Mistel

Anbefal en chokoladekage i bradepande - resultatet

19 indlæg i dette emne

Altså, det er jo ikke fordi, jeg ikke kan google - men alligevel - hvilken chokoladekage vil I anbefale? :)

 

Kravene er:

 

Den skal bage i en bradepande - ca samme str som det store Le Creuset ildfaste fad, I ved ;)

Den skal flækkes og lægges sammen med chokoladeganache. Hvilket vil sige, at selv kage skal ikke være ALT for fedtet og mumset - men selvfølgelig heller ikke tør og bastant. Den skal kunne "håndteres".

Den bliver pyntet med flødeosteglasur med appelsinsmag.

 

 

Det er drenges fødselsdagskage :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ligger med her. Har en dreng der er blevet helt vild med Rosa fra Rouladegade, og jeg vil derfor bage en kage til ham der forestiller noget (et skib, et tog eller lignende). Skal bruge chokoladekage i bradepande som basis. Jeg skal nok sige til hvis jeg kommer over en god opskrift:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, millivanilli said:

Jeg ligger med her. Har en dreng der er blevet helt vild med Rosa fra Rouladegade, og jeg vil derfor bage en kage til ham der forestiller noget (et skib, et tog eller lignende). Skal bruge chokoladekage i bradepande som basis. Jeg skal nok sige til hvis jeg kommer over en god opskrift:)

Det må du MEGET gerne :) Jeg skal bage den i morgen. Umiddelbart havde jeg tænkt mig at bruge denne: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=6996 tror jeg vil skære lidt ned på sukker og smør og tilføje lidt mere kakao....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, jeg ligger ikke med, jeg kigger med ;)

 

Den skulle være god den du linker til, jeg har også overvejet den, men tænker om selve "kagestoffet" er saftigt nok, eller om det er glasuren der gør den kage god. For så er det måske ikke det bedste valg, altså hvis man ikke vælger at lave glasuren :)

 

Bliver sønnike 3 i morgen? Vi har lige et par uger på os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han blev 3 d. 14., men på lørdag kommer en frygtelig masse mennesker.... Men altså, det er jeg jo selv ude om! ;)

 

Jeg har tænkt lidt det samme om kagen, men jeg laver en chokoladeganache, til at lægge i midten, så kommer der noget creme der. Så havde jeg tænkt at lave sådan en flødeosteglasur man bruger til gulerodskage, du ved? Men med appelsinskal i - og så skal den i øvrigt farves grøn, fordi den skal forestille græs - og så bliver der en gravko, der kører rundt og graver huller i kagen. Så nu skal jeg hjem og lave chokoladejord. Anyway, med chokoladeganache og det der appelsinglasur-noget, tænkte jeg, at det måske var ok, at selve kagen var lidt plain....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg den er perfekt! Det lyder i øvrigt dejligt, med appelsinflødeostcreme:) Vores næsten 3-årige elsker den creme der er på gulerodskage. God idé med gravkoen, det ville også være et hit herhjemme. 

 

Og stort tillykke med ham! De bliver så store, jeg synes det er fantastisk at følge med i udviklingen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, ærgerligt jeg lige er taget mod byen. 

Jeg bryder mig ikke om rigtig lagkage, så vi har altid en brun 'lagkage',  der skæres over på midten og smøres med kagecreme og i år også hjemmekogt æblemos og så få den glasur på og flødeskum på kanten med sprøjtepose. 

Den opskrift jeg har er fra mine søstres farmor og den er blevet legendarisk i min familie. 

Hvis du vil, kan jeg tage et billede af opskriften, når jeg er hjemme i aften? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Susanne said:

Ej, ærgerligt jeg lige er taget mod byen. 

Jeg bryder mig ikke om rigtig lagkage, så vi har altid en brun 'lagkage',  der skæres over på midten og smøres med kagecreme og i år også hjemmekogt æblemos og så få den glasur på og flødeskum på kanten med sprøjtepose. 

Den opskrift jeg har er fra mine søstres farmor og den er blevet legendarisk i min familie. 

Hvis du vil, kan jeg tage et billede af opskriften, når jeg er hjemme i aften? :)

Ja tak, meget, meget gerne! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, Mistel said:

Ja tak, meget, meget gerne! :)

Jeg glemte det i går - undskyld! 

Værsgo :)

20161021_162139_zpsxxg6ftbt.jpg

 

Det er bedst, hvis den får lov til at køle helt af og hvile, inden du skærer den over i to lag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Susanne said:

Jeg glemte det i går - undskyld! 

Værsgo :)

20161021_162139_zpsxxg6ftbt.jpg

 

Det er bedst, hvis den får lov til at køle helt af og hvile, inden du skærer den over i to lag. 

1000 tak! :) jeg har nået at bage, men jeg er rigtig glad for at have opskriften til en anden god gang! :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der jo gået lidt tid, men jeg synes da alligevel, at jeg lige ville flashe årets fødselsdagskage :) :

 

kage3år.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, Mistel said:

Nu er der jo gået lidt tid, men jeg synes da alligevel, at jeg lige ville flashe årets fødselsdagskage :) :

 

kage3år.jpg

Det må være en hver drengs drømme fødselsdagskage :biglove hvor er den flot :respekt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fin en kage! Kan forestille mig han blev glad:) Smagte den godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Katrinemus said:

Det må være en hver drengs drømme fødselsdagskage :biglove hvor er den flot :respekt 

Tak! Ja, jeg er også helt tilfreds. Tror måske gaver og legekammerater tog fokus for drengens vedkommende! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Mistel said:

Tak! Ja, jeg er også helt tilfreds. Tror måske gaver og legekammerater tog fokus for drengens vedkommende! ;)

Det kan muligvis forekomme ;) men den er godt nok fin den kage :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35 minutes ago, millivanilli said:

Så fin en kage! Kan forestille mig han blev glad:) Smagte den godt?

Tak! :) Ja, det synes jeg, den gjorde. Selve kagen er ikke sådan helt vildt spændende, men med ganache og appelsinglasuren, synes jeg, den blev rigtig god. Måske ikke super børnevenlig, da jeg brugte rigtig mørk chokolade. Så på den måde mere voksen end børnevenlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 3. nov. 2016 at 10:18 AM, Mistel said:

Nu er der jo gået lidt tid, men jeg synes da alligevel, at jeg lige ville flashe årets fødselsdagskage :) :

 

kage3år.jpg

 

Årh :respekt ! William har fødselsdag den 18. marts ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Monday, November 14, 2016 at 9:34 AM, Stephi-moren said:

 

Årh :respekt ! William har fødselsdag den 18. marts ;) 

Ideen er lige til at tyvstjæle! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed kage - den er noteret til næste fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER