Solvej99

Hvordan er det at gå hjemme?

14 indlæg i dette emne

Jeg går jo på barsel, når jeg har været til min sidste eksamen d. 17. juni og starter ikke studie igen før september 2012.

Så jeg skal gå hjemme med lillemanden ret længe. Det bliver helt underligt for jeg har faktisk lavet noget altid hele mit liv.

Jeg har vel egentlig ikke "gået hjemme" siden jeg selv var baby :)

0-3 år

Gik jeg hjemme sammen med min mor

3-5 år

Gik jeg i børnehave

5-15 år

Gik jeg i folkeskole

15-18 år

Gik jeg i gymnasiet

18-21 år

Arbejdede jeg fuld tid i vuggestue

21-23 år

Studerede jeg jura på Københavns Universitet

23-24 år

Læser jeg til lærer

Så jeg er ret spændt på, hvordan det bliver pludselig at skulle gå hjemme i 14 mdr. Det er godt nok lang tid. Men misforstå mig ikke - jeg glæder mig vildt meget til det :D

Har heldigvis en veninde, der skal føde 5 uger før mig. Så regner med at vi kan lave en masse hyggelige ting sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været ligesom dig hele mit liv, men går hjemme nu pga. en sygemelding fra arbejdet. Jeg har gået hjemme siden slut januar og regner ikke med at komme tilbage på arbejdsmarkedet før efter barslen, dvs. omkring april-juli næste år.

Lige nu synes jeg egentlig det er lidt frustrerende at gå hjemme. Jeg savner noget udfordring og menneskelig kontakt i løbet af dagen. Jeg forsøger at lave aftaler med folk engang imellem men det er svært da de fleste jeg kender er på arbejde. Om ikke andet prøver jeg bare at komme ud af huset f.eks. ved at tage i svømmehallen eller ud og købe ind.

Jeg håber det bliver bedre når den lille kommer for så har jeg h*n at tage mig af. Jeg tror stadig det bliver hårdt og til tider frustrerende at gå hjemme, men jeg håber på det bedste.

Jeg kan et eller andet sted også godt forestille mig at min barsel ikke bliver så lang fordi jeg allerede nu et halvt år inden har gået hjemme. Men nu må jeg se hvad der sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig til at gå på barsel - men jeg er dog også hel sikker på, at jeg kommer til at glæde mig til at komme på arbejde igen...

Fra jeg havde min sidste eksamen til jeg begyndte på mit speciale gik der 4 måneder - det var skønt at have fri så længe, og jeg elskede det! Men at have ca. et år uden fast at skulle nogle steder hver dag, det tror jeg bliver hårdt for mig i længden. Selvfølgelig har man et barn at tage sig af, og forhåbentlig en god mødregruppe og måske noget efterfødselsgymnastik/svømning - men stadigvæk.

Så på den måde passer det rigtig godt med, at manden min gerne vil have noget af barslen, så jeg hurtigere kommer tilbage til jobbet - det ideelle for mig, ville være at dele de sidste måneder, så den ene arbejder 2 dage og den anden 3 dage - så har man stadig masser af tid med lillepigen i løbet af ugen, men man kommer også ud og får en hverdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser også til lærer og har valgt min barsel fra :) Jeg er ikke ret god til at gå hjemme særlig lang tid..

Men jeg gik hjemme i et år da jeg havde født Mille og heldigvis havde jeg også nogle veninder der fødte stort set samtidig..

Men ellers gik jeg til babysvøm, babygym, på biblioteket, besøgte familie osv.. Jeg havde selvfølgelig også en masse dage hjemme, hvor det bare var jeg og Mille der var sammen :loveshower :loveshower

Men det bliver noget spændende denne gang hvor jeg og min mand deler barslen, men er nu sikker på det nok skal gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemmegående, og har været det siden 2000 mere eller mindre.

Jeg kan godt lide at gå hjemme, men savner indimellem voksenkontakt, at komme ud at opleve noget. Men pga min angst, så kommer jeg ikke så vidt omkring. Der er rigeligt at se til hjemme. Tøj der skal vaskes, hunden skal luftes, kattebakken tømmes, gulvet skal støvsuges og vaskes, opvaskeren tømmes og fyldes. Værelser der roder, tøj der skal ligges sammen. Jeg har så oveni en hobby der hedder krybdyr og akvarier. Og så tegner jeg, laver 3-d kort osv, når mine hænder vil være med. Nogle gange bager jeg lidt.

Indimellem, når jeg er manisk, så kommer jeg lidt ud, for så fylder angsten ikke så meget. De perioder har jeg noget at snakke med min mand om.. Det er noget jeg mangler.. Samtaleemner..Det er ikke så spændende når højdepunktet på dagen, var en gulvvask på alle 4 med en grydesvamp :lolhit

Du skal sørge for ikke at bure dig inde, når du går hjemme. Sørg for at komme ud og se andre mennesker. Opleve andre mennesker. Så bliver det også lidt nemmere at komme igang igen, efter endt barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres gode input :)

Jeg ser meget frem til min barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også altid arbejdet, og været meget aktiv. desværre er jeg nu sygemeldt, og har været det ret længe. Jeg synes dog tiden går hurtigt nok herhjemme. altid noget man kan give sig til :kram2 Og er børnene hjemme, er det ihvertfald ikke noget problem :kram

så bliver der måske lidt tid til at lave lige præcis det du har lyst til....eller hængepartier, som vi har mange af altid :lolhit håber du kommer til at nyde det.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KUnne jeg gå hjemme for evigt så gjorde jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KUnne jeg gå hjemme for evigt så gjorde jeg :)

:ditto

Jeg elsker at gå hjemme - jeg ved slet ikke hvordan et fuldtidsjob nogensinde skulle komme til at passe ind i mit liv.

Jeg keder mig aldrig - kan altid finde noget at lave. :)

Har stortset gået hjemme siden dec 2007.

Var kun i job en kort periode (og ikke ret mange timer) efter min barsel sluttede.. her blev jeg så gravid igen og mistede.. og har så været stortset været sygemeldt siden.

Men jeg glæder mig alligevel lidt til at komme igang igen om 11måneders tid, når jeg så ved hvad der skal ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid sagt at være hjemmegående ikke var noget for mig. Og det tror jeg stadig ikke, at det er som en permanent løsning. Men jeg GLÆDER mig HELT VILDT til at gå på barsel om 3 uger :yay :glad :yay

Jeg har prøvet at være arbejdsløs i ca. 5 måneder, da jeg blev færdiguddannet, og på sin vis var det jo dejligt at gå hjemme, men fordi tidshorisonten var ukendt var det også stressende og ikke så fedt. Det gode ved barsel er jo, at man ved, hvornår den slutter og dermed kan nyde den i fulde drag. Min mand vil også gerne holde noget barsel, så jeg vil tro, at jeg kommer til at gå hjemme i 9-10 måneder og det glæder jeg mig til. Jeg hbåer, at jeg når dertil, hvor jeg glæder mig til at komme på job igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KUnne jeg gå hjemme for evigt så gjorde jeg :)

:ditto

Jeg elsker at gå hjemme, synes det er så dejligt, men det er nok også fordi jeg bare godt kan li at få lov at passe mig selv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KUnne jeg gå hjemme for evigt så gjorde jeg :)

:ditto

Det kunne jeg virkelig også ! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået hjemme i 7 1/2 år nu, de første par år pga. graviditeter og barsler, vel omkring 5 år som decideret hjemmegående og ude af arbejdsmarkedet. Vi blev enige om at jeg skulle sige mit job op, da min barsel med Andreas sluttede, dels fordi Kasper ikke var klar til institution pga. sin for tidlige fødsel og dels fordi det føltes forkert for os at sætte børn i verden og så lade andre passe dem. De startede først deres intitutionsliv som hhv. knap 4 og 3-årige og da var det i halvdagsbørnehave.

Jeg elsker at gå hjemme og plejer at sige, at en dårlig dag som hjemmegående til enhver tid slår en god dag som udearbejdende. Og selvfølgelig er der gode dage og dårlige dage, men jeg har ikke det store behov for at skulle være social i hverdagene og hviler i mit eget selskab, så det eneste jeg kan savne er julefrokoster, sommerfester osv. Men det er da en lille pris at betale!

Mens vi bor i Frankrig, er der nu heller ikke så mange andre muligheder, så da vi flyttede gav det sig selv, at jeg stadig skulle gå hjemme og jeg kan se at det er en fordel for mig at jeg er vant til det, for det er sværere for andre medfølgende ægtefæller, som er vant til at arbejde, pludselig at være tvunget til at være hjemmegående uden egentlig at have et stort ønske om det.

Det er hårdt arbejde nogen gange og man kan blive vildt træt af at være så meget sammen med børnene og hænge på en stor del af hjemmet, men jeg føler mig samtidig utroligt priviligeret, for det er jo MIG der oplever alle førsterne! Første smil, første grin, først skridt, første ord osv. og det er mig der er der til at sætte plaster på, til at trøste, til at lave sjov med og børnene VED at jeg altid er der for dem og skal ikke bruge mange timer dagligt i en institution. Dét gør det, det hele værd!

Sådan er det for mig, men derfor er det jo ikke alle der har det sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også elsket at gå hjemme da jeg var på barsel.

Jeg engagerede mig i en fantastisk privat legestue og fik på den måde en stor flok nye veninder der også var hjemme med deres børn. Mange ser jeg endnu, her 4 år efter. Alders spredningen var fRA 1½ år til skolestart.

Nu arbejder jeg i skiftende vagter og har nogle hverdags fridage og dem ville jeg ikke undvære for noget, kan sagtens fylde min dag ud med ting, hobbyer, hente ungerne tidligt og aflevere sent.

Jeg kunne godt vænne mig til at gå hjemme altid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER