Forunderligt

Halloween smalltalk

45 indlæg i dette emne

Godt nok i god tid (Halloween er d. 31. oktober) men er der nogen af jer der fejrer Halloween med stort eller småt?

 

Mathilde på 11 glæder sig SÅ meget, hun og hendes veninde skal traditionen tro klædes ud, og laver selv costumer og makeup, og så ud og rasle. Der plejer at være en del børn der går og banker på her i kvarteret og jeg syns det er så hyggeligt. Jeg har købt nogle små halloween chokolader og skumfiduser til at dele ud af.

 

I dag har jeg siddet og kigget lidt på kager sammen med Lilly for sjov, og fundet de her ghost cupcakes, som jeg vil lave en variation af med pigerne, jeg syns de er så sjove:

http://ameessavorydish.com/ghost-cupcakes/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har aldrig fejret Halloween og synes egentlig det er sådan lidt lala...lidt som med Valentins dag ;-)

Men har dog tænkt i år måske at købe et græskar og prøve at udhule sammen med Tobias sådan for hyggens skyld ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal igen i år til halloween-fest på min mands arbejde, og så skal vi helt sikkert udhule græskar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før i tiden var det ikke noget vi fejrede, men jeg må indrømme at vi er blevet ret meget inspireret af alle de andre her i kvarteret, som pynter så fint op udenfor deres huse..så det gør vi også..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt gør vi ikke noget ud af Halloween, men med en søn der har fødselsdag d. 14/10, har jeg svært ved at forestille mig, at halloween ikke kunne gå hen og blive et tilbagevendende børnefødselsdagstema om ikke så mange år! ;)

Jeg har det lidt sådan, at hvis Vitus synes det er sjovt, så gør vi noget ud af det. Vitus far kommer fra Lolland, og der er tradition for at skære roelygter om efteråret, så måske bliver det sådan noget. Noget med at genoptage en gammel dansk skik og kombinere det med noget sjovt og uhyggeligt for børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til Halloween fest i år og jeg GLÆDER mig! 

 

Hvis der er nogen der har gode idéer til udklædning til os tager jeg gerne imod. Det er for voksne, for det er inviteret til kl. 20, men vi skal overnatte. Så det vigtigste er udklædning til os to voksne, næste prioritet den lille på 3 måneder (tænker hvis der er en natdragt der passer i tema til os voksne) og absolut sidste prioritet ham på 3 år (bare fordi eller hvis vi vil klæde os ud lidt tidligere på dagen eller noget). Kunne godt tænke mig at vi hang sammen på en eller anden måde. 

 

Derudover så har vi nogle år pyntet lidt til Halloween og sætter gerne lys ud på trappen så børnene kan komme til os. I år har vi sæsonkort til Tivoli Friheden, så regner også med at skulle derud og snuse til lidt stemning (selvom jeg ikke synes det kan måle sig med Djurs Sommerland). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejre den med at lave græskarlygter, og pynte uhyggeligt op i haven.. 

Og traditionen tro skal vi i Djurs Sommerland i uge 42

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noget vi sådan fejre. Men skal i.djur sommerland i uge 42

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noget vi fejrer mere end vi måske skal i Djurs, har keramik græskar udenfor døren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejrer ikke halloween... Men jeg har da været i Legoland til halloween tema året inden vi fik børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er mega hyggeligt. Min ex tager vores datter til en børnevenlig halloweenfest, og der plejer at være noget halløj på hans vej, og jeg tager hende en tur i tivoli. Selv skal jeg til voksenfest og regner med at jeg skal være den grønne heks fra wicked, og min veninde skal så være Galinda (også fra Wicked) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal en tur til halloween i Legoland, ellers er det ikke noget vi plejer at gøre noget ud af. Men tænker at det nok kommer om et par år når Caroline er større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Sverige fejre man Halloween som en fast tradition og nu er Leonora jo i svensk vuggestue så i år bliver det fejret med udklædning og halloweenfest i vuggestuen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooooop med den her :)

 

Vi har besluttet at fejre halloween i år, dog venter vi til engang i november, da Brian er i Vietnam 31/10 og gerne vil være med. Jeg ved ikke præcist, hvornår vi holder det, men det bliver som en lille fest bare os 4. Jeg håber lidt, at jeg kan score nogle billige halloweensager, når butikkerne skal sælge ud, men synes ellers også, at jeg fik købt mig en ganske god slat til ok pris i Bilka idag. :)

 

Jeg købte:

Spindelsvæv med edderkopper

Lille keramik græskar

Lille keramik spøgelse

Halloween tallerkner

Halloween papkrus

Halloween sugerør

Græskarguirlande

Vindues-deko med hekse

Halloween-ballonner

En spand blandet halloweenslik (som evt. splittes op og gives væk D. 31, hvis der kommer raslere)

En pose knogle-slikkepinde

To poser skum-spøgelser

 

Til ca. 200 kr. :)

 

Valdemar var også ret vild med et skelet der rystede, grinede uhyggeligt og lyste rødt ved øjnene, men for det første er jeg lidt bange for, at den giver ham mareridt og for det andet var jeg for nærrig til at give 80 kr for én halloween-dims :blush

 

Jeg overvejer dog stadig en lille lyskæde :chin:

 

Hvad har I andre af pynt, hvordan fejrer I, og spiser I noget særligt til halloween? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejrer ikke selv halloween som sådan hjemme, men min mands arbejde holder en god halloweenfest. 

Og på selve "dagen" har vi købt masser af slik og har selvfølgelig tændt lys i græskar, for der kommer MASSER af børn!!!! :loveshower 

 

 

 

Edit: kan se jeg allerede har svaret i tråden for nogle uger siden :D total ammehjerne :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i Djurs Sommerland i dag, så fint.

Herhjemme pynter vi en smule op, tager børnene med på museum til aftenåben og så holder ældstens klasse også halloweenfest 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejrer ikke Halloween, så jeg er blevet i tvivl: nu i år er den 31. en mandag! Kan jeg så regne med at det er om mandagen at der kommer børn forbi - eller gør de det så i weekenden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mandag man går rundt, men i DK kan jeg godt forestille mig at der kommer børn rundt søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejrer som sådan ikke halloween. Men jeg og drengene har lavet små perleplader til en gren i stuen. De forestiller flagermus, græskar og små spøgelser. Derudover har vi skåret græskar og lavet græskarkerner :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 22/10/2016 at 7:47 PM, Junior4 said:

Det er mandag man går rundt, men i DK kan jeg godt forestille mig at der kommer børn rundt søndag.

 

Det var lige det svar jeg frygtede <_< 

 

Jer, hvis børn skal gå rundt, får de lov i dag eller i morgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, TiaK said:

 

Det var lige det svar jeg frygtede <_< 

 

Jer, hvis børn skal gå rundt, får de lov i dag eller i morgen?

Det blir mandag. Jeg tror danskere forveksler det lidt med fastelavn hvis de lader det brede sig til flere dage :rolleyes Men jeg blev advaret af min datter om at nogle af hendes kammerater går i aften fordi de holder halloween fest, så slikket står klar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får de lov til at komme igen i morgen  men vores by er også meget lille og der kommer ikke mange forbi.

Ellers ville jeg nok give til de udklædte børn også i dag 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Happy Halloween :easter1:(næste år ønsker jeg mig en græskar smiley :D )

 

Der kom ingen unger i går. Lilly så skålen med monster chokoladerne og fik lov at få sit spøgelseslagen på og ringe på døren for en 1 gang. I dag skal de fejre halloween i bh og Mathilde har en veninde med hjem som skal med ud og rasle når de har gjort sig uhyggelige :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom der heller ikke nogen i går.

Jeg har indtil videre været modstander af Halloween (og Valentines day for den sags skyld også), men jeg bliver nok nødt til at indse at det er kommet for at blive - og så kan man jo lige så godt tage det ind...  Så lur mig om vi ikke også kommer til at have græskar udenfor næste år ;)

Min store datter, som absolut ikke skulle være sådan en, der rasler (hverken til fastelavn eller Halloween) skal ud at rasle i eftermiddag :rolleyes Dog ikke på min egen opfordring, men hun skal med en veninde hjem og moren spurgte om det var okay hun kom med ud at rasle, og selvfølgelig var det det nu når storesøster og lillesøster til veninden skal af sted. Og hun blev så glad, da hun fik det at vide, så må moren her æde sin modstand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fakta har halv pris på Halloween slik i dag :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER