Aja

Mad til børn op restaurant/café

10 indlæg i dette emne

I dag var jeg på café med Clara som næsten lige er blevet  1 år. Jeg havde taget en bolle med smørepålæg med til hende som hun fik mens jeg ventede på maden og så smagte hun også lidt af min mad. 

 

Men så kom jeg bare til at tænke på hvor længe det er "acceptabelt" selv at have mad med til børnene og  hvornår det forventes at købe en børnemenu? Hvad tænker I? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er begyndt at købe til Milan i år, han bliver 2 om en måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det har jeg egentlig ikke tænkt over før :chin:

 

Umiddelbart tænker jeg, at de "bør" få købt mad, når de er store nok til at spise et måltid af det købte (børne)mad.

 

Altså fx ikke, hvis de smager af mor og far, men i bund og grund primært ernæres af grød og mos.

 

Men hvis de alligevel en anden dag får lov at få deres egen franske hotdog i Bilka, så kan de jo sagtens spise en børnemenu, og så synes jeg, det med madpakke bliver lidt ligesom hvis man selv havde madpakke med.

 

Det kommer nok også an på, hvilke børnemenuer, der er og hvor børnevenlige, de reelt er. Fx har Elisabeth spist børnemenu i IKEA længe, for de der pasta'er og kødboller kan hun jo sagtens styre. Men hvis vi spiste et sted hvor børnemenuen var en burger som måske egnede sig til en 6-årig, så kunne jeg stadig finde på at have mad med (15 mdr) for det kan hun ikke styre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig haft mad med til A. Enten har han spist af vores eller også har vi købt en børneret til ham. Vi har så bevidst valgt steder, hvor der var børnevenlig mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener vi stoppede med at medbringe mad til William omkring 1årsalderen, altså da han kunne spise sådan noget mad ;) 

Det er til gengæld først nu at han altid får sin egen ret. Ellers har vi bare bedt om en ekstra tallerken! William spiser nemlig stort set intet når vi er ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, de fleste buffet-agtige steder siger omkring 2 år, hvilket jeg også selv synes er rimeligt sådan +/-. Vi var på running sushi, da Vitus vel var 1½ og de tog 50 kr for ham. Det var da nogle liiiiidt dyre rejechips, hvilket var det eneste, han spiste ;) omvendt har de jo reelt også noget opvask osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig madpakke med til Im undtagen på McDonald's :blush han er 2 1/2 snart,  men det skyldes udelukkende hans allergier :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige det kommer helt an på stedet - personligt har jeg aldrig selv haft noget med til Eigil og spise, han har altid bare fået noget af vores. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i det kommer an på stedet - men som udgangspunkt har vi købt seperat mad dem fra omkring de 1 1/2 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arthur er snart 9 måneder og jeg har aldrig mad med til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER