Girl Next Door

Hvad er tegn på et ørebarn?

13 indlæg i dette emne

Hvilke tegn - store som små - er tegn på at ens barn burde få ørene tjekket? 

Astrids DP spurgte nemlig i dag om hun nogensinde havde fået tjekket ørene? Hendes den ældste var nemlig mega ørebarn så hun synes der var lidt små tegn (kan ikke huske hvad hun nævnte af tegn) Så nu overvejer jeg om de skal tjekkes :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For Elliot var tegnene at han vågnede 30-50 minutter efter han var faldet i søvn og skreg.. Indtil han havde siddet oprejst i 20-30 minutter, så sov han videre.. og sådan kunne vi godt køre en hel nat! Sjovt nok sov han fint i barnevognen udenfor :blink:unsure 

Ellers tog han sig til ørene når han var forkølet. Og var generelt pylret når det stod på.

Han fik dræn lige inden han blev 1 år og har kun haft MØB én gang siden de er faldet ud. Og det er læææænge siden. Vi bruger saltvandsspray i næsen så snart han er en smule forkølet for at undgå at snotten sætter sig som MØB.

Nogle har også forstyrrelser i forhold til sprog.. Sprogudviklingen går langsomt pga. dårlig hørelse. Den dårlige hørelse kan også vise sig ved at de er pylrede i institutionen fordi de ikke kan følge med eller fordi det "runger" for ørerne når der er larm. 

Jeg tænker lidt, at der ikke kan ske noget ved at få dem tjekket. Men tag til en ørelæge - praktiserende læger er som regel ikke gode nok til det med de ører.. :rolleyes 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit besyv :kiss Hun nævnte i hvert fald at hun havde taget sig til ørene i dag, havde sovet dårligt med opvågninger og var meget pylret :unsure Jeg må se om lægen kan se noget i morgen når hun skal til 1 års undersøgelse.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Girl Next Door said:

Tak for dit besyv :kiss Hun nævnte i hvert fald at hun havde taget sig til ørene i dag, havde sovet dårligt med opvågninger og var meget pylret :unsure Jeg må se om lægen kan se noget i morgen når hun skal til 1 års undersøgelse.. 

 

Ja, når i alligevel skal afsted, så få ham endelig til at kigge.. Men hvis det bliver ved, så få hende tjekket. Vi bruger ørelægerne budolfi plads. Jeg synes de er vældig søde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores drenge havde maaaange opvågninger om natten. især den yngste. Derudover perioder med kede børn om natten, når de var snottede. 

Vi har også brugt ørelægerne på Budolfi og har i det store og hele været godt tilfredse :) Mine drenge er altid hos Pascal. Han er super behagelig og rolig til børnene :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både CE og Mathilde er ørebørn. CE fik lagt dræn første gang da han var under 1 år. Han sov mega dårligt med lure om dagen på maks 30 min og om natten vågnede han ca hver 2. time. 

 

Derudover er tegn som andre også skriver at barnet tager sig meget til ørene, at de græder når de bliver lagt, ofte har feber, dårlige reaktioner på lyde, langsom start på sprog.

 

Ørelægen forklarede den første gang vi var der med CE at børn med væske på ørene hører som bor de i en osteklokke. Al lyd bliver forvrænget. Og så kan de selvfølgelig have mega ondt.

 

CEs første ord kom 14 dage efter han fik lagt dræn.

 

Mathilde har nu i snart 3 mdr haft væske på ørene og skal have lagt dræn slut november. Lægerne ser helst børn er over 10 mdr før de kommer i narkose. Hendes tegn har været/er græder når vi ligger hende, sover dårligt, høre dårligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne skrive flere sider om vores ørebarn, men det orker jeg ikke. :D Og nu går det heldigvis også meget bedre  :yay

men: tag til ørelæge og ikke alm læge, de kan ikke se det samme/måle tryk mv som ørelægen kan. 

 

Tegn hos os: konstant syg og pylret. Tog sig ikke til ørerne, så derfor mistænkte vi ikke det. Hun havde kun haft MØB få gange. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror faktisk det er den konstante pylren/ked/utilpashed og svær at få til at sove der var oppe at vende hos DP. For når hun sover, sover hun fint. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været inde ved ørelægen (budolfi) 2 gange, fordi C generelt var pylret og tog sig meget til ørerne og hun sov heller ikke mega godt. Men der var altså ingenting :)  men begge gange side de, at man endelig bare skulle komme hvis man mistænker det mindste 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius skreg om natten i nogle timer. Min mand har vandret byen rundt midt om natten for at få ro på ham. Det vidste sig han havde masser af væske på ørene. Da så Julius begyndte at vågne skrigende op i ny og næ om natten, røg han til ørelæge med det samme, og han har undertryk på ørene. Så her har den eneste symptomer været skrig og skrål om natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med min store var det sultestrejke og dårlig søvn om dagen. Om natten sov han fint. 

Vores mellemste blev jævnligt tjekket da hun var et 'besværligt' barn, og da der blev konstateret væske, fik hun lagt dræn. Det havde dog ikke synderlig effekt på hendes adfærd ellers.

Med vores yngste, var det nattesøvnen der gav os mistanken. Igen her hjalp dræn dog ikke synderligt. Til gengæld ser vi nu en klar sammenhæng mellem møb og polypper. Lige så snart de vokser frem, får han møb. Klarer sig ellers uden dræn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved begge mine børn har det været opvågninger hver time hele natten igennem kombineret med mange MØB. Efter dræn har der ikke været problemer hos nogen af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste tegn vi har oplevet her fra at sproget stoppede med at udvikle sig / gik tilbage. Han var næsten døv på begge ører pga gammelt betændelse 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER