FruOvervejelse

Vinterudstyrs-tråden

156 indlæg i dette emne

Noah er besat af en et par bukser og en haettetroeje i jaeger(camouflage) moenster. Troejen, han insisterer paa er en jakke, fordi han har kunnet bruge den som jakke indtil for kort tid siden.... 

 

Bum, jeg skal have noget camouflage til den dreng! Huer, handsker? Og saa fandt jeg lige Sofie Schnoors camo termobukser. Ikke at vi mangler... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Camillat said:

Noah er besat af en et par bukser og en haettetroeje i jaeger(camouflage) moenster. Troejen, han insisterer paa er en jakke, fordi han har kunnet bruge den som jakke indtil for kort tid siden.... 

 

Bum, jeg skal have noget camouflage til den dreng! Huer, handsker? Og saa fandt jeg lige Sofie Schnoors camo termobukser. Ikke at vi mangler... 

http://www.kids-world.dk/molo-dun-vinterjakke-howl-camouflage-p-61829.html?gclid=CNWmwOfTgNACFWIq0wodbvYBaw;) men apropos pebret... :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

7 hours ago, MorAnja said:

Og han havde ingen problemer med at passe den hele sæsonen? 

Den var lige det mindste de sidste par uger, men han kunne sagtens bruge den. En 98 havde været alt for stor! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, MorAnja said:

Jeg må spørge i vuggestuen. For umiddelbart er Adam slet ikke der hvor han kan dét. Til gengæld vil han mægtig gerne lægge den og sætte sig med benene ned i, og det er bare meget nemmere for ham, når den kan åbnes helt op med to lynlåse :unsure 

 

Det kan jeg godt følge. S er heller ikke så langt hvad det angår endnu. Men hvad med den her flyverdragt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af ulemperne ved at koebe forud er et muligt nyopstaaet behov for at koebe et andet look - og podens trang til at klaede sig som en jaeger :D

Men om det ligefrem overstiger den oekonomiske fordel - jeg er noedt til at tvivle. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 26/10/2016 at 11:28 PM, Camillat said:

Noah har lige pt i brug hernede(vi har ikke blaest og her er mellem 14 og 18 grader i dagtimerne!)

Uldjakke

Sko  - koeber altid Bundgaards Saag til ham

Gummistoevler

Regntoej

Termotoej, som dog stadig er for varmt

Tynd uldhue

Halsedisse(tynd i uld/silke fra Joha, virkelig god) 

 

Til vinterbrug har han:

Vinterjakke

Skibukser

Elefanthuer i uld

Tre andre uld-huer

Diverse uldvanter og skivanter(har Molo, men de er godt nok anderledes kort i det tommelstykke... )

Bundgaards vintergummistoevler

 

Saa vi mangler stensikkert vinterstoevler og et par uldtroejer.  Muligvis en flyverdragt, men jeg vil lige se an, hvordan vinteren arter sig hernede i aar.  

 

Jeg koeber RAP vinterstoevler til ham. Mon ikke det er koldt nok dertil i Danmark om 3 uger? 

 

Det tror jeg. De lover i hvert fald frost og evt sne i denne uge :numse;) Silke Elia glæder sig til at tage sine lilla glimmer RAP i brug og spørger hver morgen om det ikke er koldt nok til det :D

 

 

IMG_1882.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 30/10/2016 at 10:30 AM, Camillat said:

En af ulemperne ved at koebe forud er et muligt nyopstaaet behov for at koebe et andet look - og podens trang til at klaede sig som en jaeger :D

Men om det ligefrem overstiger den oekonomiske fordel - jeg er noedt til at tvivle. 

Hahaha :lol 

Men hvis du ender med at købe flyverdragt, så har jeg set flere i den stil i det mindste :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

Det tror jeg. De lover i hvert fald frost og evt sne i denne uge :numse;) Silke Elia glæder sig til at tage sine lilla glimmer RAP i brug og spørger hver morgen om det ikke er koldt nok til det :D

 

 

 

 

Aahr, fint! Noah elsker sne og jeg kan leve med det, selvom jeg da vist skal have vinterdaek paa udlejningsbilen saa! Noah vil gerne bare have moerkeblaa stoevler. Har endda praesenteret ham for de jaegergroenne.... Men de er topflotte, Silke-Elias stoevler! 

 

1 hour ago, louisevibe said:

Hahaha :lol 

Men hvis du ender med at købe flyverdragt, så har jeg set flere i den stil i det mindste :D 

 

Ak, jeg haaber lidt, at vi kan undgaa flyverdragt, men jeg har maekret siddende paa de overtraeksbukser, saa maa de jo saelges, hvis det er. Jeg skal lige have styr paa, om de lover meget kold vinter her eller hvordan... Vi synes begge at Molos Hidden animals (eller noget i den stil) er ret fed, men den kooooster fra ny. Det maa vi se til... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Camillat said:

 

Aahr, fint! Noah elsker sne og jeg kan leve med det, selvom jeg da vist skal have vinterdaek paa udlejningsbilen saa! Noah vil gerne bare have moerkeblaa stoevler. Har endda praesenteret ham for de jaegergroenne.... Men de er topflotte, Silke-Elias stoevler! 

 

 

Ak, jeg haaber lidt, at vi kan undgaa flyverdragt, men jeg har maekret siddende paa de overtraeksbukser, saa maa de jo saelges, hvis det er. Jeg skal lige have styr paa, om de lover meget kold vinter her eller hvordan... Vi synes begge at Molos Hidden animals (eller noget i den stil) er ret fed, men den kooooster fra ny. Det maa vi se til... 

 

Ja de er i hvert fald pigede. Hun fik selv lov til at vælge og er de ikke enhver piges drøm? Og mine øjne har efterhånden vænnet sig til dem :lol Hendes flyverdragt er i øvrigt bare en kedelig sort Molo - det var et dejlig billigt tilbud i foråret som jeg bare ikke kunne stå for, og så må man godt give den gas med det øvrige udstyr. 

 

Silke Elia glæææææder sig i øvrigt til sne :D Det er mig der ikke synes det er top fedt med tilsneede cykelstier ;) 

 

Den er også fed - men ja, det er bedst at købe Molo på tilbud ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Camillat said:

 

Aahr, fint! Noah elsker sne og jeg kan leve med det, selvom jeg da vist skal have vinterdaek paa udlejningsbilen saa! Noah vil gerne bare have moerkeblaa stoevler. Har endda praesenteret ham for de jaegergroenne.... Men de er topflotte, Silke-Elias stoevler! 

 

 

Ak, jeg haaber lidt, at vi kan undgaa flyverdragt, men jeg har maekret siddende paa de overtraeksbukser, saa maa de jo saelges, hvis det er. Jeg skal lige have styr paa, om de lover meget kold vinter her eller hvordan... Vi synes begge at Molos Hidden animals (eller noget i den stil) er ret fed, men den kooooster fra ny. Det maa vi se til... 

Altså hvis du bare skal bruge flyverdragt når I er i Danmark har vi sikkert en I kan låne hvis der er? Jeg har lige fået 2 stk Molo i str 110 fra mine nevøer som min Noah jo ikke kan passe endnu. Hvis altså farven passer ham ;) mener der er en turkis og en brun. Jeg har også et par i str 104 liggende, hvis 110 er for stor. Men ved ikke om I er på denne side af Storebælt, eller om I kun er i Jylland. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, mille1981 said:

Altså hvis du bare skal bruge flyverdragt når I er i Danmark har vi sikkert en I kan låne hvis der er? Jeg har lige fået 2 stk Molo i str 110 fra mine nevøer som min Noah jo ikke kan passe endnu. Hvis altså farven passer ham ;) mener der er en turkis og en brun. Jeg har også et par i str 104 liggende, hvis 110 er for stor. Men ved ikke om I er på denne side af Storebælt, eller om I kun er i Jylland. 

 

Det er rigtig paent af dig! Vi er kun i Jylland.... Str 100 er givetvis for stor endnu, men 104 er sikkert passende. Indroemmet har jeg ikke engang proppet ham i den Reima fra sidste aar, som er 98 og som jeg saelger. Det er fordi vi havde 2 dage med kold nok til flyverdragt(2!) hernede sidste vinter, saa jeg syntes, det var hul i hovedet at koebe en ny flyverdragt til endnu en evt ikke-synderligt-vinter vinter. Og jeg slaebte forresten ogsaa flyverdragt(som ikke havde vaeret i brug endnu) til Danmark, hvor den blev brugt, men jeg koeber saa ikke en flyverdragt for at kunne vaere i Danmark i 10 dage :D

 

Men uanset hvad, saa maa han jo tage de overtraeksbukser paa, hvis ikke der er en flyverdragt. Paa den anden side, hvis det bliver rigtig vinter, saa giver det mening. Og saa kan en brugt maaske goere det og ellers udsalg. Jeg betaler ikke fuld pris for den slags, kan jeg afsloere. Men set i bakspejlet, saa vil vi nok egentlig helst have flyverdragt og undgaa to-delt. Saadan bliver man jo klogere og klogere :cool:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mission accomplished! :yay Tak for jeres input, piger :lovebk 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, MorAnja said:

Mission accomplished! :yay Tak for jeres input, piger :lovebk 

Wuhu :yay

 

hvad endte du så med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, lollerberg said:

Wuhu :yay

 

hvad endte du så med?

En mørkeblå Reima Tec i str. 98 :o 

 

Jeg havde ham med ude at prøve og hold nu op jeg var glad for dét! Ellers var jeg kommet hjem med en der var for lille, men der var præcis en håndfuld i skridtet :) 

 

Der var heldigvis 20% på, så jeg føler mig ikke helt røvrendt. 

 

Det gjorde jeg til gengæld da det gik op for mig at en hue koster næsten 300 ,- :prik 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh year de skide huer og handsker kan godt nok være dyre :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske ikke helt vintertøjs relateret. 

Men jer med piger (eller drenge), der hader bukser og kun vil have kjoler og strømpebukser på.. 

Hvor køber I varme (uld) strømpebukser? De alm er altså for kolde nu og jeg kan ikke rigtig finde nogle, der ikke koster en halv bondegård og spidsen af en jetjager :rolleyes 

Og jeg kan ikke tvinge hende i bukser! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler vanter/handsker til alle 3. Tænker den lille på 3 år skal have luffer, men hvad er mest praktisk når man går i skole mon?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Fru SP said:

Måske ikke helt vintertøjs relateret. 

Men jer med piger (eller drenge), der hader bukser og kun vil have kjoler og strømpebukser på.. 

Hvor køber I varme (uld) strømpebukser? De alm er altså for kolde nu og jeg kan ikke rigtig finde nogle, der ikke koster en halv bondegård og spidsen af en jetjager :rolleyes 

Og jeg kan ikke tvinge hende i bukser! 

 

Jeg har kun prøvet disana til drengene, de er virkelig gode :) men dyre <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger MP uld-strømpebukser. De er lækre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

5 hours ago, Maj85 said:

Vi bruger MP uld-strømpebukser. De er lækre :)

:ditto 

jeg plejer at købe dem på lagersalg eller udsalg forud, så er prisen ikke så slem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Disana har jeg kigget på, men de koster :blink

må kigge på MP.  Hvor kan man købe dem på lagersalg? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Disana har jeg kigget på, men de koster :blink

må kigge på MP.  Hvor kan man købe dem på lagersalg? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Fru SP said:

Tak :kiss Disana har jeg kigget på, men de koster :blink

må kigge på MP.  Hvor kan man købe dem på lagersalg? 

 

Jep :blink Jeg har også maks haft 2 par ;) men de bliver jo heller ikke så grissede under bukser! Men Nohr har faktisk bare hm bomuld, netop fordi det jo er under bukser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Stephi-moren said:

 

Jep :blink Jeg har også maks haft 2 par ;) men de bliver jo heller ikke så grissede under bukser! Men Nohr har faktisk bare hm bomuld, netop fordi det jo er under bukser :)

Ja. Albert har også bare bomulds. Men Edith nægter simpelthen bukser, og så må hun jo have nogle ordentlige varme strømpebukser. Jeg har strikket et par uld benvarmere til dem hun har i bomuld og det er måske vejen frem :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER