Camils

Putterutine efter stop af godnatflaske

4 indlæg i dette emne

Vores putterutine har fungeret sådan, at vi har givet Adrian nattøj og ren ble på, børstet tænder, og så krammer og kysser vi inden han kommer ned i sengen og får sin godnatflaske, mens den af os der putter, synger Elefantens Vuggevise.

 

Nu har han dog de sidste tre dage afvist godnatflasken. Det har været mens han har drukket den, at han er kommet nok ned i tempo til at kunne falde i søvn. Nogle gange er han faldet i søvn med flasken i munden, andre gange er der lige gået et stykke tid, fra han er blevet færdig, til han er faldet i søvn, og det er også fint.

 

Jeg ved ikke, hvad vi skal gøre nu mht. putterutine. Her til aften endte det med, at han sad i min favn, mens jeg sang, og så endte han faktisk med at falde i søvn der :wub Det er virkelig hyggeligt og dejligt med al den nærhed, men han er en stor dreng, og det er ikke holdbart i længden, at han falder i søvn der. 

 

Hvad gør I af putterutine? Det skal måske lige nævnes, at han netop er fyldt et år, så lange godnathistorier duer nok ikke så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er knap 16 måneder. Han måtte dog vænnes af flasken - han ELSKEDE den!

Vi havde rutine med at han lå på skulderen og faldt i søvn og så lagde vi ham i sengen når han var faldet i søvn. Han vågnede dog tit de første gange vi prøvede at lægge ham, pænt irriterende. Vi prøvede så at ligge med ham i vores egen seng til han faldt i søvn. Når han havde sovet en time sov han dybt nok til at vi kunne flytte ham ind.

Nu har vi fokus på at han skal falde i søvn i sin egen seng. Så han bliver lagt i sin seng med det samme, mens en af os sidder i stol i værelset. Så synger vi godnatsang og venter på han falder i søvn. Målet er at vi på et tidspunkt bare kan ligge ham og gå ud og så han falder i søvn selv.

De første dage var han rigtig ked af at han ikke havde nærheden, men der gik kort tid før han var tryg nok til ikke at græde fordi han jo vidste at en af os var der.

Det fungerer for os i hvert fald. Det vigtigste er at han falder i søvn i sin egen seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Freya var omkring 1 år ammede jeg hende vidst stadig om aftenen. Men jeg mener at jeg mest gjorde det i stuen og så gik ind og puttede på værelse.. ej nu bliver jeg helt i tvivl om jeg ammede på hendes værelse.. nå men..

Af putterutiner der gjorde vi og gør stadig det, at hun bliver skiftet og får nattøj på. Bagefter læser vi en historie, hvor hun sidder i skødet. Derefter bliver hun lagt i sin seng og vi synger en godnatsang for hende. Vi siger godnat og nusser hende lidt før vi går ud. Hun har lært at falde i søvn selv. Det går lidt i perioder om hun er god til at falde i søvn selv eller ej.

Lige nu kan jeg ikke huske hvordan hun var at lægge omkring 1 år. Men tror ikke det var der der var store problemer med at få hende til at sove..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja altså, vi er jo stadig på stadiet : falde i søvn i favnen.

Det er lidt besværligt og mindre irriterende, men super skønt med nærheden.

Vi skal virkelig igang med st bruge hans egen seng, men det er så svært at få ham til at blive liggende.

Han vil slet slet ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER