Barbamama

Gode råd til hjemmelavet julekalender?

30 indlæg i dette emne

Ja undskyld, måske skulle den have ligget i juleforum, men jeg håber at få hjælp af de dygtige kreative bk-piger :lovebk

 

Sagen er, at V jo er mega bidt af pokemoner, og jeg har fundet en side, der sælger små pokemonfigurer til en ok pris, så jeg pønser på at lave en pokemon-julekalender.

 

Jeg kunne jo godt pakke hver figur ind og hænge dem på en snor eller noget, men jeg vil gerne have det til at ligne en rigtig "æske-kalender" med låger, og figurerne er absolut små nok til det (1-2 cm).

 

Så... Hvordan laver jeg det? Gode tip, materialer, idéer? Jeg er ikke rigtig selv nået længere at at printe en Pikachu og klistre på en kasse fra cornflakes eller lignende. :lol

 

Hvordan ville I gribe det an? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Jeg synes at jeg er stødt på en trækasse af en slags med 24 låger, så man selv kan lave og genbruge... Kunne det være noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Stephi-moren said:

Hmm... Jeg synes at jeg er stødt på en trækasse af en slags med 24 låger, så man selv kan lave og genbruge... Kunne det være noget?

Ja det kunne godt være :) Du kan ikke huske hvor du så den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

4 minutes ago, Barbamama said:

Ja det kunne godt være :) Du kan ikke huske hvor du så den?

Desværre ikke :chin: og jeg synes ikke lige jeg kan finde den...

 

jeg fandt denne, men motivet er lidt kedeligt 

https://www.designoghandelshuset.dk/produkter/222-julekalender-og-adventskalender/7184-adventskalender-uden-fyld/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har haft denne og har brugt den flere år. Den er muligvis ved mine forældre nu, tror jeg.

http://www.dba.dk/julekalender-julekalender/id-1019793973/

Ved dog ikke om den er til at få nogle steder nu, men måske er der noget lignende. Har ikke lige en genial ide til at lave det selv. Skal nok tænke over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha jeg er da håbløs til at finde løsninger :rolleyes sorry :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Aja said:

Vi har haft denne og har brugt den flere år. Den er muligvis ved mine forældre nu, tror jeg.

http://www.dba.dk/julekalender-julekalender/id-1019793973/

Ved dog ikke om den er til at få nogle steder nu, men måske er der noget lignende. Har ikke lige en genial ide til at lave det selv. Skal nok tænke over det

Den har vi også! :D

 

Men 1. Jeg bruger den altid til Bs kalender og 2. Jeg nænner ikke at plastre den til i pokemoner :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

9 hours ago, Stephi-moren said:

Haha jeg er da håbløs til at finde løsninger :rolleyes sorry :kiss

Du når da længere end jeg selv gjorde :D

Og jeg sætter pris på forsøget uanset :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Muffinsforme!  Du ved de der "bradepander" med huller til muffins. Der er som regel 12 huller i hver "pande" dvs.  2 af dem,  som du hænger op sammen,  enten ved at lave huller og binde samme med snor,  eller hver for sig.

 

Figur i hvert hul og så dækker du til med store klistermærker (tænker man må kunne købe det i ark. - måske folie kan bruges ellers)  og skriver numre på i vilkårlig rækkefølge.  Pynt med jule-klistermærker.   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, SaraLK said:

Muffinsforme!  Du ved de der "bradepander" med huller til muffins. Der er som regel 12 huller i hver "pande" dvs.  2 af dem,  som du hænger op sammen,  enten ved at lave huller og binde samme med snor,  eller hver for sig.

 

Figur i hvert hul og så dækker du til med store klistermærker (tænker man må kunne købe det i ark. - måske folie kan bruges ellers)  og skriver numre på i vilkårlig rækkefølge.  Pynt med jule-klistermærker.   

 

Jeg tænkte på at tippe om samme, jeg har set sådan en sød video med det på Facebook. Gad vide om jeg kan finde den igen :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Stephi-moren said:

 

Jeg tænkte på at tippe om samme, jeg har set sådan en sød video med det på Facebook. Gad vide om jeg kan finde den igen :chin: 

Lige præcis på FB jeg har set det også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke finde video, men sådan ca kunne det se ud: 

image.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er i øvrigt i gang med at lege med motiv (som jeg så vil klistre på)

 

25ji928.jpg

 

(der skal selvfølgelig felter med tal på, men det gider jeg ikke fedte med, før jeg er sikker på, at jeg får lavet/fundet kassen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Barbamama said:

I er simpelthen så gode, men jeg er bare ret låst i, at jeg vil have sådan en her:

 

http://www.legeakademiet.dk/pi/1-24-pakkekalender-Lav-selv_2111176_60308.aspx

 

Men i A4 str :unsure

 

Hvorfor lige i A4? Så du selv kan printe? Måske dit bibliotek kan printe større sider? Ellers kan den lokale kopi-mand i hvert fald klare sagen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Hvorfor lige i A4? Så du selv kan printe? Måske dit bibliotek kan printe større sider? Ellers kan den lokale kopi-mand i hvert fald klare sagen :) 

 

Det er nemlig så jeg selv kan printe. Og jeg kan bare lidt mærke, at jeg ikke orker hvis jeg skal have printet andetsteds. Jeg kommer 100% sikkert til at skulle printe flere gange, før jeg sådan rigtig er tilfreds (og endnu flere, hvis jeg skal have luret størrelsesforholdet) og det bliver et "mens børnene sover" projekt, så ikke noget ud, tak :D

 

Ellers godt tænkt og undskyld jeg er så besværlig :kiss:blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(+ jeg arbejder i word, jeg har ingen fancy programmer :D Og der er udgangspunktet jo en A4 :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Barbamama said:

 

Det er nemlig så jeg selv kan printe. Og jeg kan bare lidt mærke, at jeg ikke orker hvis jeg skal have printet andetsteds. Jeg kommer 100% sikkert til at skulle printe flere gange, før jeg sådan rigtig er tilfreds (og endnu flere, hvis jeg skal have luret størrelsesforholdet) og det bliver et "mens børnene sover" projekt, så ikke noget ud, tak :D

 

Ellers godt tænkt og undskyld jeg er så besværlig :kiss:blush 

 

Haha du skal da endelig ikke undskylde for at være besværlig :kiss jeg prøver bare at brainstorme, jeg ville selv være så ærgelig hvis en ide jeg havde ville gå i vasken fordi jeg ikke havde luret en mulighed. Jeg er nok slem til at tage det på mig :blush så jeg går jo og håber at du finder en god løsning :rolleyes 

 

(hvorfor BK kan være ressourcekrævende for en som mig :lolhit ) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER