Forunderligt

Pigenavne brainstorm - listen afsløret

93 indlæg i dette emne

3 hours ago, girly1988 said:

Haha okay håbede ellers du ville dele den men stadig uden af afsløre noget ;-)

Sorry :badgirl

2 hours ago, Barbamama said:

Hehehehe jeg fornemmede også Elisabeth i farver, da hun var i maven. Hun var (og er) især lysegul, lidt lyserød og grå og i hvert fald ikke lilla. Og jeg kunne bare mærke, at hun skulle hedde noget med E.

 

Anyway spændende, hvad femmer kommer til at hedde ^_^

Åh godt jeg ikke er den eneste hippie freak :D Jeg har faktisk set alle mine babyer i farver når jeg har fornemmet dem.

 

Jeg er også spændt på hvad vi kan enes om, jeg syns jeg har mange gode ideer...

 

2 hours ago, Stephi-moren said:

Vi snakkede navne herhjemme den anden aften og der kom navnet Ellie op :wub jeg er fuldstændig vild med det! 

Jon afviser pure <_< men måske jeg kan overbevise ham hvis det en dag bliver aktuelt!

Jeg er ret vild med Ellie/Elly efter jeg har set filmen Op :biglove 

48 minutes ago, Maj85 said:

Hvor er det "sjovt" at se sit barn i farver! Ret fint faktisk.. :loveshower

jeg er godt nok også spændt :) og synes jo godt om forslaget "Nora" :D  (Og kan også selv tilføje Vega :D ) altså du nævnte jo selv et A ;) 

Jeps jeg er lidt "sjov" ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, jeg blev selv engang beskrevet af en veninde som "meget rød og sort!" :D Det er nok ikke helt kyv, men mit borgerlige navn matcher det ikke super :rolleyes Jeg tror dog ikke, at mit mødrende ophav har fornemmet noget på forhånd :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lady H said:

Hehe, jeg blev selv engang beskrevet af en veninde som "meget rød og sort!" :D Det er nok ikke helt kyv, men mit borgerlige navn matcher det ikke super :rolleyes Jeg tror dog ikke, at mit mødrende ophav har fornemmet noget på forhånd :chin: 

 

Jeg synes nu sagtens, dit navn kan være rød og sort. :) Det er i hvert fald IKKE pastelfarvet i min verden. Jeg kunne også finde på at synes, at du var lidt cobolt blå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fornemmer i i farver? Jeg bliver vildt nysgerrig og en lille smule jalou, det vil jeg også! :chin:kan i lærer mig det?

 

i øvrigt synes jeg at Amilia, Aya og Alva er gode navne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 minutes ago, Maj 2014 said:

Hvordan fornemmer i i farver? Jeg bliver vildt nysgerrig og en lille smule jalou, det vil jeg også! :chin:kan i lærer mig det?

 

i øvrigt synes jeg at Amilia, Aya og Alva er gode navne ;)

 

Svært at forklare. :chin: Jeg vidste bare, da E var i maven, at hun var lysegul. På samme måde, som at jeg synes, jeg mærkede hendes temperament, og hendes stjernetegn. Måske var det farven på baggrundslyset, når jeg prøvede at forestille mig, hvordan hun så ud? Men det blev sådan lidt afgørende for hvilke navne, jeg tænkte i, for navnet skulle kunne være lysegult (fx Penelope, Melissa eller Elisabeth) og måtte ikke fx være pink eller lilla, selvom navnet ellers var pænt.

 

Jeg tænker, at det er i familie med det - i øvrigt ret fascinerende - fænomen synæstesi. Det er noget med at sanserne krydses, ligesom at nogen hører musik i farver, eller ser en duft. :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Barbamama said:

 

Svært at forklare. :chin: Jeg vidste bare, da E var i maven, at hun var lysegul. På samme måde, som at jeg synes, jeg mærkede hendes temperament, og hendes stjernetegn. Måske var det farven på baggrundslyset, når jeg prøvede at forestille mig, hvordan hun så ud?

 

Jeg tænker, at det er i familie med det - i øvrigt ret fascinerende - fænomen synæstesi. Det er noget med at sanserne krydses, ligesom at nogen hører musik i farver, eller ser en duft. :chin: 

Det lyder virkelig interessant. Jeg må være et kedeligt menneske. Altså jeg har klart haft en god fornemmelse for hvem Amilia var og hendes temperament og det synes jeg også jeg har den her gang, men slet ikke på den måde. A er en meget rolig pige og var det også i maven, hun elsker musik, så snart vi tænder for noget danser hun løs og det har hun gjort allerede som meget lille og det var også noget af det der fik hende i gang inde i maven. Jeg føler lillesøster faktisk mindre utrolig meget om storesøster, men nu må vi se. Deres bevægelsesmønstre er i hvert fald meget de samme og hende i maven er så rolig, at mor tit får dårlige nerver og paniktanker. Måske vi bare får helt rolige børn i total balance. 

A fremstår ofte i sådan en helt yoga agtig zen balance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Maj 2014 said:

Det lyder virkelig interessant. Jeg må være et kedeligt menneske. Altså jeg har klart haft en god fornemmelse for hvem Amilia var og hendes temperament og det synes jeg også jeg har den her gang, men slet ikke på den måde. A er en meget rolig pige og var det også i maven, hun elsker musik, så snart vi tænder for noget danser hun løs og det har hun gjort allerede som meget lille og det var også noget af det der fik hende i gang inde i maven. Jeg føler lillesøster faktisk mindre utrolig meget om storesøster, men nu må vi se. Deres bevægelsesmønstre er i hvert fald meget de samme og hende i maven er så rolig, at mor tit får dårlige nerver og paniktanker. Måske vi bare får helt rolige børn i total balance. 

A fremstår ofte i sådan en helt yoga agtig zen balance.

 

Du er da ikke kedelig :kiss

 

Og zen og balance lyder som gode kvaliteter :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Barbamama said:

 

Du er da ikke kedelig :kiss

 

Og zen og balance lyder som gode kvaliteter :biglove

Det er det helt sikkert også :kuller vi har i hvert fald været maks heldige med vores første pige, men hvilken farve er det? Haha. Jeg er så nysgerrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Maj 2014 said:

Det er det helt sikkert også :kuller vi har i hvert fald været maks heldige med vores første pige, men hvilken farve er det? Haha. Jeg er så nysgerrig.

 

Hehe tjaeh. Navnet Amilia synes jeg nok kunne være fx lysegrønt, flaskegrønt, indigo eller måske pink. Men jeg kender jo ikke DIN Amilia og måske synes Saga eller andre at navnet har helt andre farver :)

 

Men jeg tror ikke, at jeg tænker, at din datter er pink :chin: Måske indigo eller en slags grøn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, Barbamama said:

 

Hehe tjaeh. Navnet Amilia synes jeg nok kunne være fx lysegrønt, flaskegrønt, indigo eller måske pink. Men jeg kender jo ikke DIN Amilia og måske synes Saga eller andre at navnet har helt andre farver :)

 

Men jeg tror ikke, at jeg tænker, at din datter er pink :chin: Måske indigo eller en slags grøn :D

Haha måske har du ret, hun elsker i hvert fald grøn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sjovt det med farverne! 

Mine piger er i hvert fald heller ikke de samme farver. Og allerede i maven, var de forskellige. 

Anna er lyserød, solgul og lilla. Generelt pastel. 

Sofie er aldeles ikke pastel :D Hun er primært grøn (hvilket Anna overhovedet ikke er) og måske også lidt blå. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså, som maj 2014 skriver, så bliver jeg også lidt jaloux over ikke at se dem i farver!!!! Og kan man se sit barn i farver nu, hvor de er kommet ud? Gør I det? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser ikke mine børn i farver. De "er" bare nogle farver mere end andre... jeg ved godt det lyder mærkeligt. Måske er det en del af min verdensopfattelse, for mig har visse ord/lyde har farver, nogle begreber har billeder, "et år" ser ud på en bestemt måde, "en uge" ser ud på en anden måde, jeg tror måske bare jeg er har en visuel tilgang til meget...?

 

Lige det her med at fornemme børn i maven har jeg tænkt som noget spirituelt ala aura farver. Det er bare "kommet" når jeg har lagt hænderne på maven og mediteret over den lille spire - altså tømt mit hoved for tanker og prøvet bare at "mærke" babys sjæl/væsen/tilstedeværelse. Faktisk, da den første farve jeg fik på femmer var brun tænkte jeg "ej, det kan ikke passe" - så det er ikke "bare" noget jeg føler jeg har besluttet mig for. Jeg har aldrig prøvet at "mærke" andres børn og jeg skal tænke mig om hvis jeg skal sætte en farve på andre i min familie, for jeg tænker dem ikke sådan bevidst i farver, men det hænder jeg får "fornemmelser" for noget. Om det er virkeligt/spirituelt/fantasi aner jeg ikke og det er ikke så vigtigt for mig at skelne, det er virkeligt "nok" for mig at jeg fornemmer en farve der er med til at beskrive min babys væsen, mens det stadig er i maven. Jeg tror det er en del af min tilknytningsproces til det lille væsen jeg kan mærke men ikke skal se endnu.

 

Jeg syns det er sjovt at høre der er andre som fornemmer noget lignende - og jer der ikke gør, I fornemmer sikkert med nogle andre antenner, forestiller jeg mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige tilføje Aijia :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede bare det var mig der var mærkelig med farver.. Her er fnug støvet grøn (til gengæld har jeg ingen fornemmelse for kønnet) :biglove 

Har ikke lige nogle gode forslag til navn, men er megetspændt på hvad i ender med :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er super visuel men jeg ser ikke mine børn i farver, tilgengæld har jeg en fornemmelse af lillesøster som væsen, at hun bliver sin søsters modsætning, og det er jeg meet spændt på om er korrekt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

R blir ved at foreslå navne som ikke udtales på dansk. Jeg blir ved med at sige jeg syns vores datter skal hedde noget som kan udtales på dansk og som vi i daglig tale udtaler på dansk. Det er ikke fordi jeg syns de navne han nævner er forfærdelige, de er bare ja, ret udanske. Heather fx. Der er ingen måde det kan lyde godt på dansk, men det er egentlig et pænt navn syns jeg. Så er der navne som staves ens men udtales på anden måde på engelsk. Åh jeg syns det er besværligt, især fordi vi er uenige her. Han syns bare danskerne kan udtale navnene engelsk, og det kan de fleste jo også, men mange vil da nok tage fejl hvis barnet fx hedder Rose og blir kaldt Rose med den engelske udtale.

 

Jeg er sikker på jeg ville have det anderledes hvis vi boede i Holland eller England, men lige i den her sag ville jeg ønske R talte mere dansk for jeg tænker det er en af grundene til at han ikke rigtig forstår mit argument.

 

Jeg har en lang, fin liste med forslag og jeg håber vi kan snakke om bare nogle af de forslag, men lige nu er der 0 navne fra hans liste jeg syns dur :( Og jeg ku rigtig godt tænke mig at vi fandt på noget inden femmer pludselig er her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det er ikke nemt med de navne. Jeg ville også stejle på Heather, som jeg også synes er smukt men umuligt at udtale dansk, men jeg kan godt følge Lulles argumenter :chin:

 

Rose synes jeg er så smukt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rose udtalt på hhv dansk og engelsk er to helt forskellige navne for mig. Jeg syns ikke det fungerer. Lilly er jo det samme uanset. Selv om vi taler engelsk sammen blir jeg jo heller ikke kaldt Sofie på engelsk for det hedder jeg ikke, jeg hedder Sofie udtalt på dansk.

 

Jeg kan godt følge argumentet om at Jamie og Mike osv ikke skaber forvirring, nogle navne er nok mere integrerede i det danske, men igen, jeg er altså dansk og bor i Danmark og kan li danske navne - og jeg ville syns det lød mærkeligt med et engelsk udtalt navn i familien, også ved siden af mine andre børns navne.

 

Der er vi nok bare uenige. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det er slet ikke for at være spydig eller provokerende, men Melissa er vel i oprindelse heller ikke dansk, men engelsksproget og er adopteret og har fået en dansk version? :unsure

Edit: Så har jeg også lært noget i dag ;)

http://www.navnebetydning.dk/pigenavn/Melissa.shtml

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Susanne said:

Altså, det er slet ikke for at være spydig eller provokerende, men Melissa er vel i oprindelse heller ikke dansk, men er adopteret og har fået en dansk version? :unsure

De fleste navne kommer vel et eller andet sted fra, og tja Melissa er nok ikke typisk dansk. Men der er ikke væsentlig forskellig udtale så jeg tænker det heller ikke som et udenlandsk navn, sådan som jeg syns Heather er/lyder, eller Sofie, Rose, Laura osv hvis de udtales på engelsk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at Melissa lyder som om, det kunne have været dansk...

 

Heather lyder i mine ører meget udansk, og som noget, der i dansk version ville blive til Hedda (som i min verden er sådan et godt farmor-navn) :chin:

 

Jeg kan godt følge at det stikker ud i hvert fald. Og ja, hvis femmer skulle hedde Rose, ville jeg også tænke, at I valgte om det var det engelsk rouzz eller danske rosæ. Agtigt :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hollænderne udtaler i øvrigt heller ikke normalt navnene på engelsk, deres udtale ligger oftere tæt på den danske... desto mere syns jeg bare det ville være lidt mærkeligt.

 

I øvrigt var min første reference til navnet Melissa fra Silas bøgerne som vist er danske? ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Saga74 said:

Hollænderne udtaler i øvrigt heller ikke normalt navnene på engelsk, deres udtale ligger oftere tæt på den danske... desto mere syns jeg bare det ville være lidt mærkeligt.

 

I øvrigt var min første reference til navnet Melissa fra Silas bøgerne som vist er danske? ;) 

Det er de - Cecil Bødker er dansk :)

 

Og som jeg linkede, er Melissa græsk - ligesom rigtig mange andre (danske) navne. Jeg tog fejl ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så lige du havde Fiona som et af dine eksempler så jeg ville smide Finola i puljen. Det vist rimelig let at sige på de fleste sprog, mee rimelig enslydende klang :) Jeg ville ønske min mand var indstillet på at bruge det, men han gad ikke alligevel. Han havde ellers sagt ja først, men trak i land :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER