pullergris

ÅH det gør ondt at afl det bette pus

5 indlæg i dette emne

hejsa :)

har bare li brugt for at høre lidt fra andre af hvordan det er gået med jeres de bette når de sku starte i vuggestue/dagpleje.. :P

Oscar er nu 10 mdr, og startede stille op i DP for 2 uger siden.. Jeg starter først på job igen om 2 uger ca, så vi tager det stille og roligt nu, ca fra kl 9- 11 .. Men når jeg ska starte er det altså fra kl 6.15- 14 :(

første gang vi var der ( mor her var med), var han bare såå glad som han altid er, og legede osv, så dagplejeren regnede da med det bare blev nemt, men NEJ!!!...... i dag har hun sagtdet tager tid for ham ... :boo

Han grader når jeg afl ham, og så grader han i ca 15 min og så leger han lidt og smiler, og kort tid efter graer han igen , og vil ik spise der :boo

Er der andre der har haft det sådan med deres , og jeg så li kan blive trøstet med at det faktisk nok SKAL GÅ når først man begynder på job :yay

Tak på forhånd :kram fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine egen børn har godt nok altid være glade for at komme i dagpleje, så jeg kan ikke berolige dig som mor. Men jeg arbejder som dagplejer og der har jeg oplevet børn sådan :) Det skal nok gå, lige så snart han finder rytmen ved sin dagplejer, men jeg ville nok begynde allerede nu at lade ham sove sin middagslur hos hende. For hvis han kun er der 2 timer om dag, så når han ikke og finde sig til rette inden du henter ham igen. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er slet ikke nemt nej, Kian var heldigvis nogenlunde hurtig til at indfinde sig, han fik dog en periode efter 3 måneder hvor han græd hver morgen :(

Det er hårdt og der er ikke andet at gøre end at holde rytmen og sige til sig selv, at det nok skal blive bedre.

Jeg vil nu også gøre som Dorthe siger:

Begynde, at lade ham sove til middag hos hende. Så bliver hans rytme meget bedre også tror jeg nok tingene skal falde på plads :)

Krydser fingre for, at han nok skal falde ordentlig til snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svarene :) jo det giver mening :)

vi har også snakket om atefter den uge her ska han prøve at være der længere, som i skr, han li ska sove til middag der.. Men kan bare ha så svært ved han ska det fordi han ik vil spise mad der :( Men self ska det nok gå når han finder ud af det hele, men pyyy det er godt nok hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn reagerer forskelligt, når de bliver udsat for nye ting.

Sebastian havde kun meget korte tudeture hos DP i starten - hun sagde at han var dejlig nem at starte op.

Men hold nu op, vi fik hans reaktion om natten :( Han SKREG utrøsteligt i 20 min ad gangen, op mod 4 gange hver nat og min mand og jeg var ved at blive desperate til sidst.

Der var ingen tvivl om at det var starten i DP der havde fremprovokeret skrigeturene og vi kunne kun væbne os med tålmodighed og håbe på at det ville gå over.

Det gjorde det så også ligeså langsomt og nu er der heldigvis ingenting (han startede midt i januar) bortset fra at han stadig sover dårligt de dage han har været i legestue og har skullet forholde sig til mere larm/flere voksne og børn.

Han skal osse nok lære at spise der - det plejer at hjælpe, når de ser de andre børn spise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER