Guest

Det amerikanske valg

110 indlæg i dette emne

2 hours ago, Barbamama said:

Alt andet lige, så synes jeg faktisk, det er pæne ord, der kom fra ham i hans vindertale (det jeg har set på DR2 nu her i hvert fald). 

 

Jeg tænkte det samme. Men (jeg  ved ikke meget om det, men jeg sad og så det hele morgenen) alle sagde inden talen at det var det han burde sige og det alle præsidenterne siger. Så jeg tror egentlig det var ret forventet og standard.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver simpelthen ved med at have ondt i maven :( Jeg er ikke Hillary fan overhovedet, men jeg kan slet ikke håndtere at han vandt. Jeg har en knugende frygt indeni. Det er sgu lidt ubehageligt :( Glæder mig virkelig til det hele falder lidt til ro igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, blomst27 said:

Altså jeg er lige så chokeret som alle andre og synes han er særdeles uegnet, men hvorfor ville i pludselig ikke bo i USA mere? 

Umiddelbart kan jeg slet ikke overskue at bo i et land med Trump som leder. Men det kan selvfølgelig ændre sig ;) Ej - jeg er bare virkelig skræmt over at han blev valgt :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, blomst27 said:

Dobbeltpost :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Susanne said:

 han har udtalt , at han gerne vil fjerne retten til fri abort. 

Og det gør mig glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, skruk said:

Og det gør mig glad :)

Jeg forstår det altså ikke helt :unsure

Jeg kan godt forstå, at man er imod abort, og at man af forskellige årsager ikke kunne drømme om at få en sådan. Men hvorfor skal andre mennesker ikke have lov til at vælge selv? :chin::unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, skruk said:

Og det gør mig glad :)

Og mig virkelig trist og opgivende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man har også sagt, at han vil fjerne forbudet mod slaveri. Hvilket er meget skræmmende. Eftersom manden faktisk har flertallet med sig, og kan råde og reagere, som han vil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Aja said:

 

Jeg tænkte det samme. Men (jeg  ved ikke meget om det, men jeg sad og så det hele morgenen) alle sagde inden talen at det var det han burde sige og det alle præsidenterne siger. Så jeg tror egentlig det var ret forventet og standard.  

 

True. Og nej, han har nok ikke skrevet det selv. Men med alt det l*** han har sagt, og med min opfattelse af at "THE DON" ikke siger noget som helst på andres forlangende eller forventning, så trøster det mig alligevel lidt, at han trods alt vælger at lade ordene passere sine læber.

 

Altså der kunne nok skrives tykke bøger, om de ting, han og jeg er uenige om, men jeg synes det er rart at se en smule menneskelighed, og jeg tænker egentlig nok, at han har tænkt sig at arbejde hårdt og gøre et oprigtigt forsøg på at gøre USA til et godt sted at leve... Det skal nok gå, tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Vanni said:

man har også sagt, at han vil fjerne forbudet mod slaveri. Hvilket er meget skræmmende. Eftersom manden faktisk har flertallet med sig, og kan råde og reagere, som han vil

 

Arh. Han er præsident, ikke diktator :D

 

Eller, bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej måske ikke. Men faktum er at, han ønsker at ophæve forbudet mod slaveri. At han og hans parti har stort fleretal, hvilket så betyder, at han kan få indført meget af det han ønsker sig. Og det bekymre mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår har han sagt det med slaveri? Det har jeg slet ikke hørt noget om :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Susanne said:

Og mig virkelig trist og opgivende. 

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BBM, jeg er meget enig :)  ddet der skræmmer mig mest, er at han faktisk blev valgt! :blink jeg er rystet over nogle af de ting han har sagt, men jeg hååber at han på en eller anden måde kan overraske positivt og at han finder ud af, hvad det ansvar betyder og at han må ændre noget for at være en god præsident 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Fru.Mor said:

Jeg forstår det altså ikke helt :unsure

Jeg kan godt forstå, at man er imod abort, og at man af forskellige årsager ikke kunne drømme om at få en sådan. Men hvorfor skal andre mennesker ikke have lov til at vælge selv? :chin::unsure

Fordi jeg tænker på alle børnene, der bliver slået ihjel. Så for mig handler det ikke om kvindens rettigheder, men børnenes :)  giver det mening? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg finder det altså groteskt udemokratisk at man kan vinde selvom man er den der har fået færrest stemmer, som jeg kan forstå er tilfældet med Trump :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Capall said:

Jeg finder det altså groteskt udemokratisk at man kan vinde selvom man er den der har fået færrest stemmer, som jeg kan forstå er tilfældet med Trump :chin:

Det er også meget udemokratisk og helt sort....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Capall said:

Jeg finder det altså groteskt udemokratisk at man kan vinde selvom man er den der har fået færrest stemmer, som jeg kan forstå er tilfældet med Trump :chin:

Deres system er virkelig skørt og baseret på hvad der var praktisk muligt for 200 år siden. Der er så mange ting som er helt sort der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, skruk said:

Fordi jeg tænker på alle børnene, der bliver slået ihjel. Så for mig handler det ikke om kvindens rettigheder, men børnenes :)  giver det mening? 

 

Jeg tænker i den grad på børnene, når jeg tænker at abort kan være den gode løsning!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg tænker i den grad på børnene, når jeg tænker at abort kan være den gode løsning!! 

Det tænker jeg nemlig også! Og så tænker jeg, at der i nogle tilfælde bare er NØDT til at være en mulighed for abort, feks ved voldtægter.

Jeg synes, alle mennesker skal have ret til det frie valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg tænker i den grad på børnene, når jeg tænker at abort kan være den gode løsning!! 

Men hvad med bortadoption, hvorfor er det ikke en mulighed? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Fru.Mor said:

Det tænker jeg nemlig også! Og så tænker jeg, at der i nogle tilfælde bare er NØDT til at være en mulighed for abort, feks ved voldtægter.

Jeg synes, alle mennesker skal have ret til det frie valg.

Bare ikke børnene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, skruk said:

Men hvad med bortadoption, hvorfor er det ikke en mulighed? 

 

Bortadoption kan godt være en mulighed, men det er nok lidt for meget drømmescenarie at tænke, at alle de børn, der ellers ville være endt i abort, istedet vil blive (lykkeligt) bortadopteret.

 

Nogle ville nok, og nogle børn ville nok blive beholdt af forældre som voksede med opgaven og alligevel endte ud med et lykkeligt familieliv, men andre ville ende på børnehjem hvor ingen ville have dem, andre ville blive bortadopteret til en familie som de ikke trivedes i, og andre ville blive beholdt fordi de forældre, der VILLE have abortetet (måske fordi de reelt ikke magtede at få et barn), nu synes at babyen er så dejlig, at de ikke kan skille sig af med den (men stadig ikke evner at passe godt på den).

 

Bortadoption er jo en mulighed uanset om abort er tilladt eller ej, så selv hvis vi dropper alt om de voksnes rettigheder (hvilket jeg ikke synes, man skal), så synes jeg stadig det er meningsfuldt at den gravide + partner (eller hvad de nu er) vurderer, hvad der er bedst for det ufødte barn, og det mener jeg oprigtigt, at fødsel og liv ikke nødvendigvis er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, skruk said:

Men hvad med bortadoption, hvorfor er det ikke en mulighed? 

 

Det synes jeg ikke altid det er nej. Men lad os nu ikke fylde denne tråd med abort snak :) Jeg er ganske sikker på at vi alligevel ville komme frem til at du er i mod og at jeg er for ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, skruk said:

Bare ikke børnene ;)

 

Nej, ikke børnene (eller rettere: ikke fostrene). Tough luck :badgirl Nogen har visse rettigheder, andre har ikke.

 

Børn under 18 har ikke stemmeret, og et foster under 12 uger, som på ingen måde har udvikle evne til at reflektere over, om det vil få et værdigt liv eller ej, og som på ingen måde er levedygtigt uden for maven, har ikke ret til at blive født for enhver pris - IMO.

 

Det er ikke fordi, jeg tager let på aborter. Slet ikke. Jeg har selv haft følelser for mine børn siden de var på str med et blåbær (måske før?) og kunne ikke forestille mig selv at få en abort. Men hvis man som voksen ønsker en abort, uanset om det så er en umoden og uovervejet beslutning fra en der bruger det som præventionsmiddel, eller om det er en hård beslutning fra en ulykkelig sjæl, der ser det som den eneste udvej, så synes jeg næsten også man skylder barnet at FÅ den abort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER