Stella Nutella

Heldragter og bodyer som skal over hovedet vs lukning i siden ( str. 50/56 )

19 indlæg i dette emne

Jeg kan sagtens se fordelen ved dem der lukkes i siden, det tænker jeg at alle kan :)

 

MEN  - mit spørgsmål går på, om det er noget I har sværget til i det første uger/måneder? Og hvorfor? 

Eller, hvorfor ikke  heldragter og bodyer skal skal over hovedet? Dårlig erfaring med dem?

 

En veninde stejlede fuldstændigt da hun igår spurgte til tøjet vi havde købt og så at vi også havde købt dem der skulle over hovedet... Jeg må tilstå at jeg ikke helt forstod hvad hun himlede sådan over. Som om det var verdens undergang at have en blanding i den første størrelse?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har brugt begge dele. Bare der er en fornuftig lukning med knapper/trykknapper syns jeg ikke det er noget stort problem. Det tøj jeg har været mest træt af var det med dårlig pas form, altså for bredt eller for åbent i halsen især, det kan begge slags lide af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde begge slags og så ingen problemer med at de skulle over hovedet. Dem der åbnes i siden, er gode hvis man vil ligge hud mod hud. Så kan man hurtigt knappe op ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en smagssag :)

 

Her kunne vi bedst lide dem med trykknapper på skulderen. 

Derefter kommer dem med kryds på skuldrene (kan ikke lige huske hvad de hedder, men altså dem, der skal over hovedet uden trykknapper på)

Værst er dem der kan åbnes hele vejen ned - de er frygtelig meget nedringede og har ca tusind knapper ;)

 

Jeg har så senere fundet ud af at de bodyer helt uden ærmer slet ikke har noget specielt ved halsen. De er stadig nemme at få over hovedet, er meget pænere end de andre og så er der ingen korte ærmer, der kan sidde og krølle under en langærmet bluse - jeg er totalt fan!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, TiaK said:

Det er en smagssag :)

 

Her kunne vi bedst lide dem med trykknapper på skulderen. 

Derefter kommer dem med kryds på skuldrene (kan ikke lige huske hvad de hedder, men altså dem, der skal over hovedet uden trykknapper på)

Værst er dem der kan åbnes hele vejen ned - de er frygtelig meget nedringede og har ca tusind knapper ;)

 

Jeg har så senere fundet ud af at de bodyer helt uden ærmer slet ikke har noget specielt ved halsen. De er stadig nemme at få over hovedet, er meget pænere end de andre og så er der ingen korte ærmer, der kan sidde og krølle under en langærmet bluse - jeg er totalt fan!!

Amerikansk lukning hedder den der overlapper på skulderen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Girl Next Door said:

Amerikansk lukning hedder den der overlapper på skulderen ;)

Right - den er jeg ikke så stor fan af da de sjældent sidder særlig godt. Fordelen er at man rimelig nemt kan trække bodyen "ned" over barnet i stedet for over hovedet når der er kommet bæ op af ryggen og man dermed måske kan spare et bad.

 

Ellers kommer det meget an på mærket (og måske også på ens babys kropsbygning) om tøjet sidder godt. Yndlingsbodyer til Lilly kom klart fra Fixoni, mens nogle fra Kvickly (Friends) røg nederst i skuffen. Tingene fra HM var lidt blandede, der var vist et par af dem med sidelukning vi var glade for. Nogle har bindebånd (måske mest ældre modeller) og det syns jeg ikke fungerede ret godt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man får et barn der SKRIGER hver gang man putter noget over hovedet så er dem med åbningen til siden perfekt. 

 

Jeg tror for de fleste at det er en smagssag og en tilvænningssag. Men det er meget forskelligt hvad folk synes er det bedste. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en blanding, og var glad for det. Jeg syntes bedst om dem med lukning i siden, mens de gange min mand gav tøj på undgik han netop dem, da han slet ikke kunne finde ud af alle knapperne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft en blanding i de mindste størrelser. Fra str 62 havde vi kun bodyer og heldragte, der skulle over hovedet. 

Vi var glade for dem med lukning i siden, da de var helt nyfødte, men de andre har ikke været noget problem :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Saga74 said:

Right - den er jeg ikke så stor fan af da de sjældent sidder særlig godt. Fordelen er at man rimelig nemt kan trække bodyen "ned" over barnet i stedet for over hovedet når der er kommet bæ op af ryggen og man dermed måske kan spare et bad.

 

Ellers kommer det meget an på mærket (og måske også på ens babys kropsbygning) om tøjet sidder godt. Yndlingsbodyer til Lilly kom klart fra Fixoni, mens nogle fra Kvickly (Friends) røg nederst i skuffen. Tingene fra HM var lidt blandede, der var vist et par af dem med sidelukning vi var glade for. Nogle har bindebånd (måske mest ældre modeller) og det syns jeg ikke fungerede ret godt)

 

 

Helt enig, Fixioni var jeg også fan af, mega god pasform og bare lækker kvalitet.

 

dem med lukning i siden er dobbelt på maven, det skal man være opmærksom på hvis man får baby i de varme måneder da baby afgiver varme fra maven at baby ikke bliver for varm :) 

 

hvis man skal have dem med amerikansk lukning er min erfaring at overlappet skal være stor, så sidder de bedst :) 

pippi var for kort og bred til min datter, med en kort overlapning på, så deres model blev jeg aldrig fan af :)   

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, tsecret said:

Vi har haft en blanding, og var glad for det. Jeg syntes bedst om dem med lukning i siden, mens de gange min mand gav tøj på undgik han netop dem, da han slet ikke kunne finde ud af alle knapperne ;)

 

Hahaha, ja knapper kan også være tricky :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input!

 

Vi har netop også købt en blanding af dem da vi jo snildt kan se fordelen :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hadede jeg dem der skulle knappes i siden.

baby skulle løftes og Bodyen lægges, og om natten var de knapper der til at få pip over hvis man skulle give en ny på. 

Udover det, synes jeg det var grimt... 

 

Men det ER bare en smagssag :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var heller aldrig begejstrede for dem der lukkes i siden, til gengæld har vi været gladest for dem med amerikansk lukning! Så det er jo tydeligvis virkelig forskelligt! :DVi har også hele tiden haft en blanding og man er jo nødt til at finde ud af hvad der virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist bare en smagssag ja. Vi har lidt af det hele og jeg bruger altid dem, der har bedst pasform, uanset lukning. Men ideelt set så foretrækker jeg dem med trykknapper på skulderen. Og er mindst fan af dem med amerikansk lukning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger en blanding - og er glad for alle typer lukning, så længe pasformen er god :)

 

Vi giver i øvrigt aldrig bodyer på over hovedet, men nedefra op. Vi startede med at gøre sådan da Elias lå med ilt, for det var ikke en mulighed at tage iltslangen af og på flere gange i løbet af en dag. 

Så hvis man får en baby der ikke kan lide at få tøj på over hovedet, men man har bodyer beregnet til det, så kan man jo five dem på nedefra i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand HADEDE dem med sidelukning, for han fik altid knappet dem forkert, når de skulle på om natten efter et uheld :D Jeg har heller ikke været stor fan, men har da brugt dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes dem med lukning hele vejen ned er tøsede :rolleyes så dem har jeg ikke brugt.

Jeg har så en blanding af dem med amerikans lukning og dem med knap på skulderen. Og mine favoritter er dem med amerikans lukning der sidder ORDENLIGT! Hvilket er ca halvdelen, dem der sidder dårligt er tilgengæld mine absolut hadebodyer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke været glad for dem der bliver lukket i siden, dødbesværligt efter min mening :) Men helt sikkert en smagssag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER