Aja

Aftengrød

11 indlæg i dette emne

Mig og Clara siger hej herinde :balloons  Og starter med et spørgsmål :D

Hvor længe har I givet aftengrød? (/mos / andet til at supplere aftensmaden)

 

C får altid det vi også spiser - selvfølgelig med lidt modifikationer så vi altid tænker på, at der er noget hun kan spise. Men man ved aldrig hvad hun vil spise. Det er virkelig en dum periode lige nu mht hvad hun gider. Hun gider som regel ikke rigtigt noget af det, jeg har lavet, selvom det er noget hun før har spist uden problemer. Derudover har hun ikke ret mange tænder og der er derfor stadig nogle ting hun faktisk ikke sådan heeelt kan spise. Og så ryger det meste jo bare på gulvet, fordi det er fedt :rolleyes Så jeg synes aldrig rigtigt hun får hvad jeg ville kalde et måltid. Derfor bliver hun altid tilbudt grød (med grøntsager) efter / som afslutning på aftensmaden. Jeg synes hun skal have noget til natten og desuden er hun jo bare ikke så stor, så vil godt være sikker på, at hun får noget.

 

Men hvor længe skal vi blive ved med det? Før eller siden bliver hun jo nødt til at lære at spise det der rent faktisk er til aftensmad! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja vi tilbyder stadig Vitus havregryn med mælk og rosiner inden sengetid og han er 3 lige om lidt. Det er ikke altid han vil have, men typisk er det de dage, hvor han har haft god appetit på aftensmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik godnatgrød til hun var 15 måneder. Sofie er snart et år og umiddelbart ikke i nærheden af at kunne undvære den :)

Anna er snart 5 år og spørger hver aften om hun må få godnatgrød sammen med Sofie ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik godnatgrød til hun var 15 måneder. Sofie er snart et år og umiddelbart ikke i nærheden af at kunne undvære den :)

Anna er snart 5 år og spørger hver aften om hun må få godnatgrød sammen med Sofie ;)

Haha, ja William er også begyndt at få godnatgrød igen :)

Jeg kan ikke huske hvornår vi stoppede med at give William godnatgrød, jeg tror det var da vi så at han ikke spiste særligt meget af den :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi aldrig givet Godnat grød...efter Tobias blev 1 år og stoppede sin nat flaske har vi enkelte gange ved putte cirkus givet ham en banan for at tjekke om han var sulten...og det er ikke mange gange han har takket ja...

Niklas får vores mad eller grød og så hans nat flaske med vælling hvor Tobias i sin tid kun fik alm mme i nat flasken..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har aldrig fået godnatgrød. En overgang fik hun en banan (det var vidst da vi droppede den sidste godnat amning ved 16 måneder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller aldrig givet godnatgrød. Og selvom jeg synes vi er inde i en lignende periode, hvor Astrid ikke spiser særlig meget og det meste ender på gulvet, har jeg ikke overvejet det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie er 22 måneder og tilbydes stadig/efterspørger stadig de fleste aftener en portion grød eller rugbrød inden hun skal i seng. Vi spiser aftensmad mellem 17-17:45 ca og hun putte ofte først kl 20 så forstår godt hun kam blive sulten. Generelt spiser hun mange måltider bare lidt mindre. Hun kan ikke det der med kun 3 store.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markus får en godnat bolle eller banan :)

Grød gider han bestemt ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)  

Det lyder jo til at vi fint kan fortsætte med det. Hun får det i forbindelse med aftensmaden og ikke lige før hun skal sove. Men hun spiser som regel en del, så jeg tænker jo hun har brug for det. Det er også bare fordi M mener, at hun hellere skal spise mere af det rigtige mad. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Ø, får præcis det samme som os til aftensmad, klokken halv seks... præcis det samme, som i mad med chili, kyrdderier, græskar, salat, skært kød osv.

Og så får han til gengæld mos eller grød efter sit aftenbad klokken halv syv. 

Det fungerer rigtig fint for os :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER