Guest

Det amerikanske valg

110 indlæg i dette emne

Hov ja, undskyld det skulle ikke handle om aborter :blush Blev bare lige så grebet, jeg synes det er så vigtigt med fri abort... :oops 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, Barbamama said:

Hov ja, undskyld det skulle ikke handle om aborter :blush Blev bare lige så grebet, jeg synes det er så vigtigt med fri abort... :oops 

:kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For nu at holde abortsnakken på Trump, så mener jeg faktisk han har sagt afskaffelse af fri abort undtaget sager med voldtægt og incest. Trods alt . . . 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

7 hours ago, Barbamama said:

 

Hvordan, tænker du..? :)

 

Tja, jeg tænker i hvert fald at hvad jeg har hørt om Trump, så er han på ingen måde som de tidligere præsidenter. Det kan bestemt blive skidt, hvis han får gennemført nogle af sine mere kontroversielle valgløfter (men der er jo både repræsentanternes hus og senatet til at stoppe ham). Men der kan måske også være noget godt i at få en person ind på en topstilling som ikke er fedet op med politik og lobbying, og som har en anderledes tilgang til diverse politiske arbejdsgange, som gør at de måske kan blive ændret til det bedre. Ud fra min synsvinkel er han i hvert fald revolutionær og det kommer til at ændre en del i USA - og bliver noget ændret i USA, så er det temmelig sikkert, at efterdønningerne rammer resten af verden, især os i Danmark, som har haft en tendens til bare at følge trop.

 

Misforstå mig ikke, jeg er bestemt ikke glad for at Trump kom ind. Men ville nu egentlig heller ikke have haft Hillary. For mig at se havde det fornuftige været Bernie Sanders - eller en anden kandidat, som måske var mere troværdig og fornuftig en de to store kandidater.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Mor-i-Bayern said:

 

Der er jo ingen der reelt ved det og man kan håbe det ikke bliver helt så skræmmende når han først sætter sig i det hvide hus.

 

Folk er bange for hans forhold til Putin, at det er lige venskabeligt nok. Det venskabelige forhold bekymrer mange, andre mener det er godt, da der så kan komme bedre talefod de 2 lande imellem som måske vil kunne komme også Europa til gavn og måske få løst op for noget. Andre er nervøse for hvad det kan føre til, at de virker tætte, da man jo langt fra stoler på Rusland.

 

Det bekymrer, at han har udtalt at han ikke vil afvise at bruge atomvåben imod fx. Europa og mellemøsten http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE8553361/trumps-udtalelser-om-atomvaaben-skaber-bekymring-det-er-efterhaanden-rigtig-farligt/

 

Han er noget tilbageholdende overfor nato samarbejdet og har udtalt at man ikke bare skal regne med USA som vil hjælpe alllierede imod en ydrefjende, hvor man før jo har kunne regne med dem. Han vil have at alle nato lande skal betale 2 % af bnp før man kan regne med deres hjælp.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-07-21-donald-trump-usa-skal-ikke-automatisk-hjaelpe-nato-partnere

 

Så er der nogle handelsaftaler man er nervøse for og, at det vil have betydning for den europæiske økonomi/arbejdspladser

 

Han har en anden klimapolitik end de fleste andre lande og det bekymrer dem der er bekymrede for klimaet.

 

Internt i USA har han en rimelig skrap immegrations politik. Alle illegale indvandre vil han have smidt ud af landet, bygge en mur imod Mexico og mange er bekymrede for at hans holdninger til bla dette, homoseksuelles rettigheder, muslimer m.m. vil føre til et meget delt USA.

 

Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om, der er bekymringerne, konsekvenserne tror jeg mange har svært ved at gennemskue, men gør mange bange.

 

Den yderste konskvens folk er bange for er at der vil komme en 3 verdenskrig, men lad os da håbe det ikke kommer så vidt.

 

Tusind tak :kram2 det var lige den opsummering jeg havde brug for ! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være trump sidder på magten derover. Og at han har flertal. Men det er altså ikke alle replupikaner der støtter op om ham. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, skruk said:

Fordi jeg tænker på alle børnene, der bliver slået ihjel. Så for mig handler det ikke om kvindens rettigheder, men børnenes :)  giver det mening? 

Men hvis en kvinde ikke ønsker barnet, kan hun så opfylde de behov et barn har? Kan hun give det kærlighed, nærvær, omsorg og dække almene behov- eller ender barnet i svigt? 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Susanne said:

Og mig virkelig trist og opgivende. 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige set sidste episode af John Olivers show Last week Tonight. Mand han var sur :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER