FruGrøn

Vandcyster i underlivet

5 indlæg i dette emne

Hej piger.

Da jeg blev scannet indvendigt igår for at konstante en mulig graviditet udenfor livmoderen opdager man en 3×4 cm i diameter vandcyste et sted udenfor livmoderen. Derudover er der 2 små cyster ved siden af. Lægen var generelt meget kort for hovedet hele undersøgelsen igennem og det var først da jeg sagde "hvad er dog det!?" da jeg tilfældigvis så scanningsbillederne på bordet at han forklarede at det var vandcyster i underlivet som jeg i øvrigt ikke skulle være bange for. Sådanne vandcyster kom og gik. De har altså bare spøgt i min underbevidsted siden og jeg har selvfølgelig søgt nettet tyndt, men det bliver man ikke ligefrem i bedre humør af. Er der nogen af jer der har dem og giver det jer problemer/symptomer? Jeg synes 3×4 cm lyder STORT i mine ører!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også vandcyster af og til. En gang har jeg fået en drænet ift med fertilitetsbehandling, men jeg har også haft dem uden at de har fjernet dem under behandlingen. Jeg har aldrig været generet af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også vandcyster, og har døjet med dem siden jeg var en 14-15 år. Hos mig, kan de vel nærmes deles ind i tre grupper. Den første gruppe er de vandcyster der forsvinder uden at jeg mærker noget til det. Det er nok dem der er flest af, da jeg som oftest får at vide til skanninger, at jeg har "en del" cyster. Den anden gruppe, er dem jeg mærker en gang i mellem. De kan springe, og det kan jeg mærke en sjælden gang. Det er en kort smerte, og de har altid været så små, at det ikke har haft nogen betydning mht. væskemængden. Så er der den tredje gruppe, det er dem som ikke forsvinder af sig selv. Jeg er blevet opereret 3 gange, hvor der er blevet fjernet cyster (godartede heldigvis). Desværre danner jeg så mange cyster at jeg har en masse arvæv (det dannes når de forsvinder af sig selv) på æggeledere og æggestokke. Så hver gang jeg er blevet opereret, har lægerne været nødt til at fjerne en del af min ene æggestok og æggeleder, med det resultat, at jeg nu kun har en æggeleder og en æggestok i venstre side.

 

Jeg er selvfølgelig ikke ude på at skræmme dig, jeg tror at min historie er meget speciel. Men jeg ville ønske at nogen havde fortalt mig, da jeg var yngre, at det var en risiko det her. Så havde jeg været mere opmærksom på at få tjekket vandcyster hos lægen noget oftere, så kunne jeg måske ha' reddet noget. Jeg ved det ikke. Men jeg mener, at have fået at vide af en læge engang, at mange kvinder har vandcyster, uden nogen sinde at vide det og mærke noget til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også vandcyster med jævne mellemrum, de kommer og går. Men jeg går altid til tjek for at sikre, at de ikke vokser sig større. Iflg. min gynækolog bliver jeg sendt til videre behandling hos sygehus, når cysten vokser sig større end 5-6 cm i diameter. Men jeg har haft cyster på 5 cm, der er forsvundet af sig selv. Jeg ville spørge efter et tjek om 3 måneder, så du ved om den forsvinder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft 2 vandcyster i denne mdr og 3 for 2 mdr siden. De var 4 cm og 2 cm. Den første gang fik jeg p piller de tog dem og den her gang gik de væk af sig selv. jeg var monster bange for havde aldrig prøvet det før men de kommer og går og er helt normalt. De kan som sagt sprænge af sig selv hvor det giver lidt smerte men ikke farligt.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER