TiaK

Hvornår går et barn?

17 indlæg i dette emne

Hvordan definerer i at et barn går?

Er det når det kan tage 2-3 skridt uden at vælte?

Eller når det kan tage 5-10 okay sikre skridt?

Eller når det foretrækker at gå fremfor at kravle?

Eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første gang Nohr går et par skridt vil jeg ringe til Jon (altså hvis han er på arbejde :P ) og sige 'Nohr går'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spørgsmålet afledt af min opdatering? ;)

Jeg synes jo så (åbenbart :P) at Sofie går nu, hvor hun ofte tager 3-5 skridt i relativ balance :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spørgsmålet afledt af min opdatering? ;)

Jeg synes jo så (åbenbart :P) at Sofie går nu, hvor hun ofte tager 3-5 skridt i relativ balance :D

Du er ikke til at snyde :P Jeg var lige ved at skrive i din tråd, men synes ikke jeg ville spamme.

Jeg spørger, da vi nemlig har defineret hvornår Erica begyndte at gå da hun foretrak at gå fremfor at kravle. Og det var måneder efter hun tog sine første skridt.

Så jeg var lidt nysgerrig på om vi var de eneste, der definerede det på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg sagde også "hun kan gå" da hun tog de første skridt..

Det var der hun begyndte at gå - nu går hun.. Ej giver ikke mening ;) ha ha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg sagde også "hun kan gå" da hun tog de første skridt..

Det var der hun begyndte at gå - nu går hun.. Ej giver ikke mening ;) ha ha

:ditto

Jeg har selv tænkt ret meget på det, da C jo næsten lige er begyndt at gå. Jeg synes det var ret svært, fordi det jo netop kommer gradvist! Jeg tror jeg noterede i hendes bog den dag hun tog 3-4 skridt. Men jeg sagde altid "hun kan gå lidt" og det er først nu, hvor hun ikke længere kravler at jeg for alvor siger hun går

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sagde først, at han kunne gå, da han gik rigtigt og foretrak at gå i stedet for at kravle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt over det samme. Jeg tror, vi har sagt "han kan gå" da han tog skridt uopfordret og "han går" da han begyndte at gå mange skridt rundt lige så meget som han kravlede. Men der var også kun 3 uger imellem.

Vi har i hvert fald sagt, "han går rigtigt nu. Altså sådan hele tiden", når folk har spurgt eller kommenteret på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias tog de første skridt her start august...og jeg vil sige en måned efter at han var blevet så god til at gå at jeg mener han går helt :-)

Han falder stadig af og til men altså hver dag bliver han bedre. Og han rejser sig og går videre frem for at kravle som førhen såå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie gik fra den ene dag til den anden, han bruger ikke at øve sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas kunne længe gå et par skridt uden støtte, men foretrak at kravle. Fra de første usikre skridt, gik der over en måned før han var mere sikker på benene, og gik mere end han kravlede. Først der sagde jeg at han gik - indtil da sagde jeg at han kunne tage et par skridt uden støtte.

Med Naya har jeg sagt at hun går, helt fra første dag hvor hun pludselig kastede sig ud i det med først 8, 7 og 12 skridt. Dagen efter var det mere, og på 3. dagen gik hun rundt som om hun aldrig havde lavet andet. Så med hende har det været nemmere at definere at "nu går hun", hvor jeg med Lucas faktisk syntes det var svært at sige præcis hvornår han gik, fordi han jo egentlig længe kunne det lidt, men ikk rigtig gjorde det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus "slap" og tog sine første skridt kort efter han fyldte 11 mdr. Mht sko blev vi rådet til at vente til han kunne gå ca 3 meter nogenlunde sikkert. Jeg kan ikke huske præcis hvornår det var, men han fik da både rigtige vinterstøvler og prewalkers til vinter. Han er oktoberbarn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går Sofie. I alle tænkelige definitioner :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Susanne said:

Nu går Sofie. I alle tænkelige definitioner :P

 

:D Jeg tænkte godt lige på jeg skulle huske at spørge dig, da jeg så LilleMi's video med Lily ^_^

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, TiaK said:

 

:D Jwg tænkte godt lige på jeg skulle huske at spørge dig, da jeg så LilleMi's video med Lily ^_^

 

Som Lily går i den video, har Sofie gået længe. Det var sådan hun gik, da jeg i 11 mdr's opdateringen skrev, at hun gik ;)

Nu går hun sikkert og kravler stort set ikke mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Susanne said:

Som Lily går i den video, har Sofie gået længe. Det var sådan hun gik, da jeg i 11 mdr's opdateringen skrev, at hun gik ;)

Nu går hun sikkert og kravler stort set ikke mere :)

 

Ja, det er også sådan jeg havde forstået det :) Og jeg ville derfor høre om Sofie efterhånden havde droppet kravleriet ;) Og det har hun så. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, TiaK said:

 

Ja, det er også sådan jeg havde forstået det :) Og jeg ville derfor høre om Sofie efterhånden havde droppet kravleriet ;) Og det har hun så. 

Jep. Hun havde sågar kjole på i vuggestue i går ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER