Sbbergquist

ÆU- gør det ondt?

13 indlæg i dette emne

Æggeudtagning.

Jeg frygter simpelthen for den dag jeg skal have taget æg ud, men det hænger nok sammen med at jeg virkelig ikke ved hvordan det forgår? om det gør ondt? skal det gøres flere gange? 

derfor har jeg virkelig brug for jeres hjælp, til lige at få nerverne til at falde til ro. 
Jeg skal ikke have tage æg ud lige pt, Da jeg ikke har været til samtale om IVF- Forløb endnu. 
Men er typen der godt kan lide at være forberedt. Hvilket jeg bestemt ikke er! 
:help

 

Kram til alle BK'er  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja og nej.

Det kan selvfølgelig mærkes, mest bagefter synes jeg. Selve ægudtagningrn synes jeg altid, jeg har fået smertedækket rimelig godt. Synes faktisk det er værre at få de skide instrumenter op, som skal gøre 'plads' - dem er jeg bare ikke fan af ;)

Kan huske jeg læste en masse skræmme historier inden vores første udtagning, og jeg bagefter tænkte "var det bare det"? Men det er meget individuelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og nej.

Det kan selvfølgelig mærkes, mest bagefter synes jeg. Selve ægudtagningrn synes jeg altid, jeg har fået smertedækket rimelig godt. Synes faktisk det er værre at få de skide instrumenter op, som skal gøre 'plads' - dem er jeg bare ikke fan af ;)

Kan huske jeg læste en masse skræmme historier inden vores første udtagning, og jeg bagefter tænkte "var det bare det"? Men det er meget individuelt.

Tusind tak! jeg mener selv jeg kan holde til meget smerte. Men har også læst en masse skræk historier, som virkelig gør mig nervøs. 

Men, i sidste ende er det, det hele værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig det hele værd!

Jeg har både fået smertelindrlng som akupunktur og morfin (liggende smertestillende i veflon). Jeg er klart størst fan af akupunkturen, fordi man ikke er påvirket af den bagefter. Det tilbyder de bare ikke særlig mange steder.

Hvor skal I i behandling henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig det hele værd!

Jeg har både fået smertelindrlng som akupunktur og morfin (liggende smertestillende i veflon). Jeg er klart størst fan af akupunkturen, fordi man ikke er påvirket af den bagefter. Det tilbyder de bare ikke særlig mange steder.

Hvor skal I i behandling henne?

Ah okay, har også hørt at akupunktur skulle være helt vildt godt!  

Vi skal i behandling på Holbæk fertilitetsklinik, på hospitalet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og nej.

Det kan selvfølgelig mærkes, mest bagefter synes jeg. Selve ægudtagningrn synes jeg altid, jeg har fået smertedækket rimelig godt. Synes faktisk det er værre at få de skide instrumenter op, som skal gøre 'plads' - dem er jeg bare ikke fan af ;)

Kan huske jeg læste en masse skræmme historier inden vores første udtagning, og jeg bagefter tænkte "var det bare det"? Men det er meget individuelt.

Jeg er helt enig her og tænkte det samme. Og hvis det gør ondt, får du sikkert et lille skud morfin mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig her og tænkte det samme. Og hvis det gør ondt, får du sikkert et lille skud morfin mere Det gjorde jeg den ene af gangene. Jeg synes generelt de er gode til at passe på en og de gange jeg havde mere ondt efterfølgende, stod de klar med varmepude og ekstra smertestillende. Men det er forskelligt fra person til person og fra gang til gang, hvor ondt det gør.

Jeg håber det hele går nemt og smertefrit! 

HSG'en gik næsten smertefrit, anden sprøjte af væske gav lidt ubehag, men ikke mere end mine normale smerter ved mens. 

Ved ikke om det kan sammenlignes på nogen måde med hvad jeg kan forvente af ÆU? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det hele går nemt og smertefrit!

HSG'en gik næsten smertefrit, anden sprøjte af væske gav lidt ubehag, men ikke mere end mine normale smerter ved mens.

Ved ikke om det kan sammenlignes på nogen måde med hvad jeg kan forvente af ÆU? :)

Jo, det er nok ikke meget galt at sammenligne smertegraden med det. Altså at det føles som slem mens-smerte/murren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det er nok ikke meget galt at sammenligne smertegraden med det. Altså at det føles som slem mens-smerte/murren Men det er mere bagefter synes jeg og her kan varmepuden hjælpe..

Under selve ÆU er du som nævnt smertedækket, men kan naturligvis godt mærke de måske er nød til at køre scannere helt ud i krogene, så at sige, for at få alle æg med. Men gør det for ondt så sig det og de hjælper dig og ellers føles det bare lettere ubehageligt..

Tusind tak for svaret! det hjælper lidt på nervøsiteten :D den kommer nok igen, når der er blevet sat dato på haha! Hvad gør man ikke for et lille mirakel?  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme, og det skal nok gå alt sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme, og det skal nok gå alt sammen

Og ja, hvad gør man ikke for drømmen om en baby.. og forhåbentlig lykkes det på et tidspunkt,- det gør det jo for de fleste, så mon ikke det også lykkes for os!

Uanset hvad, så håber jeg din tur i behandlingsverden bliver kort

Åh hvor er du sød! Tusind tak! 

Man må være stærk for at drømmen går i opfyldelse, enten på den ene eller anden måde. selv om vejen kan føles ulidelig lang! 

Jeg er sikker på det lykkes for os begge to!  :loveshower  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke ÆU var slem!

Jeg bliver aldrig fan af instrumenterne (og især ikke, når de ikke må bruge gel til næbet), men det gør ikke ondt, synes jeg.

Efter ÆU havde jeg mens-lignende smerter og var TRÆT! Jeg tog fri til begge mine ÆU'er og det var perfekt, for så kunne min mand (som også havde fri) nurse mig og sørge for varmedunk, mad, drikke (og slik! :p ) - når jeg altså ikke sov ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke ÆU var slem!

Jeg bliver aldrig fan af instrumenterne (og især ikke, når de ikke må bruge gel til næbet), men det gør ikke ondt, synes jeg.

Efter ÆU havde jeg mens-lignende smerter og var TRÆT! Jeg tog fri til begge mine ÆU'er og det var perfekt, for så kunne min mand (som også havde fri) nurse mig og sørge for varmedunk, mad, drikke (og slik! :P ) - når jeg altså ikke sov ;)

Åh dejligt at hører! jeg er heller ikke fan af instrumenterne! 

Håber C, forkæler mig efter ÆU.  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER