cellemus

Case til jobsamtale

6 indlæg i dette emne

Hvordan pokker fremlægger jeg en case til en jobsamtale?

Hvad kræver de at man gør?

Skal jeg selv læse casen op/spørgsmålene op og så svare? Eller gir de mig spørgsmål?

Min case er 3 cases, med en tekst ud fra hver og så efterfølgende 2-3 spørgsmål ud fra hver.

Hjælp.

Har aldrig fremlagt en case før.

Må jeg sidde med papirerne og læse eller skal jeg have svarene i hovedet ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ingen anelse, men :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg skulle til jobsamtale skulle jeg også løse en case. Jeg fik 10 minutter i starten hvor jeg skrev ned hvad jeg ville gøre i forskellige situationer (udfra casen) og så til sidst i interviewet snakkede vi bare roligt om de situationer som casen beskrev og jeg fortalte bare meget kort om hvad jeg ville gøre.

Slet ikke som en eksamen! Mere som en rolig samtale om ting som meget vel kan ske :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det bare simple spørgsmål. Ingen problemløsninger. Sjovt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke læse op, men gå ud fra at de kendte det materiale, du har fået, og så bare kort referere. Noget a la "Ja jeg har jo fået den her case af jer, som handler om bla bla hvor der er xx på spil og hvor I så spørger om yy og zz." Så ville jeg nok sådan kort fortælle, hvordan jeg forstår den beskrevne situation i casen, og så besvare spørgsmålene. Hvis spørgsmålene er simple, så ville jeg nuancere dem selv. Altså hvis de fx spørger "Ville du gøre X eller Y?" så ville mit svar være noget a la "Som udgangspunkt ville jeg gøre X fordi bla bla bla men hvis sådan og sådan så kunne Y være løsningen fordi sådan og sådan".

Jeg ville helt sikkert tage papirerne med og overstrege og skrive i det omfang det hjælper dig til at give det bedste svar. Men såvidt muligt tale ud fra det, og ikke læse det op. (Tænk så meget over dine svar, at de bliver naturlige for dig, og at du kan svare fornuftigt selvom du kommer til at bruge en helt anden formulering end den, du har skrevet ned)

Og så ville jeg - men det er bare min personlighed og ikke som sådan et råd - nok sige et eller andet med, at det næsten føles som en eksamen, men at man heldigvis godt må have sine noter med her, sådan nervøs-dårlig-joke-agtigt. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode råd.

Samtalen og case gik super godt.

Er ikke interesseret i jobbet, men god erfaring at få mig, når det nu er 7 år siden jeg sidst var til jobsamtale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER