Mistel

Jeg har lagt en plan

3 indlæg i dette emne

Og jeg tror, den er god! :)

 

Ok, først og fremmest - jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg. Måske se mine tanker på skrift og se, om det stadig giver mening. Eller sådan noget. Man må gerne kommentere og komme med gode råd. Jeg er absolut modtagelig.

 

Jeg har en håbløs uddannelsesbaggrund! Jeg uddannet i sang og pædagogik fra Det kongelig danske Musikkonservatorium - lang videregående uddannelse, men kan jo ikke bruges til noget som helst, når nu man ikke længere vil synge (og der kan den i øvrigt heller ikke bruges - men det er en heeeelt anden og meget negativ snak! - Det vil jeg forskåne jer for! ;) )

 

Efter endt uddannelse endte jeg sådan lidt tilfældigt på den arbejdsplads jeg har nu, Og der har jeg så været i 10 år. Hvorfor? Fordi.... det var jo ikke det job jeg skulle have, men det gik jo meget godt - bla bla. Jeg er så endt med at skrabe en del HR opgaver til mig. Mest fordi de trængte til et sted at ligge og fordi jeg faktisk syntes, det var interessant. Så interessant at det er mit mål at komme til at arbejde med dette fuld tid - hvilket jeg ikke kan på denne arbejdsplads. Der er simpelthen ikke opgaver nok.

 

Og hvordan stykker man så en fornuftig uddannelsesprofil sammen, når man som jeg, har en lidt skæv baggrund - og en hel del års erfaring? Det har taget mig riiiiigtig lang tid at finde ud af, turde, ville - alt det der. Men nu er planen som følger:

 

1) Jeg har simpelthen besluttet at min kunstneriske baggrund er en kæmpe force. Jeg har i den forbindelse brugt såååå meget tid på at pille i min egen navle - jeg forstår simpelthen den menneskelige natur. Uden at være psykolog - det er ikke det, jeg siger. Men jeg forstår!

2) Hands on erfaring - i hvert fald 5 år med HR - omend ikke fuld tid

3) Jeg har snart været tillidsrepræsentant i 2 år - totalt HR - bare fra den anden side af bordet

4) Jeg har (forleden) konverteret min tillidsmandsuddannelse til et kompetencegivende modul i Personalejura og HR på akademiniveau - med et 10-tal i karakter.

5) Jeg er blevet rådet til og vil opsøge kursus/uddannelse i konflikthåndtering/mediation. Nemt når man er TR og kan også gøres kompetencegivende på akademiniveau

6) Jeg er ved at tage et kursus i Servicedesign - ikke kompetencegivende - men det nye sort i rigtig mange kommunale sammenhænge

7) Har besluttet mig for en uddannelse som proceskonsulent - kompetencegivende. Maj 2017 går det i gang.

 

Summa summarum: Menneskekundskab, tillidsmand, personalejura, servicedesign, konflikthåndtering, proceskonsulent - begynder det ikke at ligne en fornuftig HR-profil? Eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner ikke, hvad de går efter i de ansættelser - men jeg ville hyre dig any day :kiss 

 

Jeg kan prøve at løbe det forbi min ene ekstra-mor ved lejlighed, hun har været HR-director i en større dansk virksomhed i en årrække :chin: 

 

Fedt at du fandt et passende proceskonsulentsted (bare husk at hvis de begynder at snakke om giraf-sprog, så trækker du skovlen op af tasken ;)).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Lady H said:

Jeg aner ikke, hvad de går efter i de ansættelser - men jeg ville hyre dig any day :kiss 

 

Jeg kan prøve at løbe det forbi min ene ekstra-mor ved lejlighed, hun har været HR-director i en større dansk virksomhed i en årrække :chin: 

 

Fedt at du fandt et passende proceskonsulentsted (bare husk at hvis de begynder at snakke om giraf-sprog, så trækker du skovlen op af tasken ;)).

Hey, girafsprogstyper! Knyt sylten, eller jeg sladrer til ladyen! Got it!

 

Og altså, hvis du GIDER høre hende,  ville det være fantastisk! Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER