Brynja

Brynjas - langsommelige kamp...

13 indlæg i dette emne

Hejsa Alle sammen

Jeg tænkte at jeg ville Oprette en tråd, og dermed også få på skrift, nogle af de der ting man kæmper med.

Jeg har PCOS og jeg følger ikke KISS dieten, som den er kaldt, fordi den efterlader mig bare dårlig, desuden har det været min erfaring i kampen mod PCOS at det bedste du kan gøre ved dig selv, er at sætte ind med hård styrketræning.

Det startede faktisk med at jeg var arbejdesløs, og at jeg ikke kunne finde noget, jeg valgte at melde mig ind i et fitness center og få en personlig træner tilknyttet, han fortalte mig jo også at jeg ved at lave hård styrketræning tvang insulinen i min krop igang, og dette ville give mig mindre sukkerlyst, og ganske rigtigt. Og da det er PCOers største problem, må jeg indrømme at det gjorde det vilde indhug.
Så fik jeg arbejde og jeg kunne ikke træne om formiddagen mere, eller der hvor jeg trænede. Det faldt lidt fra hinanden igen desværre, men jeg glemte aldrig rigtig perioden igen. Nu er vores situation så anderledes, jeg har ikke længere et lille spædbarn, jeg har et træningscenter tættere på og vi har bil.

 

Fordi jeg styrketræner betyder det, at det ind imellem går den forkerte vej vægt mæssigt eller ikke ligeså hurtigt som det gør hvis man sætter ind med ren diet og evt. konditions træning. Jeg holder ud over min vægt øje med min muskelmasse og min fedtmasse og det er jo gerne dem der skal bevæge sig rigtigt...

 

I øjeblikket: min menstrution er stoppet efter  50 dage, jeg er enormt træt, har kvalme, og forhøjet sanser, skal skannes på tirsdag, og det ser jeg frem til. Jeg begynder igen at sætte fokus på Kcal regnskab.

 

Lidt om mine mål:

 

Milestone 1 vægt: 110 : første skridt

Milestone 2 vægt: 99 : under de 100

Milestone 3 Vægt: 93: har før prøvet at tabe mig, men lige her sker der noget jeg mærker som godt

Milestone 4 Vægt: 88 : et lille delmål

Milestone 5 Vægt 83 : Under BMI 30 yay!

Milestone 6 Vægt 79: kun 4 kilo endnu og under 80

Slutmål Vægt 75: bmi 26,9 YAY

 

Det er helt bevidst at min BMI ligger over de 25, hvis du træner en del og du lever sundt, har forsker fundet ud af at optimal BMIen er mellem 23-27, også jeg vil hellere ikke presse mig selv for meget.

 

Vægtmålinger:

7 september: vægt: 122,4 (0) / Fedtmasse: 62,19(0) / Muskelmasse: 12,24 (0)

27 september: vægt: 120,7 (-1,7) / Fedtmasse: 60,59 (-1,6) / Muskelmasse: 13,05 ( + 0,81)

6 Oktober:  vægt120,8 (-1,6) / Fedtmasse: 60,52 (-1,67) / Muskelmasse: 13,06 (+0,82)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Træning:

Jeg styrketræner: Mandag / Onsdag / Fredag / Søndag

Jeg spiller Badminton: Fredag

Jeg svømmer: Onsdag

 

 

Mad:

Jeg tæller Kcal og til aftensmad spiser vi 4 dage om ugen, Kokkens Hverdagsmad (vi har ikke en masse tid til at lave mad, og træning sættes højere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med din tråd :yay

Men er det rigtig forstået at du har blødt i 44 dage? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med din tråd :yay

Men er det rigtig forstået at du har blødt i 44 dage? :unsure

 

Jeps 44 dage nu, jeg har en tid til en ultralyds skanning d.  11 okt. ( har haft en gynækologisk undersøgelse der ikke rigtig viste noget, og ej hellere gjorde blodprøverne) Så må jeg se til den tid, men det er såå hårdt er i et konstant energi underskud, har svært ved at koncentrere mig, og min vægt er nærmest urokkelig, så jeg starter op med at jeg acceptere at min vægt lidt har sit eget liv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper med :) Synes det lyder som nogle rigtig gode vaner du har :)

 

Jeg håber der kommer mere styr på, hvad der sker for din mens. Det lyder virkelig uholdbart. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper med :) Synes det lyder som nogle rigtig gode vaner du har :)

 

Jeg håber der kommer mere styr på, hvad der sker for din mens. Det lyder virkelig uholdbart. :kram2

Mange tak, nej håber også der kommer styr på det for er ikke holdbart, men mine vaner har været nogen jeg har arbejdet med i et par år, at finde de ting jeg finder sjovt og udfordrende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op :unsure håber de snart finder ud af det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvilke overvejelser gør du dig i forhold til kost? Er selv pco'er og søger inspiration.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke overvejelser gør du dig i forhold til kost? Er selv pco'er og søger inspiration.

 

Jeg køber kokkens til Aftensmad, fordi at jeg jo ikke har så meget tid til at stå og lave mad, jeg vil sige prøv at holde dig til grøntsager og proteinerne, og hver ikke bange for at fedten evt er lidt højere end hvad andre spiser, jeg har ikke tastet kcal ind den sidste uges tid, fordi den blødning har måske været en Spontan Abort og jeg har allle de symptomer jeg havde da jeg var gravid med Anna Eline, så den sygest kvalme, og super sensitiv til lyde og lugte. så har fokuseret på motion i denne uge, men her er en ældre dag:

 

Capture.jpg

edit: skal nok tilføje at jeg har slået en funktion til der gør at jeg ikke skal indtaste en del forskellige grøntsager, og op til 3 stk frugt om dagen, derfor er de ikke indtastet.

 

Jeg synes det vigtigste er den rigtige styrketræning, fordi den er med til at regulere dit insulin niveau, og gør at man ikke har den samme trang til lette kuldyrater .

Selv træner jeg 5x5 stronglifts supleret med core og bækkenøvelser, 5x5 stronglifts er et rigtig godt udgangspunkt til at starte med at træne udfordrende styrketræning, den har nogle helt faste rammer for hvornår du skal presse dig selv op i vægt, og hvornår du skal gå ned, fordi du ikke kan klare presset op, det gør at du konstant træner til dit max, og dermed er med til at få udfordret dig selv.

Derud over er de 5 øvelser i Stronglifts øvelser, designet til at ramme flere muskelgrupper på en gang, det vil sige at du har relativt få øvelser, men du får ramt stortset hele din krop når du har lavet dem. Det er en app der kan dl på Appstore eller Google Play, på Appstore er alle funktioner gratis, på Android, skal du betale 60 kr, for at få tips om Varm up og ekstra øvelser (hvilket er lidt et must efter et årstid, men det første år, ikke så nødvendigt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update:

Min menstrution er stoppet, hvilket jo er dejligt, hvad er knapt så dejligt er at jeg nu har kvalme, og forhøjet sanser oven i at være super træt... Lægens teori om at jeg måske har haft en SA giver lidt mening.

 

Jeg begynder fra idag at sætte fokus på KCAL regnskabet igen, og glæder mig til at se om det ikke får nogle lidt mere positive resultater på vægten.

 

Jeg har i den sidste uge: (fra tirsdag til tirsdag)

Gået gennemsnitligt:  6987 skridt pr dag.

har trænet mandage og onsdag og søndag, men misset fredag da min trænings partner ikke kunne, og jeg ikke kunne nå det efter skole.

(men er skide stolt af at trods at jeg min trænings partner ikke ligefrem har været de bedste og skippet træningen er jeg kommet afsted alligevel)

Har været til svøming Onsdag og jeg har været til badminton fredag.

 

også tog jeg jo 200 gram på

Det er okei at have taget lidt på, for det har virkelig været en lorte uge, med kvalme i højsædet, og nu er det tid til at se fremad og ikke tilbage, min mens er stoppet, og jeg vil knokle for at komme fuldt ud med igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper

Mange tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det grundige svar. Kan se at vores kost er meget ens. Jeg holder mig stort set fra alle kulhydrater som kommer fra brød, kage, rodfrugter, pasta/ris da jeg reagere voldsomt på dem. Kan taget 3-5 kg på på kort tid hvis jeg ikke tænker mig om.

Jeg løbet som det eneste motion og kan desværre ikke få mig selv igang med styrketræning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER