Pepsimor

Mit liv som bonusmor - Julen 2016

9 indlæg i dette emne

Lidt forhistorie:

Jeg og min mand B er igang med fertilitetsbehandling, indtil videre uden held. B har en søn på 16 fra et tidligere forhold. Knægten er på efterskole i skoleåret 16/17. Jeg har aldrig været så tæt på bonus-teen, som jeg gerne ville være. Vores forhold har til tider været akavet og vi har nok lært at acceptere hinanden.

 

Er lidt ked i dag. :( Har i et helt år gået og glædet mig til at skulle holde jul med min mor, stedfar og lillesøster hjemme hos os, fordi vi ikke skulle have bonus-teen den 24. december i år. Dog har vi ikke aftalt dette med nogen endnu, hvilket har været en fejl. Så kommer knægten hjem på weekend fra efterskole, og melder ud at han gerne vil holde jul hos os den 24., hvis vi tager op til B's familie i Sverige. Så sidder man der som bonusmor, og bliver helt ked inden i, for jeg kan ikke tillade mig at sige nej.:boo Og det er ikke fordi jeg ikke kan li' B's familie. De er smaddersøde, jeg ville bare så gerne holde jul med min familie. Vi var også i Sverige sidste år. Min mor arbejder aftenvagt, og skal på arbejde den 23. december i år. Så nu har vi inviteret min side af familien til efterjul med det hele den 25. december, selvom jeg er så træt af at holde to juleaftener, det har vi gjort i alle de år, jeg har været sammen med B, for knægtens skyld. Min familie har ikke svaret endnu, men jeg håber virkelig at de siger ja, for jeg vil så gerne holde jul hjemme. Selvom det bliver en efterjul.

 

B er så ked af, at jeg er ked af det. Og han har tilbudt at vi dropper Sverige, men vi har jo sagt ja til knægten og meldt det ud i hans familie. Så jeg vil ikke løbe fra vores aftale. Og det er udelukket at holde jul hver for sig, det vil jeg simpelt hen ikke. Men for pokker da, hvor er det bare skidesvært at være bonusmor nogen gange. :shooter:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stor krammer fra en med-sammenbragt - jeg forstår 100% både beslutningen og ked-af-det-heden... :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være en idé at I inviterede til jul? Simpelthen fik svigerne og forældrene hjem til jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 20/10/2016 at 7:16 PM, Lady H said:

Stor krammer fra en med-sammenbragt - jeg forstår 100% både beslutningen og ked-af-det-heden... :kram 

 

On 22/10/2016 at 8:22 AM, JustMe said:

Også stort :kram herfra! Nok er vores dilemmaer omkring delebarnet noget anderledes fordi jeg eeeeelsker min bonusdatter helt ligeså meget som mine 2 biologiske børn, og fordi hun bor hos os.

 

Men jeg forstår følelsen af at føle sig splittet imellem hvad der er godt for bonusbarnet, og hvad men egentlig gerne selv vil!

 

Vi har hende hverandet år til jul, så da vi skulle have snakken omkring hvordan vi lige får fordelt jule-aften mellem vores familier, så endte det med at min side af familien ikke kommer til at holde jul med den store, medmindre nogen af dem vælger at holde jul med os et 'forkert' år hjemme hos os... Så de år vi har min bonusdatter er vi sammen med mandens familie, fordi de et eller andet sted har en ekstra 'ret' til at holde jul med hende (biologi etc), så må jeg æde at min familie som elsker hende lige så meget som hvis hun var biologisk, aldrig kommer til at holde jul med hende.

 

Så jeg forstår, selvom vi er lidt modsatrettede her i huset.

Tak skal I have. :) Det var rart bare at få lidt luft. Heldigvis vil min mor, stedfar og søster gerne komme og holde "efterjul" den 25. december. Så det er da et plaster på såret. Og vi ligger lidt i dialog med bio-mor, om bonusteen kan være hos os den 25. december også. Det vil han gerne, men desværre har hun det sidste ord at skulle have sagt, så nu må vi se. Ikke helt den jul jeg havde drømt om, men det er da bedre end ingenting. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 22/10/2016 at 7:04 PM, tazdiginez said:

Kunne det være en idé at I inviterede til jul? Simpelthen fik svigerne og forældrene hjem til jer?

 

Åhh, jo. Det ville jeg bare så gerne. Men B's søster og mand i Sverige har meldt klart ud, at de ikke vil køre til Danmark for at holde jul. :blink  De synes det er for besværligt fordi de har tre børn. Som om det er meget nemmere for os, at få det hele til at hænge sammen, når man har et delebarn, ingen bil og en svigermor der dårligt kan gå. :rolleyes Så når knægten gerne vil holde jul med dem, er der ikke rigtig andre muligheder, end at vi lejer en bil og daffer til Sverige. :cool:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er måske lidt hård, men jeg ville sige til din mand, at i alle 3 skal have en snak om julen. At i skal skiftes til at holde jul med mandens og din familie. Så i år bliver det hjemme men alle er inviteret med. Bonus søn er ALTID velkommen. At i er kede at lovede noget andet, men sådan bliver det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt løsningen om efterjul ikke blev skudt ned. Surt at de er så ufleksible i Sverige. Jeg ville helt klart også tage en snak med manden om, at I må aftale nogle rammer. Altså ikke mht. i år men i forhold til de kommende år, så der kan være en eller anden form for system, der tilgodeser, at du også gerne vil holde med din familie en gang i mellem :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 2/11/2016 at 6:39 PM, Vanni said:

Jeg er måske lidt hård, men jeg ville sige til din mand, at i alle 3 skal have en snak om julen. At i skal skiftes til at holde jul med mandens og din familie. Så i år bliver det hjemme men alle er inviteret med. Bonus søn er ALTID velkommen. At i er kede at lovede noget andet, men sådan bliver det.

Jeg er til tider (desværre) alt for blød. :rolleyes Jeg kan slet ikke få mig selv til at sige sådan, uden jeg ville få dårlig samvittighed overfor bonussen og min mand. Så, nu bliver det sådan i år. Men jeg har lovet mig selv at til næste år er det slut. Især hvis vi får en baby, så er det altså slut med at holde jul to gange. Det bliver lidt udvandet, når man danser om træet to gange, og jeg vil altså have at vores fælles barn skal opleve det specielle ved den ene aften om året. Basta! :animated-kung-fu-panda-emoticon-3:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 5/11/2016 at 5:05 AM, snublefod said:

Godt løsningen om efterjul ikke blev skudt ned. Surt at de er så ufleksible i Sverige. Jeg ville helt klart også tage en snak med manden om, at I må aftale nogle rammer. Altså ikke mht. i år men i forhold til de kommende år, så der kan være en eller anden form for system, der tilgodeser, at du også gerne vil holde med din familie en gang i mellem :kram 

Ja, jeg er også glad for at det lykkedes. :) Men det er altså også sidste gang i år, at jeg gider holde to juleaftener - det er bare ikke nær så specielt anden gang. Det har jeg også sagt til B. Bonus-teen bliver 17 til næste år, så må han sgu også kunne leve med en jul om året. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER