Forunderligt

Hvad har I i pusletasken?

26 indlæg i dette emne

Nu prøver jeg lige igen at forstå nødvendigheden af en pusletaske - hvorfor skal man ha en?

Til et nød skift af baby bruger jeg ca 1 stofble, 3-4 vådservietter, en ren ble og en skraldepose. Det kan uden problemer ligge i fodenden af barnevognen, selv hvis jeg har med til 2-3 skift. Og så evt et sæt rent tøj og en ekstra sut. Til Lilly brugte jeg en stof mulepose til det for den var blød og fyldte ingenting, baby skal være ret stor før det kniber med plads i vognen.

Så, er tasken mest fordi I syns den ser smart ud? Især de store er et mysterie for mig. Jeg har en kæmpe en som fulgte med min Odder vogn i 2005, jeg bruger den kun hvis vi rejser, der kan være alt hvad baby har brug for i en weekend i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes den er rar at have med på farten - men du har helt ret, mindre kan også gøre det :D

Men jeg har:

Vådeservietter, bleer,,stofbleer, ekstra tøj, underlag, ammeindlæg.. og så evt mad/til at lave grød/solcreme osv osv.. Altså når de bliver større.

Jeg har nydt at have en, men den er kun Nice to have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er rart, at have en stor taske.

Har haft flaskebørn, og altid haft en flaske og en brik med.

Da Camille smed bleen, havde jeg skiftetøj til hende i tasken også, med Leahs ting.

Udover det var der plads til mine ting (mobil, pung, deo, makeup)

Jeg kunne ikke have det løst i barnevognen, tit har jeg brugt bæresele, også er en taske bare nemmere :)

Har også tit smidt indkøbene deri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mindre kan selvfølgelig gøre det.. MEN jeg har det nu bedst med en taske med ekstra bleer og et sæt skiftetøj... Og til opbevaring af madpakken til min nu store baby... Vi er nemlig rigtig gode til st tage på lange ture ud til mødregruppe, venner, gågaden osv... Og at stå en af de steder, er bare nederen med en baby der har lort op af ryggen og ikke have ekstra tøj med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en stor taske, og den er altid proppet. Jeg har skiftetøj, 2 stofbleer (en til mad og en til skiftning), en håndfuld bleer, vådservietter, flasker, pulver, en brik mme, sutter, legetøj, skifteunderlag, zinksalve og mine egne ting som toilettaske (der fulgte en med tasken) med makeup, håndcreme, deo, bind etc, og pung, mobil og nøgler.

Når Karla er med har jeg også altid et sæt skiftetøj med til hende, en figenstang eller et stykke frugt og måske en bog.

Men når jeg ikke skal være væk længere end en time, bruger jeg også bare fodenden af barnevognen på den måde du skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke have undværet min til Alberte - i den findes der:

bleer

vådservietter

Pusleunderlag

Stofbleer

Skiftetøj

Poser

Ammeindlæg (tidligere)

Ekstra bluse til mor og ammebh

Lidt sødt

Bind

Pung

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bleer, vådservietter som regel to pakker da vores drenge næsten altid skal lave bonus når vi er afsted...skiftetøj..ekstra sutter til dem begge...stofbleer...flaske plus pulver...frugt og andet spiseligt...bind til mig selv...mobil plus diverse andet til mig selv...om sommeren solcreme...osv...

Sys sq vi slæber rundt på meget når vi er på farten med ungerne....

Er jeg væk blot en time så kan mindre Self gøre det...

Min erfaring siger mig dog hellere for meget end for lidt...hver gang jeg 'nøjes' mangler jeg noget...

Skulle det ligge i enden af barnevognen var der ikke meget plads til baby da ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se at når pusletasken erstatter håndtasken begynder det at blive lidt smart - lige det tror jeg bare jeg får svært ved at vænne mig til, alt har sin plads i min taske og jeg har umiddelbart ikke lyst til at dele plads med bleer og klude osv.

 

Det lyder også lidt som om at hvilken som helst taske går an? Eller kan pusletasker noget særligt? Er det noget med pusleunderlag og særligt smart indrettede rum eller?

 

Umiddelbart er jeg nok mest tilbøjelig til at fortsætte med min mulepose i barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du ikke så lang tid af sted, siden du omtaler det som et nødskift? Jeg har altid minimum to bleer med, så der er til det planlagte skift og til et nødskift ;)

Derudover er der pusleunderlaget med den stofble vi har gang i (jeg synes det er rigtig rart at bruge underlag, så jeg ikke risikerer baby tisser på andres pusleborde/gulve/senge) og så har jeg en ekstra nød-stofble med til numsen, hvis den første bliver beskidt.

Jeg har en pakke vådservietter med, da man aldrig ved hvor mange man får brug for og fordi det bare er nemmere at tage hele pakken :) Havde jeg begrænset plads havde jeg købt en af de små pakker.

Og selvfølgelig en lille rulle poser, så jeg kan smide den brugte ble ud.

Så har jeg også to stofbleer med til hovedet/gylp (den jeg har gang i og en ekstra).

Så har jeg lidt ekstra tøj med, både hvis hun gør det beskidt, men også så jeg har mulighed for at regulere hvis hun enten har det for varmt eller for koldt.

Så har jeg min strækvikle liggende i tasken også, ellers vil jeg glemme at få den med.

Derudover har jeg også alarmerne liggende deri samt en ekstra sut.

Nu er det jo også blevet skemadtid, så det ryger også i sammen med hagesmæk/ske og nogle gange en kop.

Og så selvfølgelig lidt legetøj, hvis det ikke ligger i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også min er praktisk og ganske uundværlig; altså, jeg hånden på hjertet, så kunne jeg da sagtens 'nøjes' med en mulepose eller en af mine store skuldertasker, men jeg synes det er SÅ praktisk med de rum, der er i min pusletaske:

- et forrum med bleer (jeg medbringer gerne en fire stykker, just in case - han er ikke så slem længere, men på et tidspunkt var det bedste han vidste at skide i en helt ren ble, så jeg kunne hurtigt skifte ham 2-3 gange i træk :rolleyes )

- det andet forrum en pakke vådservietter

- et siderum til mine nøgler

- det andet siderum til affaldposer og håndsprit

- et lille indvendigt rum til fisens ekstratøj (et par bodyer, et par bukser, ekstra strømper, en trøje)

- et andet lille indvendigt rum til savlesmække til vores lille savle-/gylpechampion

- det tredje lille invendige rum til en lille flaske Olivy og vatrondeller

I de to store rum har jeg stofbleer (3-4 stykker, da færre sjældent er nok når han gylper :rolleyes), lidt legetøj, en ekstra sut, min pung, grød/mos og skål og ske(er) til fisen afhængigt af hvornår/hvor længe jeg er afsted...

I øvrigt kan låget på tasken foldes ud til pusleunderlag :)

Det skal lige siges at vi har en kombivogn med kort liggemål, så der er ikke plads til tingene i fodenden, ej heller i det meget lille rum under vognen, hvor der ligger regnslag, lås osv., så det er rart med en taske, der kan hænge på styret.

I øvrigt vikler jeg og når jeg ikke har vognen med, så er det rart at have alt samlet i en taske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også min er praktisk og ganske uundværlig; altså, jeg hånden på hjertet, så kunne jeg da sagtens 'nøjes' med en mulepose eller en af mine store skuldertasker, men jeg synes det er SÅ praktisk med de rum, der er i min pusletaske:

- et forrum med bleer (jeg medbringer gerne en fire stykker, just in case - han er ikke så slem længere, men på et tidspunkt var det bedste han vidste at skide i en helt ren ble, så jeg kunne hurtigt skifte ham 2-3 gange i træk :rolleyes )

- det andet forrum en pakke vådservietter

- et siderum til mine nøgler

- det andet siderum til affaldposer og håndsprit

- et lille indvendigt rum til fisens ekstratøj (et par bodyer, et par bukser, ekstra strømper, en trøje)

- et andet lille indvendigt rum til savlesmække til vores lille savle-/gylpechampion

- det tredje lille invendige rum til en lille flaske Olivy og vatrondeller

I de to store rum har jeg stofbleer (3-4 stykker, da færre sjældent er nok når han gylper :rolleyes), lidt legetøj, en ekstra sut, min pung, grød/mos og skål og ske(er) til fisen afhængigt af hvornår/hvor længe jeg er afsted...

I øvrigt kan låget på tasken foldes ud til pusleunderlag :)

Det skal lige siges at vi har en kombivogn med kort liggemål, så der er ikke plads til tingene i fodenden, ej heller i det meget lille rum under vognen, hvor der ligger regnslag, lås osv., så det er rart med en taske, der kan hænge på styret.

I øvrigt vikler jeg og når jeg ikke har vognen med, så er det rart at have alt samlet i en taske :)

Hvilken pusletaske har du? Den lyder mega godt indrettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken pusletaske har du? Den lyder mega godt indrettet :)

Jeg har en fra Day (Birger et Mikkelsen), Gweneth hedder den.

Den findes i forskellige mønstre og farver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - nu har jeg også to unger, men min pusletaske (som fulgte med Emmaljunga barnevognen) er for lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fra Day (Birger et Mikkelsen), Gweneth hedder den.

Den findes i forskellige mønstre og farver :)

Den ser bare slet ikke ud til at have så mange rum? :chin: Og så kan den vist ikke hænge på barnevognsstyret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan godt høre jeg nok ikke tager på så lange ture... jeg tænker nødskift fordi jeg kun tager de mest nødvendige når jeg er ude. Som regel pusler jeg bare i barnevognen hvis der ikke er noget mere praktisk i nærheden. 

 

Jeg putter 5-10 vådservietter i en frysepose, så holder de sig også friske og våde, de der pakker man kan få er jo kæmpe og når af og til at udtørre hvis jeg har sådan en liggende. Jeg behøver kun 2-3 affaldsposer, ikke en hel rulle. Hvis det er noget værre griseri kan en plastikpose under en stofble ca det samme som et pusleunderlag. Håndsprit har jeg altid i håndtasken alligevel. Skiftetøj og mad og hagesmække, jo det kan jeg godt se ku være smart med en taske til... jeg er sjældent afsted uden vognen, men hvis jeg er ville en pæn taske selvfølgelig gøre sig bedre. Jeg syns stadig en pusletaske er en nice-to-have luxus ting som er rimelig undværlig... men kan godt høre flertallet bruger den :) Måske jeg bare er sådan lidt hippiesparsommelig på det her punkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga det er jo os hvad man gør det til med en pusle taske ;-)

Jeg er hende der altid slæber for meget med frem for at mangle...i min første mødregruppe var jeg hende med den store taske Haha..nu har jeg dog lært at begrænse mig lidt...men så opstår behovet når jeg er afsted med begge drenge en hel dag fx ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det er lidt sjovt, for jeg er egentlig  lidt modsat. Altså når jeg har barnevognen med (næsten altid), så ser jeg ingen grund til at begrænse mig, for så ligger pusletasken bare under barnevognen alligevel. Og så kan man lige så godt have det hele med :P Den er som regel altid bare færdig pakket med bleer, vådservietter, poser osv, skiftetøj, legetøj, hagesmække og så tager jeg bare lidt mad med hvis vi er væk til spisetid. Hvis jeg derimod er afsted uden barnevognen, så prøver jeg netop at begrænse mig, som du også gør Saga, fordi jeg så ikke gider slæbe rundt på tasken :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer an på turene!

Jeg har en kæmpe pusletaske og den er SÅ lækker til de ture hvor vi er afsted 4-5-6 timer! Så er der bleer, tøj, puslemåtte, legetøj, mad til Nohr, snacks til mig, vanddunk osv.

Men for det meste er vi på små ture, og der har jeg kun pusleunderlaget (som kan rulles og bindes) med et par bleer, et par poser og nogle klude med. Et æble, en bolle og en drikkedunk i cykelkurven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af dem med en proppet taske :D

Mindst 2 sæt skifte tøj og mindst 4 smække er et must her pga gylperi. Dertil kommer der minimum 3-4 stofbleer, almindelige bleer (har altid som minimum 3 med ), vådservietter, pusleunderlag, poser, legetøj, flasker, pulver, termokande med vand i, min pung, nøgler, læbepomade, lommeletter osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg tænker over det, så tror jeg, at jeg er fan af en pusletaske fordi jeg er for doven til at skulle pakke hver gang :rolleyes

Jo, man kunne da fx nok godt nøjes med færre vådservietter og kun en-to poser, men så skal man jo huske at tage nye med næste gang man skal afsted. Så er det imo nemmere at have lidt ekstra med hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser bare slet ikke ud til at have så mange rum? :chin: Og så kan den vist ikke hænge på barnevognsstyret?

Og det er pusletasken, du har kigget på?

http://www.astaogalfred.dk/produkt/day-pusletaske-gweneth-baby-sort/?gclid=CJC25K38sc8CFYcW0woddxACLA

Remmen kan indstilles, så jeg har absolut ingen problemer med at have den hængende på styret :)

Det er åbne rum - de tre små indvendige rum er med elastik; de to store er egentlig bare adskilt, men fungerer fint for mig; de to forrum og siderum er helt åbne, på ydersiden (forrummene dog under låget).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er pusletasken, du har kigget på?

http://www.astaogalfred.dk/produkt/day-pusletaske-gweneth-baby-sort/?gclid=CJC25K38sc8CFYcW0woddxACLA

Remmen kan indstilles, så jeg har absolut ingen problemer med at have den hængende på styret :)

Det er åbne rum - de tre små indvendige rum er med elastik; de to store er egentlig bare adskilt, men fungerer fint for mig; de to forrum og siderum er helt åbne, på ydersiden (forrummene dog under låget).

Nej, det var det så ikke :D Tak! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg tænker over det, så tror jeg, at jeg er fan af en pusletaske fordi jeg er for doven til at skulle pakke hver gang :rolleyes

Jo, man kunne da fx nok godt nøjes med færre vådservietter og kun en-to poser, men så skal man jo huske at tage nye med næste gang man skal afsted. Så er det imo nemmere at have lidt ekstra med hver gang.

:ditto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det var det så ikke :D Tak! :kiss

Så forstår jeg forvirringen ;) :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du ikke så lang tid af sted, siden du omtaler det som et nødskift? Jeg har altid minimum to bleer med, så der er til det planlagte skift og til et nødskift ;)

Derudover er der pusleunderlaget med den stofble vi har gang i (jeg synes det er rigtig rart at bruge underlag, så jeg ikke risikerer baby tisser på andres pusleborde/gulve/senge) og så har jeg en ekstra nød-stofble med til numsen, hvis den første bliver beskidt.

Jeg har en pakke vådservietter med, da man aldrig ved hvor mange man får brug for og fordi det bare er nemmere at tage hele pakken :) Havde jeg begrænset plads havde jeg købt en af de små pakker.

Og selvfølgelig en lille rulle poser, så jeg kan smide den brugte ble ud.

Så har jeg også to stofbleer med til hovedet/gylp (den jeg har gang i og en ekstra).

Så har jeg lidt ekstra tøj med, både hvis hun gør det beskidt, men også så jeg har mulighed for at regulere hvis hun enten har det for varmt eller for koldt.

Så har jeg min strækvikle liggende i tasken også, ellers vil jeg glemme at få den med.

Derudover har jeg også alarmerne liggende deri samt en ekstra sut.

Nu er det jo også blevet skemadtid, så det ryger også i sammen med hagesmæk/ske og nogle gange en kop.

Og så selvfølgelig lidt legetøj, hvis det ikke ligger i barnevognen.

Jeg kunne have skrevet helt det samme!

Plus flasker, pulver og termokande da ungen stadig gad drikke mælk ;)

Jeg har bare en billig en fra eBay, så det er ikke fordi jeg skal være smart. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER