mille1981

Crunch/crumble eller lignende

8 indlæg i dette emne

Jeg skal lave panna cotta med hvid chokolade til Cecilies 18-års fødselsdag. Der kommer en hindbærpure/gele på toppen, men synes den mangler lidt med bid i udover. 

 

Så tænker at drysse lidt crunch på toppen. Men hvad er let at lave og smager godt? Det er til ca 35 personer. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart synes jeg rent visuelt det ville være synd at drysse noget oven på den fine gele. Måske sådan slags tynd slags vaffel - a la sådan noget man laver kræmmerhuse af. Det kunne også være noget karamel. Altså, smeltet sukker, så en lille skefuld ud på bagepapir oven på f.eks. en marmorplade eller noget andet kold, og så "tværer" man det ud med skeen, så bliver det en helt tilfældig men altid fin lille pynt. Jeg tænkte bare, det ville være fint stadig at bevare geléen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du måske have ret i... måske jeg bare havde spist for meget panna cotta og jeg så havde brug for lidt til at bryde den med ;) 

 

karamel-ting lyder fint, men tror det bliver for uoverskueligt i et fremmed køkken når der skal laves 37 styk :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lav den hjemmefra og læg madpakke eller bagepapir imellem når de skal transporteres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller lidt krystaliseret hvid chokolade? 

Ellers farvet hvid chokolade hvor du simpelthen. Blender hvid chokolade og feks guldstøv, frysetørret hindbærstøv etc sammen :) ser mega flot ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk en god ide, blomst 27 har der! Jeg har nogle gange 1) klippet en frysepose op, så man har et stort stykke plastik. 2)drysset det helt tilfældigt med f.eks. guldstøv eller frysetørret blåbær (som er det jeg pt har i skufferne)3) smeltet hvid chokolade og hældt det på plastikken og bredt det tyndt ud over guld eller blåbærstøvet - lad det stivne. Det er dødnemt. Man transporterer det på plastikken som trækkes af, når det skal bruges og så brækker man det bare i tilfældige stykker. Dvs - hvis chokoladepladen går i stykker i transporten, gør det ingen verdens ting :) OG de har både guld- og sølvstøv i Netto i denne uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke tosset! Det må jeg teste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du blender chokoladen med støvet ligner det sådan små sten, på den gode måde :) og så kan du pynte med en skovsyre også :)

ellers kan du bage sprøde tynde tuilles og så lægge på/sætte i lige inden servering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER