Little Miss

Efterår/vintergarderoben - hjælp

28 indlæg i dette emne

Carl Emil er nu 4 år og er kommet i tvivl om jeg skal købe flyverdragt eller 2 delt til ham her til vinter? Og evt hvilke?

Og har i også købt både regntøj og termotøj? Og er termotøjet med fleece eller uden?

Har store problemer generelt med at finde tøj til Carl Emil fordi han er så tynd så tynd. Han passer str 104/110 i benlængde og bluser men om livet kan han passe 92/98. Alt er for stort :(

What to do...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna har flyverdragt, termotøj (hvoraf hun kun bruger bukserne), alm regntøj, vinterjakke, fleecejakke og softshelljakke.

Sidste vinter havde hun faktisk foret regntøj og det blev brugt meget. Gad vide om vi kommer til at savne det i år :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft flyverdragt, termotøj uden fleece, regntøj og en almindelig vinterjakke til pænt brug.

Har en dreng med samme udfordringer ift tøj som jer, vi har haft dragt fra friends som passede ok når vi spændte den godt ind i livet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store dreng på 7 år havde flyverdragt sidste år. Termotøj har de haft mens de gik i børnehave. Regntøj har de altid haft uden foer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas har regnetøj uden fleece og termotøj.

Så har han vinterjakke og skibukser... Vi kunne ikke finde en flyverdragt der passede både i rygstykket og i arme/ben... Så det blev bukser... Jeg havde håbet på flyverdragt men men...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen råd mht størrelsen :(

Jeg køber flyverdragt til Filippa på 5 år. Synes det er for tidligt med to-delt endnu - måske næste år når hun går i skole.

Hun får også vinterjakke. Termotøj og regntøj har vi fra foråret - uden fleece.

I dag har hun fået overgangssko og goretex vinterstøvler. Overvejer om vi også skal have termostøvler :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har både flyverdragt og vinterjakke/skibukser, synes det er rart at hun har begge dele med i børnehaven, så hvis hun har haft et uheld eller hvis flyverdragten er sjaskvåd, at hun kan tage det andet på. Tror hun brugte skibukserne max 5 gange i børnehaven sidste år, så det var mere som ekstra.

Udover det har hun termotøj, hvor hun nærmest hun bruger bukserne, softshell jakke, fleecetrøje pg regntøj uden foer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sålænge de går i børnehave vil jeg klart anbefale flyverdragt. Det er bare hurtigst og nemmest for børnene. De er som regel mere selvhjulpne og kan komme hurtig ud på legepladsen.

Silke Elia er ligesom Carl Emil. Det er godt nok en udfordring til tider - og kunne forestille mig det er endnu sværere at finde drengetøj; der er strømpebukser jo ikke lige hittet ;)

Silke Elia bruger Molo flyverdragt. Den har altid passet godt. Didrikson laver også rimelig slanke flyverdragter og så har de sådan et voksestykke i benene, så de kan gøres længere (ved ikke om det giver mening, men tag evt ud og kig). En af Reima modellerne er også ret slanke.

Silke Elia har derudover en vinterjakke og så får hun også et par skibukser. Vi cykler frem og tilbage til børnehaven hver dag, og derfor er det nødvendigt med 2 sæt overtøj og hun skal have vinterjakken under alle omstændigheder (den bruger vi også i overgangen med fx termobukser til) og så er det nemmere at have et par skibukser til også - så er der samtidig også et ekstra sæt i børnehaven; men det var nu ikke nødvendig sidste år, da de har tørreskab samt at de ikke skal være ude over middag (som det er det mest normale andre steder).

Så har hun termotøj og regntøj (ikke forret; det er alt for varmt, så hellere en uldtrøje under) samt en uldtrøje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sålænge de går i børnehave vil jeg klart anbefale flyverdragt. Det er bare hurtigst og nemmest for børnene. De er som regel mere selvhjulpne og kan komme hurtig ud på legepladsen.

Silke Elia er ligesom Carl Emil. Det er godt nok en udfordring til tider - og kunne forestille mig det er endnu sværere at finde drengetøj; der er strømpebukser jo ikke lige hittet ;)

Silke Elia bruger Molo flyverdragt. Den har altid passet godt. Didrikson laver også rimelig slanke flyverdragter og så har de sådan et voksestykke i benene, så de kan gøres længere (ved ikke om det giver mening, men tag evt ud og kig). En af Reima modellerne er også ret slanke.

Silke Elia har derudover en vinterjakke og så får hun også et par skibukser. Vi cykler frem og tilbage til børnehaven hver dag, og derfor er det nødvendigt med 2 sæt overtøj og hun skal have vinterjakken under alle omstændigheder (den bruger vi også i overgangen med fx termobukser til) og så er det nemmere at have et par skibukser til også - så er der samtidig også et ekstra sæt i børnehaven; men det var nu ikke nødvendig sidste år, da de har tørreskab samt at de ikke skal være ude over middag (som det er det mest normale andre steder).

Så har hun termotøj og regntøj (ikke forret; det er alt for varmt, så hellere en uldtrøje under) samt en uldtrøje.

Vi er også glade for molos flyverdragter til Johannes, han er en slank lille fis. Vi har også haft en lego, den var også god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at bruge en didriksons flyverdragt. Den Theodor havde sidste år var så fantastisk, at jeg tænkte på hver dag, hvor godt den passede til min tynde dreng. Og jeg er ellers ret tøj-blind :D

Jeg har købt foret regntøj, men vi har ikke brugt det endnu.

Jeg syr jo selv til Theodor, også fordi han er så lang og tynd, og det fungerer ret godt med bukser på "hjemmemål" (men det er altid joggingbukser), og så lag på lag på overkroppen. Vi bruger ærmeløse veste med hætte rigtigt ofte.

Og Ecco-støvler har altid været de bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge er også ret smalle. Jeg er rigtig glad for Didriksons flyverdragte til dem, fordi de kan spændes ind i taljen. Vi har også Molo, men jeg synes ikke, de sidder helt ligeså godt. Jeg vil klart vælge flyverdragt, når han ikke er ældre.

De har regntøj og termotøj. Regntøjet er uden fleece. De har termojakken under, hvis det er nødvendigt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar  :lovebk

 

Tror jeg vil købe flyverdragt igen i år. Vi har altid været mega glade for Didriksons men de er dumpet helt vildt i Tænk testen :( SÅ vidt jeg husker både på vandtæthed og åndbarhed. Så ved ikke helt om jeg har lyst til at købe den igen...

 

Angående termotøj har vi tidligere brugt Mikk-line men det går bare slet ikke mere til min tynde mus. Havde egentlig fundet et sæt fra Wheat som sad godt men synes det virker meget tyndt. Nogle af jer der kender til det og ved hvordan det er varmemæssigt?

 

Regntøj har jeg nu fået købt et sæt fra Didrikson :) Og vinterstøvler fra Ecco. De sidder super.

Prøvede også et par skibukser fra Reima som sad super på ham men da jeg stadig er i tvivl omkring flyverdragt venter jeg lidt tror jeg.

 

Ih altså alt det tøj. Det koster jo en formue.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er megaglade for wheats (absurd dyre :wacko ) termotøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er store fan af Wheats termotøj. Synes ellers det er tykt ift mange andre mærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, Ticket to heavens termotøj er dejlig blødt og smalt i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er holdbarheden på Wheats Termotøj? Det virker ikke nær så slidstærkt som eks Mikk-Line eller Celavi, men det virker jo sindssygt lækkert!

Gider bare ikke give 500 kr for et sæt, hvis der så er huller på knæene efter to måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er store fan af Wheats termotøj. Synes ellers det er tykt ift mange andre mærker :)

Ditto! Og så er det bare så flot! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er holdbarheden på Wheats Termotøj? Det virker ikke nær så slidstærkt som eks Mikk-Line eller Celavi, men det virker jo sindssygt lækkert!

Gider bare ikke give 500 kr for et sæt, hvis der så er huller på knæene efter to måneder...

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Wheat termotøjet varmt nok til blot at tage det uden på det alm tøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har "kun" haft wheat termo i foråret og hun passer samme sæt nu. Det holder fint, altså nu er min datter heller ikke en vildbasse udenfor, men det virker nu af god kvalitet.

Vi har ikke haft problemer med varmen. Hvis det fx rigtig blæser, ville jeg give hende en vindjakke udenover eller regnjakke, hvis det regnede meget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til min slanke datter har vi:

Wheat vindjakke

Wheat regntøj

Wheat termotøj

Flyverdragt molo

PDL vinterjakke (som jo ikke er til slanke børn, måtte i hvert fald opgive flyverdragt derfra, men som jakke er det fint. Vi havde derfra sidste år også - super kvalitet.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Silke Elia har Wheat termotøj for 2. År og det holder mindst lige så godt som andet (har da kunne sælge sidste års sæt til en fin brugtpris) Det er meget blødere end fx Mikk-Line og Bilka. Og også noget tykkere i kvaliteten end fx Bilka. Silke Elia har aldrig haft problem med at holde varmen i det :)

Mht prisen så har jeg begge år købt med 40% - man kan være heldig, hvis ikke man absolut skal have den nye farve :)

Og så synes jeg det er rart at man kan købe det hver for sig, så man kan mix/matche eller fx bruger str 110 i bukser men kun 104 i jakke.

Kan tilføje at Silke Elia bruger Pompdelux shall (regn) tøj; der er regulering i bukserne og i taljen på jakken, så det passer Silke Elia super. Hun kører nu på shalljakken på to hele år og den fejler intet.

Men enig med Maj om at pompdelux flyverdragten ikke er god til slanke børn - den er ellers lækker, men Silke Elia ville sejle i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har Didriksons jakke og overtraekbukser til vinter, men han siger, at han gerne vil have en flyverdragt. Jeg har udelukkende koebt to-delt, fordi vi ikke fik brugt flyverdragten nok til at jeg ville koebe en til i aar. Ellers foretraekker jeg ogsaa flyverdragt til Noah.

 

HVIS jeg koeber en, saa saelger jeg de bukser og saa bliver det en Reima Tec, tror jeg. Den vi havde sidste aar er fab - dejlig bloed og han var toer og varm efter 4 timer ude i sneen. Hurra for Reima og Rap. og jeg elsker, at jeg ikke skal taenke i "mon han skal have et ekstra lag paa", fordi det er lidt koldt. Noah er SLANK(14,5 kg og 102-4 cm), men jeg synes ikke, den posede og var for meget. Absolut med 1 lynlaas, mener modellen hedder Tromsö eller i den retning... 

 

Jeg har vaeret glad for det ekstra lag paa bagdel og knae, som Mikklines termotoej har. Der er jeg godt nok skeptisk overfor det tynde-at-maerke paa fra Wheat. Jeg synes ikke at termotoej behoever vaere skidebloedt, men derimod slidstaerkt og saa have det vandtaette paa bagdel og knae... Saa Noah har termotoej og regntoej(ogsaa Didriksons), vinterjakke og overtraekbukser. Og saa en uldjakke, Disana, som vi elsker, men hey, jeg synes ogsaa stadig at en uldcardigan+toerklaede er rigeligt om dagen hernede :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en pompdelux flyverdragt, plejer at have molo, men den er virkelig god synes jeg. 

Har også wheat termotøj.. Det holder altså virkelig godt også selvom der ikke er de der slidting på knæ og numse..

har regntøj fra Reima men bryder mig ikke om at hætten ikke sidder til, man kan slet ikke stramme den!

hos os er en flyverdragt nok :)

har også en vinterjakke, men den er til "pæn"brug. På legepladsen etc ville hun jo have flyverdragt på alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah slider grundlaggende knae.... sidste langbuksesaeson 3/4 af alle hoejre knae med hul :prik

Det er derfor, jeg ikke heeeelt stoler paa Wheat termobukser, men det er jo vaeldig populaert. Jeg tror nu, jeg er ok med Mikkline igen, igen, hvis det bliver for lille midt i det hele. Men vi bruger saa kun termobukser og der er Wheat jo fleksibelt. Ellers Sophie Schnoors fine Camo-termobukser, som er dyre! 

 

Naa, det var aftenens storetanke  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER