. Det tager meget lidt stå-i-køkken tid.

 

Kartoffelmos fra pulver kan også gå an af og til, serveres med færdigkøbte kødboller/frost frikadeller, en smørklat og en kogt broccoli eller kogte gulerødder. Jeg kan bedst li pulvermos fra Lidl, der skal tilsættes kogt vand, kold mælk, salt og en smørklat; og Lidls færdige kødboller minder meget om IKEAs så hvis man gider flotte sig med en brun sovs og lidt tyttebærsyltetøj er der IKEAmad.

 

Næsten hjemmelavet pizza: En fuldkorns pizzadej fra køl, tomatpure (hvis man køber de små dåser koncentrat skal den røres op med ½ vand), revet ost fra pose og skinkestrimler, drys med oregano og bag og vupti, serveres med gnavegrønt. Kan peppes op med cocktailpølser, ananas, peberfrugt, champignon eller hvad man er til.

 

Frosne supper, der er masser på bud i øjeblikket, med kød/melboller eller suppepasta og et flyt fra bagerafd. Smid lidt frosne grønne ærter i eller majs fra dåse ved siden/i.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når min mand rejser, får vi ofte pastasalat med forskelligt kød ved siden af. Jeg laver en stor portion pastasalat og så er der til tre dage. Så kan kødet varieres fra dag til dag. 

I aften har vi fået pastasalat med pasta (tadaa surprice;)), gulerod, cherrytomater, sugarsnaps, agurk, avokado. Derudover ved siden af: oliven, syltede hvidløg, ristede pinjekerner, feta, parmesan-flager, pesto, pepadews. 

I aften var det med ovenbagt laks til. Andre gange kylling på panden, røget laks, tun på dåse, små frikadeller og lign. 

 

Mine drenge elsker det og især alle de små ting ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers rugbrød, pasta med kødsovs (hakket oksekød, glas-sovs, grøntsager enten i sovs eller som gnavegrønt), tunmousse med salat, kartoffel-porresuppe med bacondrys, æggekage med bacon, spaghetti-edderkopper med gnavegrønt, lasagne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pastafad. Tag et stort fad. Smid en masse grønsager i (skær selv eller tag fra frost), lidt krydderier, pasta (eller bønnespaghetti som jeg gerne bruger), hæld to dåser hakket tomat i og en mornaysauce. Bland rundt og put i ovnen. Rør rundt engang imellem, men lad det ellers passe sig selv. Ovntiden kan variere fra alt mellem en halv til en hel time, så det er nemt at passe ind, selvom børnene pludselig kræver din opmærksomhed. Husk at gratinere retten - smeltet ost er Gud :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er I gode!!! :super

 

Kokkens hverdagsmad tør jeg ikke kaste mig ud i lige nu, men det ser ellers godt ud og rimelige priser, synes jeg faktisk. Leverer de i hele landet?

 

Og HVAD er en spaghetti-edderkop???? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Barbamama said:

Hold op hvor er I gode!!! :super

 

Kokkens hverdagsmad tør jeg ikke kaste mig ud i lige nu, men det ser ellers godt ud og rimelige priser, synes jeg faktisk. Leverer de i hele landet?

 

Og HVAD er en spaghetti-edderkop???? :D

 

Det er pølsestykker, man stikker spaghetti igennem:D Jeg plejer at brække spaghettien en enkelt gang, så de ikke bliver så lange. Det hele koges. Serveres med ketchup og gnavegrønt. Mine drenge elsker dem:D

 

Prøv at søge på Google efter billeder :) 

 

Jeg mener, at Kokkens hverdagsmad dækker hele landet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha de ser sjove ud, men jeg er ikke gode venner med kogte pølser. Men måske hvis men stegte dem bagefter? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Barbamama said:

Haha de ser sjove ud, men jeg er ikke gode venner med kogte pølser. Men måske hvis men stegte dem bagefter? :chin:

Det kan man sikkert godt :) Jeg er heller ikke til kogte pølser, så det er tit børnemenuen, når forældrene hygger med tapas, bøf eller lign. når ungerne er smidt i seng:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia ville være lykkelig med rugbrød hver aften :D 

 

Vores hurtig retter indeholder blandt andet

 

- stegt torskerogn på panden med pasta og grønt 

- rugbrød ;)

- æggekage 

- færdiglavet suppe

- frikadeller fra fryseren

- Silke Elia elsker pølser. Så får vi bare noget andet. 

- havregrød (ad, men Silke Elia elsker det. Så spiser jeg bare rugbrød) 

- jeg har altid kødsovs rester i fryseren. Så er det nemt at tø op til pasta eller lave Tim lasagne. 

- frisk laks i ovn (10 minutter) med frisk pasta, pesto og grønt

- levering af pizza :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frikadeller med dampet spidskål :mam (og måske en rugber til de som ikke er til spidskål)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flæk et pitabrød.

smør det med tomatpure.

drys revet ost på.

drys revet skinke/pølser/peberoni.

drys oregano på.

bag dem i 12 min.

mini-pizza-lige til at spise:-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Istedet for alm kartofler køber jeg altid bage kartofler-de er store og derfor behøver jeg kun skrælle 5 før der er rigeligt til hele familien..bruger dem til alt hvor der indgår kartofler i..Det tar ingen tid:-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine nemme retter herhjemme er

 

Supper med groft brød (kødboller til det som det passer i) 

Pitabrød med alverdens fyld

Tortillas 

Lasagne (laver til flere dage)

Pasta med kødsovs 

Hotdogs 

Frikadeller og kartoffelsalat 

Hjemmelavet pizza af købe dej

Tærter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj nogle lækre forslag der er her...

 

Men hey I siger alle det er nemme retter for mig at se er det den type mad vi stort set altid laver herhjemme ;)

Men skønt med inspiration og inputs....

 

Kan lige tilføje vores nye hit herhjemme...pesto marinerede kyllinge filet med bacon rundt om...10 min i køkkenet og så 1 time i ovnen...begge vores drenge elsker det ! Og tilbehøret kan man variere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fiskefrikadella med kartofler og broccoli

 

Fiskefiletter med pommes

 

Hjemmelavede burgere - Købeburgerboller, div. grønt, hakkebøffer og så evt. pommes i ovnen

 

Pita brød

 

Indbagt laks (den fra netto er altså god med ris og ærter - Evt. sauce til. Vi får svampesauce.

 

Kylling i fad med bacon, hvidvin og porrer serveret med ris.

- Brun kylling på banden og læg den i et ovnfast fad. Steg bacon og porrer sammen. Tilsæt derefter hvidvin og fløde. Hæld over kylling. 40 min i ovnen.

 

Frisk pasta med røget laks og svampesauce. Tager max. 15. min.

 

Wok med kylling serveret med ris/nudler

- Kylling på pande, tilsæt wokblanding (og evt. peberfrugter), en dåse kokosmælk - Krydderier efter smag

 

Div. supper

 

Græsk farsbrød (Karolines køkken) med kartofler og tzaziki

- Farsen kan hurtigt blandes og formes i et fad, kartofler skal bages i ovnen og tzazikien kan købes færdig

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, girly1988 said:

Øj nogle lækre forslag der er her...

 

Men hey I siger alle det er nemme retter for mig at se er det den type mad vi stort set altid laver herhjemme ;)

Men skønt med inspiration og inputs....

 

Kan lige tilføje vores nye hit herhjemme...pesto marinerede kyllinge filet med bacon rundt om...10 min i køkkenet og så 1 time i ovnen...begge vores drenge elsker det ! Og tilbehøret kan man variere :-)

Jeg har aldrig prøvet det med pestomarinade. Lyder lækkert.

Vores udgave er med fetaost eller smørreost i og så bacon om. Haps haps

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh! kigger lige med her :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad endte din madplan med at være? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER