Forunderligt

Dagligvareshopping online

34 indlæg i dette emne

Jeg vil bare lige dele dagens oplevelse - og høre om I vil dele jeres?

 

Jeg lavede i går en bestilling fra shobr.dk på ca 700,- af div dagligdagsvarer, en smule frost, lidt mere køl, nogle grøntsager og en del konserves/kolonial og lidt slik og husholdningsartikler. Altså hverdagsshopping, pretty much.

 

I dag fik jeg så leveret 3 kæmpe kasser og 1 lidt mindre, som postbudet fra postdk stillede foran hovedøren som jeg havde klikket ja til, uden at ringe på dørklokken (jeg ved af erfaring at de postbude ikke fatter de skal ringe på :rolleyes man sku lissom tro det var en del af jobbet, but no...). Inde i de kæmpe kasser var i alt 5 flamingo kasser med de kolde varer og grøntsager, samt lidt hulter til bulter dåser og poser osv med resten. Helt overvældende mængde emballage til den mængde indkøb - havde jeg været i en butik ville jeg ha proppet alt i 3-4 indkøbsposer!. I en af flamingo kasserne var fx en pakke pølser og 2 fryseelementer. De bruger vandflasker som fryseeleementer, hvilket egentlig er smart for de kan da bruges bagefter. En anden lidt større flamingokasse var fyldt til randen med kød og andre kølevarer, bl.a et bæger chokolademousse, som var blevet knust af de 5 fryseelementer og derfor smurt ud over de andre varer. Jeg har mailet og bedt om penge retur for chokolademoussen. Grøntsagerne var ok kvalitet men ikke så imponerende. Alt andet ser ud til at være i fineste orden. Men som sagt lidt tilfældigt/over-emballeret. Nå ja en lille godtepose var der med, med vareprøver og et kort med tak for købet. Sødt nok.

 

Jeg har tidligere handlet hos Osuma, som selv leverer varerne. Jeg var lidt utilfreds med at de kom med erstatningsvarer (fx cola light i stedet for cola - som jo slet ikke er næsten det samme!), men man kunne nemt vælge at returnere erstatningsvarerne, og jeg ku egentlig godt lide at man var personligt i kontakt med deres bud.

 

Jeg har også tænkt jeg vil prøve Nemlig og se hvad de kan tilbyde.

 

Generelt syns jeg priserne er i den høje ende, jeg har rigtig svært ved at købe ting til fuld pris som jeg altid køber på tilbud. Men jeg har på den anden siden brug for at slippe for selv at købe så meget ind for jeg holder ikke til det nu og i de kommende mdr. Og så er det bekvemt at det kommer til døren.

 

Hvad bruger I, hvad har I været glade for/ikke glade for? Er der andre firmaer/sider jeg burde overveje at prøve? Fortæl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nemlig fungerer altså bare! Jeg har ikke oplevet den slags emballage-spild, som du snakker om. Det ville jeg altså også være træt af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig fungerer altså bare! Jeg har ikke oplevet den slags emballage-spild, som du snakker om. Det ville jeg altså også være træt af!

De har vist også gjort det i lidt længere tid end de andre firmaer. 

 

Kommer de selv ud med varerne eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt af at mulighederne for at handle dagligvare på nettet når man bor i provinsen er minimal. jeg bor 30 km vest for Aalborg og det er et fåtal af stederne som kan levere ud til os.

Derudover så er min erfaring at det er aaaaalt for dyrt og jeg er træt af jeg ikke selv kan vælge kvaliteten på mine grøntsager.

Derfor gør vi det herhjemme at vi handler stort ind 1 gang om ugen og så et lidt mindre indkøb midt/sidst på ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har vist også gjort det i lidt længere tid end de andre firmaer. 

 

Kommer de selv ud med varerne eller hvordan?

 

Ja, de gør. Du vælger selv hvornår, og så varierer prisen lidt afhængigt af, om du vælger de "populære" tidspunkter eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter en levering i morgen tidlig fra nemlig - og jeg glæder mig! Det er jo neeeeemt!

Og ja jeg kunne godt se at nogle af priserne var lidt højere (hvor andre svarer fuldstændig til Nettos), men jeg sparede altså både transport colaen (eller chokoladebaren), besværet, impulskøbene og tiden!

Jeg er fan fan fan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behøver jeg skrive hvad jeg vil anbefale? :P :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok lidt nem at købe - jeg er faktisk ret vild med den goodiebag fra shobr  :blush Der er fx dumlekarameller i... som jeg jo ikke må spise men jeg smager også bare  :badgirl og verdens mest cute babysize urtesalt fra Herbamare... Jeg elsker bare gratis ting. Tror sku jeg er lidt dum at falde for sådan noget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behøver jeg skrive hvad jeg vil anbefale? :P :D

Kun hvis du har lyst (men ellers forstår jeg ikke helt hvorfor du skriver her  :chin: )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter en levering i morgen tidlig fra nemlig - og jeg glæder mig! Det er jo neeeeemt!

Og ja jeg kunne godt se at nogle af priserne var lidt højere (hvor andre svarer fuldstændig til Nettos), men jeg sparede altså både transport colaen (eller chokoladebaren), besværet, impulskøbene og tiden!

Jeg er fan fan fan!

Jeg savner bare mine impulskøb senere på dagen  :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt af at mulighederne for at handle dagligvare på nettet når man bor i provinsen er minimal. jeg bor 30 km vest for Aalborg og det er et fåtal af stederne som kan levere ud til os.

Derudover så er min erfaring at det er aaaaalt for dyrt og jeg er træt af jeg ikke selv kan vælge kvaliteten på mine grøntsager.

Derfor gør vi det herhjemme at vi handler stort ind 1 gang om ugen og så et lidt mindre indkøb midt/sidst på ugen.

Det forstår jeg virkelig godt - jeg syns også det er dyrt, og lige det med grøntsagerne syns jeg er irriterende. Men til andre ting er det virkelig bekvemt at få leveret når man nu ikke har bil. Det er desværre heller ikke realistisk at købe stort ind for mig, jeg kan hverken bære eller transportere det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner bare mine impulskøb senere på dagen :badgirl

Og det gør jeg også :Blush men min bankdame bliver SÅ glad. Og det gør faktisk også mig glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget tilfreds med nemlig.com :)

De gange jeg har fået en dårlig vare har de returneret penge uden bøvl, og de leverer indenfor en times interval - nogle gange ringer chaufføren hvis de enten er lidt tidlig på den eller forsinket.

Jeg køber generelt ikke meget frugt, for der er jeg lidt kræsen og vil helst selv vælge. ;)

Jeg har også prøvet shobr, men var altså også lidt overrasket over al den emballage! Dog tilbyder de at tage den retur, næste gang de kommer med varer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kigget på diverse sider.. Bare for at prøve det..

men vi har en Netto og SuperBrugsen lige i baghaven..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behøver jeg skrive hvad jeg vil anbefale? :P :D

:D Har Coop deres eget, eller er en af de andre eget af Coop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi handler meget hos nemlig og har alle dage været tilfredse med levering samt friskhed. Desuden kan man altid få noget gratis med, fx avisen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Har Coop deres eget, eller er en af de andre eget af Coop?

Ja, og de er lige blevet landsdækkende og man kan pt få rabat på100kr hvis man køber for over 600. Det skal vi have afprøvet (selvom jeg elsker at handle :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid været glade for nemlig og har ofte brugt det når vi skulle handle stort ind til jul, fødselsdage, alm familiefester osv..og så bruger jeg det også meget når jeg er gravid, når jeg når til et punkt hvor jeg ik kan tage ud og handle og slæbe varer osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og de er lige blevet landsdækkende og man kan pt få rabat på100kr hvis man køber for over 600. Det skal vi have afprøvet (selvom jeg elsker at handle :P )

Præcis! ;)

Mad.Coop.dk - varesortiment på kryds af Coops kæder.

Landsdækkende levering. Gratis indtil engang i slutningen af oktober og ellers 29 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun hvis du har lyst (men ellers forstår jeg ikke helt hvorfor du skriver her :chin: )

Haha :D

Fordi jeg har er blevet mobbet for at anbefale Coop i forskellige sammenhænge, fordi jeg arbejder der ;)

Men jeg synes faktisk Coop Mad er gode og klart er i stand til at konkurrere med nemlig.com!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis! ;)

Made Coop.dk - varesortiment på kryds af Coops kæder.

Landsdækkende levering. Gratis indtil engang i slutningen af oktober og ellers 29 kr.

okay vidste ikke coop var begyndt med nethandel. Mon de har laktose frie produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay vidste ikke coop var begyndt med nethandel. Mon de har laktose frie produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har nemlig et bredt udvalg :)

Har de også en del vegansk? Vi er jo ude i både mælke og æggefri diæt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay vidste ikke coop var begyndt med nethandel. Mon de har laktose frie produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns umiddelbart netbutikkerne alle ser ud til at handle en del coop varer/mærker  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER