Aja

Aja prøver at tage sig sammen!

18 indlæg i dette emne

Okay, nu laver jeg altså en jeg-skal-tage-mig-sammen-men-er-elendig-til-det-så-nu-prøver-jeg-noget-nyt-tråd!

Er der ikke nogen der kan give mig lidt motivation og viljestyrke, please? :rolleyes 

 

Jeg skal ikke som sådan tabe mig, altså et par kilo ville jeg da være glad for og generelt få strammet lidt op, men det er ikke livsnødvendigt for mig. Men jeg er blevet lige lidt for tyk, synes jeg selv, og jeg snacker alt for meget. Altså, jeg er så dårlig til at styre mig selv og ender altid med at spise en hel plade chokolade osv! Jeg har altid sagt at jeg bare ikke må tage for meget på, fordi jeg aldrig ville kunne klare en decideret slankekur. Det er den manglende viljestyrke igen. Det vil aldrig lykkes for mig med nul sukker/snacks. Og jeg nyder de usunde ting for meget til at ønske at stoppe helt med at spise det. Men hvis jeg skal holde det med ikke at tage for meget på, så er det vist på tide at jeg tager mig sammen! :blush 

 

Det kommer nok til at handle om de små skridt. Jeg garanterer at der stadig vil blive spist chokolade osv, men jeg skal meget gerne skære ned på det. Så hver gang jeg finder et sundere alternativ er det en succes. Eller bare spiser lidt i stedet for det hele! Jeg kommer heller ikke til at dyrke decideret motion hvor jeg tager afsted for det, men hvis jeg alligevel kan gøre lidt, er det en succes. Så håber på at kunne motivere mig selv med at lidt dog er bedre end ingenting! 

 

Så nu håber jeg måske at den her tråd kan motivere mig bare lidt! Jeg tror det bliver godt at få det ned på skrift! :) 

(Slem som jeg er starter jeg nok først i morgen, for vi har småkager, og når man har dem, så kan de jo ikke bare ligge :blush ) Men håber på en ok dag i morgen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder lidt som om du er hvor jeg var for ca. 1 år siden.. For mig virkede det rigtig godt med små skridt :) Bare det at skære ned er en god ting :cheerleader3:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt, at du rent faktisk gør noget ved det, når nu du ikke er tilfreds :super

Jeg tænker, det ikke kræver den store indsats, når du ikke rigtig skal tabe dig, men egentlig bare vedligeholde en vægt. Måske er det i virkeligheden nok at sætte dit sncakeri lidt i kasser? Uanset hvad er det jo super godt at få nogle sunde vaner. Om man er tyk eller ej, er slik osv jo bare ikke sundt ;) Måske nogle små regler for dig selv? Altså, ift hvornår du må spise chokolade?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, M.Rose said:

Det lyder lidt som om du er hvor jeg var for ca. 1 år siden.. For mig virkede det rigtig godt med små skridt :) Bare det at skære ned er en god ting :cheerleader3:

 

Lige præcis, jeg prøver også at tænke mest på det som at skære ned! Jeg har altid haft et relativt stort forbrug af søde sager, men her under barsel + ledighed er det da stukket helt af :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Fru.Mor said:

Hvor er det fedt, at du rent faktisk gør noget ved det, når nu du ikke er tilfreds :super

Jeg tænker, det ikke kræver den store indsats, når du ikke rigtig skal tabe dig, men egentlig bare vedligeholde en vægt. Måske er det i virkeligheden nok at sætte dit sncakeri lidt i kasser? Uanset hvad er det jo super godt at få nogle sunde vaner. Om man er tyk eller ej, er slik osv jo bare ikke sundt ;) Måske nogle små regler for dig selv? Altså, ift hvornår du må spise chokolade?

 

Nu må vi se hvor længe det holder :D Ej, jeg vil altså prøve at gøre noget ved det nu - bare lidt!

 

Hvis jeg selv skulle være tilfreds så ville jeg gerne tabe 2-3 kg, men jeg prøver også at arbejde med at være tilfreds med hvordan det er nu. 

Det kan godt være det er en god ide med nogle konkrete regler om hvornår jeg må. Mit store problem er helt sikkert eftermiddagen, så jeg tror og håber også, at det bliver bedre når jeg får et arbejde. Om aftenen er jeg rimelig god til at holde mig i skindet og mine hovedmåltider er som regel gode nok. Så hvis jeg kan få styr på de eftermiddage, så er der bare weekenderne tilbage og det er måske acceptabelt hvis det bare er der :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit meget nemme go-to når trangen er stor, er meget simpelt at drikke et koldt glas vand - og så sige til mig selv, at jeg lige skal give det 10 min. Hvis jeg stadig trænger, så drik evt. et halvt glas mere og giv det 10 min. Herefter er det okay at snacke - prøv evt. med mandler før chokolade :)

 

Og hep hep! :) Min viljestyrke er også røv - det er derfor jeg helst ikke skal vente mere end 10 min. ad gangen ;) For 10 min. er altså til at overkomme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, PernilleMaj said:

Mit meget nemme go-to når trangen er stor, er meget simpelt at drikke et koldt glas vand - og så sige til mig selv, at jeg lige skal give det 10 min. Hvis jeg stadig trænger, så drik evt. et halvt glas mere og giv det 10 min. Herefter er det okay at snacke - prøv evt. med mandler før chokolade :)

 

Og hep hep! :) Min viljestyrke er også røv - det er derfor jeg helst ikke skal vente mere end 10 min. ad gangen ;) For 10 min. er altså til at overkomme :)

 

Det er en god ide :) Eller også gå en lille tur, hvis det er muligt. Problemet er, at jeg lidt for let bare giver efter med det samme :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk ret tilfreds med i dag. Aftenen er selvfølgelig ikke slut, men har ikke umiddelbart planer om noget :)

 

Morgenmad: det blev et eksperiment! - vaniljeskyr med havregryn, banan, lidt kakao og crunchy peanutbutter. Jeg var ikke fan af peanutbutter i, må jeg sige, men det skulle prøves! Jeg kæmper lidt med at finde morgenmad for tiden. Jeg har hele mit liv spist en stor portion havregryn, men det er jeg ved at blive træt af, i hvert fald alle de kendte variationer! Jeg er ikke god til brød om morgenen og jeg bliver bare slet ikke mæt af yoghurt/skyr som jeg har spist på det sidste. Så kræver det også formiddagsmad :rolleyes

 

Formiddag: 2 grovboller med smør

 

Frokost: 2 stk sandwich rugbrød med hamburgerryg og avocado + et kyllingelår fra i går

 

Eftermiddag: en portion chokos med mælk :blush (det kunne dog være værre!)

 

Aftensmad: 2 kartofler + en god steak + en halv peberfrugt 

 

Aften: 1 kop lakridsthe 

 

Motion: gået knap 4 km (til og fre dagpleje x 2) og 35 mavebøjninger 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det har vist været weekend og jeg vil også tillade mig selv ikke at gå så meget op i det i weekenden. Alligevel er jeg nu ok tilfreds :)

 

Lørdag

 

Jeg var til venindehygge til frokost/eftermiddag og spiste aftensmad hos svigerforældrene.

 

Morgenmad: havregryn med æble og kanel

 

Frokost: en halv bolle med roastbeef og en halv med leverpostej + bacon. Derudover lidt peberfrugt og frugt

 

Eftermiddag: agurke- og gulerodsstave, 1 bønnebrownie, lidt ladrids/chokolademandler og 1 fyldt chokolade.

 

Drikkevarer: 2 sodavand

 

Aftensmad: 1 kotelet, 1 kartoffel, 1 grovbolle med smør og gulerodssalat. 

 

Dessert: lidt hjemmelavet is

 

Aften: en portion chokos

 

Søndag

 

Morgenmad: skyr med sukkerfri choko crunch og revet æble + en grovbolle med lys pålægschokolade (kun fordi vi var løbet tør for smør!)

 

Frokost: sandwich med avocado, frisk mozzarella og lufttørret skinke

 

Eftermiddag: 2 boller med smør

 

Aftensmad:  1½ nakkekotelet, kartofler og aspargesbroccoli 

 

Aften: 1 guldbarre 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker godt for mig at skrive ned, kan jeg mærke. Så jeg fortsætter, selvom det ikke er vildt interessant :D 

 

I går, mandag, var der efterårsferie fra kor, så der fik jeg ikke den sædvanlige korkage! 

 

Morgenmad: Havregryn med hindbær og lidt sukker

 

Formiddag: 2 grovboller med smør

 

(sen) frokost: 2 stykker sandwichrubgrød med skinke, avocado og mozzarella 

 

Aftensmad: pastaret med kylling, champignon, sukkerærter og aspargesbroccoli 

 

Aften: lidt chips og en halv grovbolle med smør 

 

Motion: gået 2 km 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de sidste 3 uger skåret 1½ kg af vægten simpelthen ved at spise mindre.

Jeg spiste før 50 gr rugbrød + en skive skinke + et æg til morgenmad, nu spiser jeg 25 gr rugbrød, en halv skive skinke og et æg. Og jeg bliver faktisk mæt, jeg tænker over at spise langsommere, jeg har altid været meget slem til at kaste maden ned.

Til mellemmåltid spiser jeg en gulerod, en banan eller et æble.

Til frokost spiser jeg altid salat, også her har jeg skåret på fyldet dvs. den varmrøgede laks, eller tun eller parmaskinken, den del har jeg skåret ned på. Ingen brød.

Nogle gange om ugen træner jeg efter frokost, og så bliver jeg nødt til at spise en skive rugbrød eller noget andet efter træningen ellers hænger det ikke sammen.

Til aftensmad spiser jeg normalt men jeg tænker over ikke at tage super meget pasta, ris eller kartoffel - men jeg får kulhydrater til min aftensmad.

Bliver jeg sulten senere på aftenen, så laver jeg nogle agurkestænger og gulerodsstænger og rører en dip af 3% youghurt.

Jeg drikker gerne et glas vin til maden flere gange i ugen, jeg har endnu ikke nået at være til et eller andet i en week-end hvor man bliver fristet af chips og slik og chokolade, men når det sker, så vil jeg tillade mig selv at spise det enten fredag eller lørdag.

 

Mandag den 3. oktober hed min vægt 58 kg og i dag hedder den 56,5 kg. Jeg toppede i sommers med 61 kg, men det var for meget, så jeg har i løbet af nogle måneder hugget 3 kilo af den vægt, men denne her måde jeg spiser på nu gør, at det pludselig går stærkere. 

 

Jeg hepper på dig og håber at du opnår det du ønsker :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, ki schou said:

Jeg har de sidste 3 uger skåret 1½ kg af vægten simpelthen ved at spise mindre.

Jeg spiste før 50 gr rugbrød + en skive skinke + et æg til morgenmad, nu spiser jeg 25 gr rugbrød, en halv skive skinke og et æg. Og jeg bliver faktisk mæt, jeg tænker over at spise langsommere, jeg har altid været meget slem til at kaste maden ned.

Til mellemmåltid spiser jeg en gulerod, en banan eller et æble.

Til frokost spiser jeg altid salat, også her har jeg skåret på fyldet dvs. den varmrøgede laks, eller tun eller parmaskinken, den del har jeg skåret ned på. Ingen brød.

Nogle gange om ugen træner jeg efter frokost, og så bliver jeg nødt til at spise en skive rugbrød eller noget andet efter træningen ellers hænger det ikke sammen.

Til aftensmad spiser jeg normalt men jeg tænker over ikke at tage super meget pasta, ris eller kartoffel - men jeg får kulhydrater til min aftensmad.

Bliver jeg sulten senere på aftenen, så laver jeg nogle agurkestænger og gulerodsstænger og rører en dip af 3% youghurt.

Jeg drikker gerne et glas vin til maden flere gange i ugen, jeg har endnu ikke nået at være til et eller andet i en week-end hvor man bliver fristet af chips og slik og chokolade, men når det sker, så vil jeg tillade mig selv at spise det enten fredag eller lørdag.

 

Mandag den 3. oktober hed min vægt 58 kg og i dag hedder den 56,5 kg. Jeg toppede i sommers med 61 kg, men det var for meget, så jeg har i løbet af nogle måneder hugget 3 kilo af den vægt, men denne her måde jeg spiser på nu gør, at det pludselig går stærkere. 

 

Jeg hepper på dig og håber at du opnår det du ønsker :) 

 

 

 

Tak for det :)  ddet lyder jo virkelig fornuftigt! Men tænker alligevel at jeg ville være sulten hvis jeg bare spiste det! 

 

Men mine måltider har egentlig altid været rimelig fornuftige, problemet er det  chokolade osv der også ryger ned :blush llige nu er der gået lidt efterårsferie i den, men ellers er jeg ok tilfreds hvis jeg kan fortsætte sådan :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har nok ret i at det er det ekstra du indtager som er synderen, jeg er heldigvis heldig at jeg ikke har en vanvittig sød tand så jeg craver det ikke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, ki schou said:

Du har nok ret i at det er det ekstra du indtager som er synderen, jeg er heldigvis heldig at jeg ikke har en vanvittig sød tand så jeg craver det ikke :) 

 

Heldige dig :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er gået lidt efterårsferie / jeg-er-alene-med-Clara-hele-dagen i den :rolleyes Men det er også ok! 

Vil bare lige sige, at jeg købte en æske toffefee onsdag middag og har ikke rørt dem før her torsdag sidst på eftermiddagen! Altså ingen snacks onsdag aften. Det er store ting :D 

 

Tirsdag

 

Morgenmad: rugfras med hindbær og banan

 

Frokost: lidt rester (pasta m. kylling og grøntsager) + 1 stk sandwichrubgrød med æg

 

Eftermiddag: 1 grovbolle med smør

 

Aftensmad: biksemad af nakkekoteletter, kartofler og champignon + spejlæg

 

Aften: lille portion havregryn med kakao + lidt chips

 

Onsdag

 

Morgenmad: Havregryn med kakao 

 

Formiddag: lille ekstra portion havregryn :blush 

 

Frokost: 1 stk grillet sandwichrugbrød med ost og parmaskinke 

 

Eftermiddag: grovbolle med smør

 

Aftensmad: kyllingelår, pasta og peberfrugt

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

8 hours ago, PernilleMaj said:

Hvordan går det? :)

 

Hvor er du sød at du spørger :kiss 

Sidste uge var lidt noget rod fordi jeg var syg, så gad kun de usunde ting :rolleyes så det snakker vi ikke om! Men nu er det en nu uge, så prøver lidt igen. Har dog besluttet ikke at skrive ned hver dag, for så spændende er det heller ikke :D i dag er gået op bortset cola og et par boller, men jeg har også Clara hjemme og er stadig slatten. Og mandag aften er der altid kage til kor.  

 

Hvordan går det med dig? :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for at denne uge bliver bedre :)

 

Jamen, jeg synes jeg bliver ved med at ryge tilbage i dårlige madvaner pt. Kan ikke holde mere end en dag af gangen. Men er da kommet længere ned end i sommers, der er bare stadig lang vej, når gennemsnittet hedder et halvt kilo om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER